Iddink breidt servicepakket voor scholen in Vlaanderen uit
Bij het begin van het nieuwe schooljaar introduceert Iddink twee extra diensten. Digitaal Leren: een persoonlijke en beveiligde webpagina met online toegang tot alle digitale leermiddelen. Bovendien kunnen scholen hun intern ontwikkelde cursussen nu ook door Iddink laten digitaliseren en verrijken met multimediale content.
Op basis van de leermiddelenlijst opgesteld door de school kopen en huren ouders de boeken en andere leermiddelen rechtstreeks én budgetvriendelijk via Iddink. De leerling krijgt dan van Iddink een persoonlijke ‘digitale boekentas’. Die bevat een overzichtelijke weergave van alle bestelde digitale leermiddelen: de eigen cursussen van de school én de digitale leerinhouden van de verschillende educatieve uitgeverijen.
Zo heeft elke leerling vanop één portaal toegang tot alles. Dankzij de samenwerking met educatieve uitgevers zoals WDM en Diligentia krijgen leerlingen vanuit hun Iddink-account zelfs rechtstreeks toegang tot deze leerinhouden. Ook met Intertaal en Die Keure zijn reeds afspraken gemaakt.
Het comfort van de digitale boekentas werd tijdens een pilotproject sterk gewaardeerd: zowel het volledige overzicht, de eenvoudige toegang tot alle leerinhouden als de vlotte werking scoorden hoog.
Nieuw: van papier naar digitale cursus
Vanaf september 2017 biedt Iddink scholen ook de kans om hun intern ontwikkelde cursussen om te zetten naar een verrijkt digitaal platform. Voordeel is dat leerkrachten het digitale materiaal kunnen presenteren als bordboek en de school het volledige beheer in eigen handen houdt. Geen gedoe met licenties.
De multimediale content stimuleert de opname van de leerstof. Leerlingen kunnen in de digitale cursusversie markeren, noteren, oefeningen maken en nadien hun eigen antwoorden evalueren. Ideaal voor leerkrachten om hun klassen te monitoren en te differentiëren.
Marktonderzoek en pilots bevestigen nood aan nieuwe diensten
Aan de release van het portaal ging uitgebreid marktonderzoek en een reeks pilootprojecten vooraf. Verschillende scholen werkten met alle eerstejaarsleerlingen en hun leerkrachten hieraan mee.
Wat waren de belangrijkste learnings? Het digitale aanbod van de verschillende educatieve uitgevers wordt door leerlingen onderbenut én leerlingen haken af door de verwarrende veelheid aan oefenplatformen en inlogprocedures. Zo vindt 42% van de gebruikers het vervelend om voor elk vak naar een ander platform te moeten switchen. Ook het gebruiksgemak van de platformen laat vaak te wensen over.
Door alles eenvoudig onder te brengen onder één overzichtelijke koepel verbetert Iddink deze tekortkomingen aanzienlijk.
Op basis van de leermiddelenlijst opgesteld door de school kopen en huren ouders de boeken en andere leermiddelen rechtstreeks én budgetvriendelijk via Iddink. De leerling krijgt dan van Iddink een persoonlijke ‘digitale boekentas’. Die bevat een overzichtelijke weergave van alle bestelde digitale leermiddelen: de eigen cursussen van de school én de digitale leerinhouden van de verschillende educatieve uitgeverijen.
Zo heeft elke leerling vanop één portaal toegang tot alles. Dankzij de samenwerking met educatieve uitgevers zoals WDM en Diligentia krijgen leerlingen vanuit hun Iddink-account zelfs rechtstreeks toegang tot deze leerinhouden. Ook met Intertaal en Die Keure zijn reeds afspraken gemaakt.
Het comfort van de digitale boekentas werd tijdens een pilotproject sterk gewaardeerd: zowel het volledige overzicht, de eenvoudige toegang tot alle leerinhouden als de vlotte werking scoorden hoog.
Nieuw: van papier naar digitale cursus
Vanaf september 2017 biedt Iddink scholen ook de kans om hun intern ontwikkelde cursussen om te zetten naar een verrijkt digitaal platform. Voordeel is dat leerkrachten het digitale materiaal kunnen presenteren als bordboek en de school het volledige beheer in eigen handen houdt. Geen gedoe met licenties.
De multimediale content stimuleert de opname van de leerstof. Leerlingen kunnen in de digitale cursusversie markeren, noteren, oefeningen maken en nadien hun eigen antwoorden evalueren. Ideaal voor leerkrachten om hun klassen te monitoren en te differentiëren.
Marktonderzoek en pilots bevestigen nood aan nieuwe diensten
Aan de release van het portaal ging uitgebreid marktonderzoek en een reeks pilootprojecten vooraf. Verschillende scholen werkten met alle eerstejaarsleerlingen en hun leerkrachten hieraan mee.
Wat waren de belangrijkste learnings? Het digitale aanbod van de verschillende educatieve uitgevers wordt door leerlingen onderbenut én leerlingen haken af door de verwarrende veelheid aan oefenplatformen en inlogprocedures. Zo vindt 42% van de gebruikers het vervelend om voor elk vak naar een ander platform te moeten switchen. Ook het gebruiksgemak van de platformen laat vaak te wensen over.
Door alles eenvoudig onder te brengen onder één overzichtelijke koepel verbetert Iddink deze tekortkomingen aanzienlijk.