augmented reality


AR en VR: breek uit de bestaande kaders

Voor mooie, indringende verhalen moet je bij uitgevers (en hun auteurs) zijn. Toch zijn de meeste uitgevers nog huiverig om de meest indringende manier van verhalen vertellen, via Augmented Reality (AR) en Virtual Reality (VR), uit te proberen. Hier is dus nog een wereld te winnen; gelukkig hebben partijen uit de entertainmentindustrie een aantal lessen om te delen.


Crossmediaal en interactief kinderboek laat lezers speuren in Rotterdam

“Fred en het geheim van de haven” is niet alleen een boek, maar heeft ook een gratis app  met een luisterboek en 10 liedjes, voorgelezen en gezongen door Joris Lutz en bovendien een game waarmee de lezertjes met behulp van Augmented Reality (AR) in het echte Rotterdam kunnen speuren naar het geheim van de haven.


Cosmopolitan lanceert met Huawei eerste AR-covermodel van Nederland

Cosmopolitan lanceert samen met Huawei het eerste augmented reality-covermodel van Nederland. In een 3D-scanner werd influencer Rianne Meijer omgetoverd tot 3D-animatie. Lezers kunnen met de speciaal ontwikkelde Cosmopolitan AR-app de cover in 3D ervaren. Door een telefoon over de cover te bewegen, komt covermodel Rianne Meijer tot leven.


Penguin Random House experimenteert met Augmented Reality

Penguin Random House gaat, voor het engelse taalgebied, in zee met het Israelische bedrijf Inception om augmented reality toe te voegen aan een aantal titels. De eerste zes boeken waar de technologie aan toegevoegd is, zijn boeken van Beatrix Potter.