Telegraaf Media vernieuwt automotive sites
Martijn van Klaveren, online verantwoordelijke Automotive bij Telegraaf Media Nederland: "Het was nodig om meer eenduidigheid en segmentatie in de Automotive sites aan te brengen. We hebben ons online-portfolio zo ingericht, dat we mensen voor elk marktsegment een daarop toegesneden website bieden. Autotekoop.nl is voor het aanbieden en zoeken van occasions en alles wat met het (ver)kopen van een gebruikte auto te maken heeft. De website is op gebruikersvriendelijkheid ontworpen, zodat het vooral voor autobedrijven makkelijk wordt hun occasionaanbod online te zetten. Voor autobedrijven is een afgesloten gedeelte waar statistieken, cijfers en gereedschappen staan waarmee ze hun advertenties kunnen beheren. Aankomende weken worden de functionaliteiten verder verbeterd en nieuwe functionaliteiten toegevoegd. Consumenten kunnen veel doelgerichter een tweedehands auto zoeken binnen een ruim en betrouwbaar aanbod."
De lancering van Autotekoop.nl gaat gepaard met een grote consumentencampagne in verschillende landelijke en regionale dagbladen, huis-aan-huisbladen, automotive tijdschriften, internet, verschillende televisiezenders en radiostations en aan de kant van de weg op billboards. Autovisie heeft tot doel de grootste aan- en verkoopsite te worden voor tweedehands auto's in Nederland. De komende twee maanden worden diverse functionaliteiten toegevoegd aan de site die deze ambitie gaan helpen waarmaken.
De portal Autovisie.nl is sinds ruim een jaar dé site voor autonieuws, testverslagen en autosport. Deze url maakt onderdeel uit van het merk Autovisie, waaronder ook het magazine en de pagina in De Telegraaf vallen. Sinds vandaag heeft ook de site een nieuw uiterlijk gekregen dat beter past bij het merk en de wensen van de bezoeker. Daarnaast is het online portfolio van Telegraaf Media Nederland onlangs uitgebreid met de blogspot Autovisieblog.nl "Dit is de website met een hoge funfactor. Humor in relatie tot automobilisme is de rode draad." aldus Van Klaveren.