Lof Media financiert jubileumnummer middels crowdfunding
Oprichter en directeur Jolanda Holwerda: "Als kleine zelfstandige uitgever kunnen we de hulp van de crowd goed gebruiken. De totstandkoming van een normale editie kost al veel geld, wat in deze tijd waarin adverteerders wegvallen, steeds lastiger wordt. Een extra dikke uitgave is voor Lof simpelweg onbetaalbaar." Zo ontstond het idee voor een crowdfunding actie: "Het leek ons een schitterend idee om de financiering voor deze speciale editie rond te krijgen met behulp van mensen die Lof een warm hart toedragen. Met het opgehaalde bedrag op allyouneedislof.paypool.nl kunnen we in oktober extra veel vrouwelijk talent een podium geven!"
Missie met een blad
Lof Media, opgericht door Jolanda Holwerda, begon in 2007 als een vrouwentijdschrift met als missie, herkenning, erkenning en inspiratie te bieden aan werkende moeders. Inmiddels is Lof uitgegroeid van een blad met een missie naar een missie met een blad. De afgelopen jaren heeft Lof zich met veel enthousiasme ingezet om vrouwelijk talent zichtbaar te maken, ambities in werk, gezin en maatschappij te realiseren en heeft Lof worklife integration op de agenda gezet. Daarnaast adviseert Lof bedrijven bij het implementeren van cultuurveranderingsprogramma's en het ontwikkelen van vrouwelijk leiderschap.
Cadeau voor donateurs
Op allyouneedislof.paypool.nl is in korte tijd al ruim tweeduizend euro binnengestroomd. Daarnaast hebben verschillende organisaties ook direct aan Lof gedoneerd waarmee de teller nu op ruim zesduizend euro staat. Als tegenprestatie voor al de geboden hulp aan deze 'missie met een blad', krijgen donateurs geheel volgens het crowdfundingprincipe een cadeau van Lof. Jolanda: "Iedereen die vijfentwintig euro of meer doneert krijgt een eervolle vermelding in het blad, maakt kans op redactionele aandacht en krijgt gratis toegang tot de 'All you need is Lof' app: de leukste artikelen van de afgelopen vijf jaar, verzameld in een crossmediale app."