Uitgeverij Blink wint IPON Award
De lesmethode wereldoriëntatie van de educatieve uitgeverij Blink is onderscheiden met de IPON Award 2018. Blink krijgt deze prestigieuze onderwijsprijs voor haar lesmethode Blink Wereld voor het primair onderwijs.
De jury van IPON, de vakbeurs voor onderwijsinnovatie en ICT, is lovend over de lesmethode. "Doordat er per jaar steeds vijf geïntegreerde thema’s per jaar beschikbaar zijn, maakt Blink Wereld het voor scholen organiseerbaar om binnen wereldoriëntatie ruimte te geven aan de interesses en talenten van leerlingen", aldus Marije Smit, jurylid PO van de IPON Awards. Volgens de jury kom je hiermee los van het huidige methodische onderwijs maar geeft het tegelijkertijd een basis aan kennis en 21e eeuwse vaardigheden mee.
Onderzoekend en ontdekkend leren & 21e eeuwse vaardigheden
Met Blink Wereld bieden scholen wereldoriëntatie op een onderzoekende en ontdekkende manier aan. De leerlingen gaan zelf op onderzoek uit en worden steeds getriggerd om zelf vragen te stellen. "De kinderen vinden stap voor stap het antwoord op deze vragen, door informatie te verzamelen, te experimenteren, samen te werken en conclusies te trekken. Hierdoor onthouden ze de lesstof beter.", aldus Lian van de Wiel, uitgever van Blink Wereld.
Blink Wereld is de eerste methode wereldoriëntatie waarin vaardigheden als kritisch denken, zelf kennis verwerven en samenwerken volledig zijn geïntegreerd. Volgens Van de Wiel is dit belangrijk: "Toekomstgericht onderwijs kan niet alleen gericht zijn op kennisoverdracht, maar moet de 21e eeuwse vaardigheden trainen. Wij hebben gezocht naar een efficiënte en aansprekende manier om een goede en verantwoorde mix te maken tussen kennis en vaardigheden."
Ruim 700 basisscholen werken al met Blink Wereld en zijn bijzonder enthousiast. Vanaf dit schooljaar zijn ook ruim 150 scholen gestart met de nieuwe lijn van Blink Wereld waarin de vakken aardrijkskunde, geschiedenis en natuur en techniek volledig zijn geïntegreerd.
De jury van IPON, de vakbeurs voor onderwijsinnovatie en ICT, is lovend over de lesmethode. "Doordat er per jaar steeds vijf geïntegreerde thema’s per jaar beschikbaar zijn, maakt Blink Wereld het voor scholen organiseerbaar om binnen wereldoriëntatie ruimte te geven aan de interesses en talenten van leerlingen", aldus Marije Smit, jurylid PO van de IPON Awards. Volgens de jury kom je hiermee los van het huidige methodische onderwijs maar geeft het tegelijkertijd een basis aan kennis en 21e eeuwse vaardigheden mee.
Onderzoekend en ontdekkend leren & 21e eeuwse vaardigheden
Met Blink Wereld bieden scholen wereldoriëntatie op een onderzoekende en ontdekkende manier aan. De leerlingen gaan zelf op onderzoek uit en worden steeds getriggerd om zelf vragen te stellen. "De kinderen vinden stap voor stap het antwoord op deze vragen, door informatie te verzamelen, te experimenteren, samen te werken en conclusies te trekken. Hierdoor onthouden ze de lesstof beter.", aldus Lian van de Wiel, uitgever van Blink Wereld.
Blink Wereld is de eerste methode wereldoriëntatie waarin vaardigheden als kritisch denken, zelf kennis verwerven en samenwerken volledig zijn geïntegreerd. Volgens Van de Wiel is dit belangrijk: "Toekomstgericht onderwijs kan niet alleen gericht zijn op kennisoverdracht, maar moet de 21e eeuwse vaardigheden trainen. Wij hebben gezocht naar een efficiënte en aansprekende manier om een goede en verantwoorde mix te maken tussen kennis en vaardigheden."
Ruim 700 basisscholen werken al met Blink Wereld en zijn bijzonder enthousiast. Vanaf dit schooljaar zijn ook ruim 150 scholen gestart met de nieuwe lijn van Blink Wereld waarin de vakken aardrijkskunde, geschiedenis en natuur en techniek volledig zijn geïntegreerd.