Nieuwe Metro-app voor millennials on the move
Metro lanceert vandaag een nieuwe app, speciaal voor de in het openbaar vervoer reizende millennial. Met nieuws, video's, puzzels, locatiegebonden voordelen en interactiemogelijkheden is de app relevant op ieder moment van de reis. Bijzonder is dat de app samen met een testgroep van 1.000 Metro-fans ontwikkeld is. De fans gaven volop feedback en droegen diverse goede suggesties aan.
De app biedt de reizende millennial (de generatie tussen 18 en 34 jaar) content die past bij het moment van de dag en bij de locatie. Bijvoorbeeld in de ochtend Metro’s Minuut (video met het belangrijkste nieuws in een minuut) en aan het eind van de werkdag, ontspannen op weg naar huis, het lekkerste showbizznieuws. De Upcoming quiz, Horoscoop en Denksport puzzels zorgen voor vermaak en interactie tijdens de reis. De app biedt ook voordeel: gebruikers krijgen coupons die aansluiten bij hun interesses of de locatie waar ze op dat moment zijn dan wel als er een challenge is gehaald. Zoals korting op een blikje Red Bull bij de AKO op het treinstation en veilingtegoed op Vakantieveilingen.nl.
Voor en door lezers
Metro werd deze maand 18 jaar geleden geïntroduceerd als Nederlands eerste gratis dagblad en is hard op weg om zich te transformeren tot een crossmediaal platform. Op Facebook beschikt Metro inmiddels over een trouwe schare van ruim 450.000 fans van wie velen op de social pagina’s van de krant en online regelmatig van zich laten horen.
Toen Metro in april een testversie van de app lanceerde werden lezers dan ook uitgenodigd om mee te denken over de doorontwikkeling ervan. Zo ontstond een enthousiaste testgroep van 1.000 gebruikers die de afgelopen maanden feedback gaf op nieuwe toepassingen en met verschillende goede eigen suggesties kwam. Zoals de wens om te kunnen puzzelen in de app en de vraag om actueel nieuws een prominentere plek te geven. De mogelijkheid om feedback te geven op de app blijft bestaan en helpt Metro om ervoor te zorgen dat de app kan blijven meebewegen met de behoeften van de gebruikers.
Reageren met emoji’s
Interactie met lezers past bij Metro. Niet alleen bij de (door)ontwikkeling van de app zijn lezers actief betrokken, ook op de inhoud hebben zij invloed. De app bevat – wanneer een gebruiker inlogt - verschillende mogelijkheden om een mening te geven, bijvoorbeeld via polls of door met emoji’s te reageren op een artikel. Zo wordt ook de rating (mate van relevantie) van een bericht bepaald.
De app biedt de reizende millennial (de generatie tussen 18 en 34 jaar) content die past bij het moment van de dag en bij de locatie. Bijvoorbeeld in de ochtend Metro’s Minuut (video met het belangrijkste nieuws in een minuut) en aan het eind van de werkdag, ontspannen op weg naar huis, het lekkerste showbizznieuws. De Upcoming quiz, Horoscoop en Denksport puzzels zorgen voor vermaak en interactie tijdens de reis. De app biedt ook voordeel: gebruikers krijgen coupons die aansluiten bij hun interesses of de locatie waar ze op dat moment zijn dan wel als er een challenge is gehaald. Zoals korting op een blikje Red Bull bij de AKO op het treinstation en veilingtegoed op Vakantieveilingen.nl.
Voor en door lezers
Metro werd deze maand 18 jaar geleden geïntroduceerd als Nederlands eerste gratis dagblad en is hard op weg om zich te transformeren tot een crossmediaal platform. Op Facebook beschikt Metro inmiddels over een trouwe schare van ruim 450.000 fans van wie velen op de social pagina’s van de krant en online regelmatig van zich laten horen.
Toen Metro in april een testversie van de app lanceerde werden lezers dan ook uitgenodigd om mee te denken over de doorontwikkeling ervan. Zo ontstond een enthousiaste testgroep van 1.000 gebruikers die de afgelopen maanden feedback gaf op nieuwe toepassingen en met verschillende goede eigen suggesties kwam. Zoals de wens om te kunnen puzzelen in de app en de vraag om actueel nieuws een prominentere plek te geven. De mogelijkheid om feedback te geven op de app blijft bestaan en helpt Metro om ervoor te zorgen dat de app kan blijven meebewegen met de behoeften van de gebruikers.
Reageren met emoji’s
Interactie met lezers past bij Metro. Niet alleen bij de (door)ontwikkeling van de app zijn lezers actief betrokken, ook op de inhoud hebben zij invloed. De app bevat – wanneer een gebruiker inlogt - verschillende mogelijkheden om een mening te geven, bijvoorbeeld via polls of door met emoji’s te reageren op een artikel. Zo wordt ook de rating (mate van relevantie) van een bericht bepaald.