Wannahaves maakt nieuwe start
Voor een duidelijk afgebakende doelgroep informeert en inspireert Wannahaves haar lezers om het uiterste genot te halen uit hun leven. Wannahaves presenteert en ordent op haar eigen wijze al het relevante nieuws, informatie en tips over de nieuwste producten en hot spots, zowel exclusief als bereikbaar exclusief. De nieuwe website biedt nog steeds veel gadgets, maar daarnaast nog veel meer. Met diverse lifestylesegmenten speelt Wannahaves in op verschillende informatiebehoeften die gerelateerd zijn aan technologie en lifestyle. Bovendien gaat Wannahaves de thema's concreet maken en activeren met verschillende activiteiten en functionaliteiten. Naast de website zelf, is er veel aandacht voor mobiel gebruik en interactie. De site is speciaal gebouwd voor mobiele platforms en er ligt een sterke focus op social media. Wannahaves wil via social media activiteiten een persoonlijke relatie opbouwen met haar bezoekers.
Thema's
Wannahaves is overzichtelijk onderverdeeld in een tweetal hoofdsegmenten: technologie en lifestyle. Deze twee segmenten zijn weer onderverdeeld in een aantal belangrijke interessegebieden, waaronder automotive, high-end consumentenelektronica, fashion, travel, dining etc. Daarnaast keert Wannahaves TV weer terug op de portal en zijn er plannen om weer door te gaan met het televisieprogramma.
Doelgroep
De doelgroep is breed en zowel man als vrouw, met een licht accent naar mannen. Deze doelgroep bestaat deels uit mensen die al iets bereikt hebben in het leven, maar vooral ook uit mensen die hard op weg zijn naar boven. Ze hebben al wat te besteden, maar bovenal hebben ze smaak en gevoel voor de kwaliteit van het leven. Hun ambitieniveau is veel te bereiken en zoveel mogelijk mee te maken en te genieten.
E-commerce
Wannahaves voorziet ook in e-commerce activiteiten ondergebracht in een eigen shop. De service die Wannahaves gaat bieden is dat de producten of diensten waarover geschreven is, direct kunnen worden gekocht, besteld of gereserveerd. Op dit moment wordt er nog aan de shop gewerkt. Wannahaves zal producten gaan aanbieden in samenwerking met partners en geen eigen voorraden houden. Primair ligt de aandacht op de content, secundair op de verkoop.
Over Wannahaves
Wannahaves werd in 2000 opgericht als multimediaal concept waartoe een televisieprogramma, een webshop en een magazine behoorden. Later werd het internetplatform uitgerold en groeide de website uit tot een portal in acht talen. Door deze uitbreiding werd het televisieprogramma voor enkele jaren stopgezet. In 2009 keerde het programma weer terug op RTL7. Het nieuwe Wannahaves blijft een media- en productiebedrijf op de gebieden televisie, online, mobiel, magazines en e-commerce voor binnen- en buitenland.