Readly promoot het lezen van ‘guilty pleasures'

Readly promoot het lezen van ‘guilty pleasures'

Readly gaat campagne voeren rond het thema 'guilty pleasures'. Uit eerder onderzoek bleek dat bijvoorbeeld mannen veel roddelbladen lezen, maar daar liever niet voor uitkomen. Een abonnement op meer dan 4500 Nederlandse en internationale titels tijdschriften biedt dan een mooie dekmantel.

Voor de nieuwe campagne werd het leesgedrag van de huidige Readly gebruikers onderzocht. Hoewel voor de hand liggende categorieën zoals sport of IT populair zijn onder mannelijke lezers, ziet Readly ook dat vrouwenmagazines veelvuldig gelezen worden door mannen. Uit de resultaten kwam daarnaast naar voren dat vrouwen naast titels over mode en gezondheid ook graag kiezen voor magazines over IT en wetenschap, onderwerpen die niet vaak voorkomen in typische lifestyle magazines gericht op vrouwen.

Met nieuwe campagne wilt Readly nadruk leggen op een van de belangrijkste voordelen van het gebruik van Readly: onbeperkte toegang tot intrigerende verhalen, artikelen en inspirerende foto's in ieder onderwerp, dat je aanspreekt.