Sanoma wordt aandeelhouder in e-commerce bedrijf Fashionchick
Sander ten Dam, Performance Based director Sanoma Digital: "Fashion is voor Sanoma een belangrijk segment en online fashion is in e-commerce de snelst groeiende categorie. Deelname in Fashionchick.nl is strategisch gezien dus een logische stap. Het No Search team heeft in korte tijd een aantal succesvolle online fashion concepten in de markt gezet en heeft met Fashionchick.nl laten zien nog harder te kunnen groeien dan de markt. Wij kijken er erg naar uit om met hen samen te werken."
Aart Wallet, mede-eigenaar No Search B.V.: "Door de samenwerking met Sanoma kunnen wij met onze fashion concepten nog sneller groeien in marktaandeel. Wij zien veel kansen om synergie te halen uit de samenwerking tussen Fashionchick.nl en de verschillende on- en offline titels van Sanoma. Een prima match."
Fashionchick.nl biedt de unieke combinatie van de beste online fashion shops en social shopping elementen, zoals het delen van kleding- en merkvoorkeuren met andere bezoekers. Je kunt bijvoorbeeld je favoriete kledingstukken bewaren in een virtuele kledingkast, die anderen kunnen bekijken. Daarnaast kan je stemmen op kleding- en beautyproducten, zodat andere gebruikers kunnen shoppen op basis van populariteit.
Fashionchick.nl blijft opereren vanaf haar huidige lokatie. De sales van display advertising wordt ondergebracht bij het sales team van Sanoma Digital. Sander ten Dam, Performance Based director, en Stefan Verkerk, Online Strategy and M&A director, zullen toetreden tot het management van No Search.