Joris van Heukelom volgt Marco Derksen op als voorzitter IAB

Joris van Heukelom volgt Marco Derksen op als voorzitter IAB


Joris van Heukelom is sinds enkele maanden IAB bestuurslid en verantwoordelijk voor de portefeuille Public Affairs. Vanuit die positie heeft hij de activiteiten van IAB gevolgd en heeft hij zowel de andere bestuursleden als het bureau goed leren kennen. "Mensen die denken dat onze industrie volgroeid is, zijn naïef. Ook anno 2011 is het van belang dat we grote stappen zetten wat betreft professionalisering. We moeten als branche middenin het speelveld van de media gaan staan en als grote inspirators adverteerders dienen. Daarnaast is er een berg werk richting de overheid en regulerende instanties, want onbekend maakt onbemind en daar kunnen we de komende jaren last van krijgen. Ik hoop met het IAB deze bewegingen te kunnen faciliteren en dienend te zijn. En ik denk ook echt dat het kan want Marco laat een goed lopende machine achter."

Marco Derksen kan terugkijken op vier bewogen jaren als IAB voorzitter. Onder zijn bezielende leiding groeide de vereniging van 65 naar 152 leden, ging het bureau van geen staf naar drie vaste medewerkers, werd de begroting verdrievoudigd en werd er een kantoor in Amsterdam betrokken. Dit betekende ook een enorme vergroting van de output voor de leden in de vorm van standaarden, onderzoeken, publicaties en evenementen. Derksen: "Het blijft jammer dat mijn tijd er op zit, maar ik laat IAB in goede handen achter. Met trots presenteer ik Joris van Heukelom als mijn opvolger. Door zijn duidelijke visie en inzicht weet ik dat hij het IAB als geen ander verder kan professionaliseren."