Cosmopolitan lanceert met Huawei eerste AR-covermodel van Nederland
Cosmopolitan lanceert samen met Huawei het eerste augmented reality-covermodel van Nederland. In een 3D-scanner werd influencer Rianne Meijer omgetoverd tot 3D-animatie. Lezers kunnen met de speciaal ontwikkelde Cosmopolitan AR-app de cover in 3D ervaren. Door een telefoon over de cover te bewegen, komt covermodel Rianne Meijer tot leven.
Cosmopolitan en Huawei hebben de handen ineen geslagen en maken met dit project de koppeling tussentechnologie en tijdschriften. Samen met covergirl en influencer Rianne Meijer én bedrijf AR-Producties maakten zij de eerste Nederlandse AR-cover.
Cosmopolitan hoofdredacteur Josephine Kay ziet dit unieke coverproject als kick-off en symbool van de digital first strategie die ze bij Cosmopolitan implementeert.
“We zien dat het mediagebruik van millennials en Gen Z verandert. Dat biedt interessante kansen. Het betekent vooral dat er nog een hele wereld te verkennen is naast een printmagazine. We investeren in het future proof maken van ons merk door podcasts aan te bieden en binnenkort zelfs een luistermagazine. Een women & tech editie met AR Cover past ook in dat plaatje en in samenwerking met technologiemerk Huawei hebben we iets neergezet wat nog niet eerder gedaan is in Nederland. ”
Marc Kerkmeester, Marketing Director NL van Huawei: “Als leading technology brand zijn we continu bezig om de nieuwste digitale innovaties voor iedereen relevant en bereikbaar te maken. Dat doen we bijvoorbeeld door onze smartphones te voorzien van de laatste technologieën op het gebied van camerasystemen, batterijverbruik en Artificial Intelligence, maar ook door samenwerkingen aan te gaan met Cosmopolitan waardoor we samen kunnen laten zien wat technologie ons te bieden heeft . Huawei er trots op dat we mochten bijdragen aan de ontwikkeling van deze unieke Cosmopolitan cover en we hopen hiermee een grote groep lezeressen te inspireren.”
Cosmopolitan’s hoofdredacteur interviewde Rianne Meijer zelf. Ze sprak het boegbeeld van ‘generatie slashie’ over Instagram, haar carrière, online verantwoordelijkheid en de waarheid achter het perfecte plaatje. “Ik vind dat ik een verantwoordelijkheid heb naar mijn
volgers, die alleen maar ‘perfecte’ dingen zien op Instagram,” vertelt Meijer in Cosmopolitan. “Ik vind het fijn dat ik ook kan laten zien dat ik niet helemaal zo perfect ben. Zo probeer ik de maakbaarheid van Instagram af en toe te doorbreken.”
Cosmopolitan’s coverproject was voor Rianne Meijer een unieke ervaring: “De covershoot voor Cosmopolitan in deze 3D-scanner was heel bijzonder. Ik stond zelf maar kort in de scanner, maar vooral het nawerk kost heel veel tijd. Mij werd verteld dat ze alleen al
tweeënhalve dag bezig waren met mijn haar! Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat.”
Op 11 juni wordt het eerste nummer aan Rianne (en een kleine selectie gasten en pers) overhandigd en wordt de allereerste Nederlandse AR-cover gelanceerd.
Hoe werkt deze augmented reality-cover?
Speciaal voor Cosmopolitan heeft het bedrijf AR-Producties deze bijzondere AR-cover ontwikkeld. Door de QR-code op de cover te scannen, kunnen lezers de Cosmopolitan AR-app downloaden. Door de telefoon over de cover heen en weer te bewegen, maakt de digitale cover plaats voor de 3D-cover waarin covergirl Rianne Meijer tot leven komt.