Mediahuis CEO Gert Ysebaert: puin ruimen bij TMG
In een interview met De Volkskrant vertelt Mediahuis CEO Gert Ysebaert over de gang van zaken rondom de overname, over de rol van De Mol, over wt hij aantrof bij TMG en over de toekomstplannen.
Over de bemoeienissen van De Mol spreekt hij zijn verbazing uit: "Door hem heeft de overname langer geduurd dan goed was voor het bedrijf. Het heeft onzekerheid gebracht en verdeeldheid". Toch ziet Ysebaert wel mogelijkheden om met De Mol samen te werken in de toekomst: Zijn mogelijkheden zijn beperkt. Ik zou ook niet begrijpen wat hij met sabotage zou willen bereiken. Wij willen handelen in het belang van het bedrijf, dus ook in dat van de aandeelhouders". Ysebaert zoet wel mogelijkheden om samen met De Mol tot een akkoord te komen over de radio-onderdelen van TMG.
Ysebaert trof een rommelige organisatie aan bij TMG. "Er was een onbegrijpelijk grote afstand tussen managers en de rest van het bedrijf. Dat kwam deels door de onenigheid over de digitale koers, de krantenredactie voelde zich terecht verwaarloosd. Maar ook door de manier waarop het bedrijf werd geleid". Er was volgens Ysebaert geen zelfreinigend vermogen meer.
Over de nieuwe organsiatie kan hij nog niet veel zeggen, behalve dat dat als men kosten moet besparen, de journalistiek zoveel mogelijk buiten schot zal blijven. "Alles daaromheen willen we zo slank mogelijk houden".
Voor GeenStijl en Dumpert lijkt het doek te vallen binnen Mediahuis. "Mijn persoonlijke visie is dat Mediahuis allicht niet de groep is waar GeenStijl zich verder zal ontwikkelen. (...) We willen ons concentreren op professionele journalistiek en daar hoort een bepaalde ethiek bij".
Het is duidelijk: er is voor de nieuwe eigenaar voldoende werk aan de winkel om de Krant van heel Nederland weer te krijgen waar ze ooit was.
Het hele interview is te lezen op de site van de Volkskrant
Over de bemoeienissen van De Mol spreekt hij zijn verbazing uit: "Door hem heeft de overname langer geduurd dan goed was voor het bedrijf. Het heeft onzekerheid gebracht en verdeeldheid". Toch ziet Ysebaert wel mogelijkheden om met De Mol samen te werken in de toekomst: Zijn mogelijkheden zijn beperkt. Ik zou ook niet begrijpen wat hij met sabotage zou willen bereiken. Wij willen handelen in het belang van het bedrijf, dus ook in dat van de aandeelhouders". Ysebaert zoet wel mogelijkheden om samen met De Mol tot een akkoord te komen over de radio-onderdelen van TMG.
Ysebaert trof een rommelige organisatie aan bij TMG. "Er was een onbegrijpelijk grote afstand tussen managers en de rest van het bedrijf. Dat kwam deels door de onenigheid over de digitale koers, de krantenredactie voelde zich terecht verwaarloosd. Maar ook door de manier waarop het bedrijf werd geleid". Er was volgens Ysebaert geen zelfreinigend vermogen meer.
Over de nieuwe organsiatie kan hij nog niet veel zeggen, behalve dat dat als men kosten moet besparen, de journalistiek zoveel mogelijk buiten schot zal blijven. "Alles daaromheen willen we zo slank mogelijk houden".
Voor GeenStijl en Dumpert lijkt het doek te vallen binnen Mediahuis. "Mijn persoonlijke visie is dat Mediahuis allicht niet de groep is waar GeenStijl zich verder zal ontwikkelen. (...) We willen ons concentreren op professionele journalistiek en daar hoort een bepaalde ethiek bij".
Het is duidelijk: er is voor de nieuwe eigenaar voldoende werk aan de winkel om de Krant van heel Nederland weer te krijgen waar ze ooit was.
Het hele interview is te lezen op de site van de Volkskrant