John de Mol doet bod op TMG
Het uitbreiden van zijn aandelenkapitaal vorige week blijkt slechts een aanloop te zijn geweest: John de Mol wil TMG overnemen.
De Mol heeft inmiddels een bod gedaan op de aandelen, € 5,90 per aandeel. Zijn bod is hoger dan het bod van het Belgische Mediahuis. De strijd om TMG is dus nu echt losgebarsten.
Het krantenbedrijf is volgens Talpa van strategisch belang en een verkoop van het huidige belang in TMG aan het consortium zou daarom geen optie zijn.
"Ik heb een groot geloof in TMG als verzameling van een aantal sterke Nederlandse merken en de potentie van deze onderneming. Ik denk dat het goed is als de onderneming in private handen komt, want uit ervaring weet ik dat een beursnotering de flexibiliteit van de bedrijfsvoering beperkt."
Hij verwacht dat een combinatie van TMG met het belang in Talpa Radio en SBS Nederland een onderneming ontstaat die een betere positie verwerft en een snel veranderend medialandschap. "Het is mijn doel om dit gerespecteerde mediabedrijf voor Nederland te behouden en verder uit te bouwen. Een combinatie van TMG en Talpa zal resulteren in het ontstaan van een nieuw Nederlands onafhankelijk multimediabedrijf met sterke posities in print, radio, televisie en online content".
TMG reageert in een persstatement waarin het bod bevestigd wordt: "De Raad van Commissarissen (RvC) en de Raad van Bestuur (RvB) van TMG zullen het Talpa Voorstel overwegen en zullen dit samen met hun financiële- en juridische adviseurs zorgvuldig beoordelen. Het Talpa Voorstel zal worden vergeleken met de zelfstandige strategie van TMG en andere strategische alternatieven, waaronder het voorstel dat ontvangen is van het Mediahuis en het VP Exploitatie consortium waarover TMG momenteel met Mediahuis en het VP Exploitatie in gesprek is. Hierbij houden de RvC en RvB nadrukkelijk rekening met de belangen van alle stakeholders van TMG, met inbegrip van de aandeelhouders."
De Mol heeft inmiddels een bod gedaan op de aandelen, € 5,90 per aandeel. Zijn bod is hoger dan het bod van het Belgische Mediahuis. De strijd om TMG is dus nu echt losgebarsten.
Het krantenbedrijf is volgens Talpa van strategisch belang en een verkoop van het huidige belang in TMG aan het consortium zou daarom geen optie zijn.
"Ik heb een groot geloof in TMG als verzameling van een aantal sterke Nederlandse merken en de potentie van deze onderneming. Ik denk dat het goed is als de onderneming in private handen komt, want uit ervaring weet ik dat een beursnotering de flexibiliteit van de bedrijfsvoering beperkt."
Hij verwacht dat een combinatie van TMG met het belang in Talpa Radio en SBS Nederland een onderneming ontstaat die een betere positie verwerft en een snel veranderend medialandschap. "Het is mijn doel om dit gerespecteerde mediabedrijf voor Nederland te behouden en verder uit te bouwen. Een combinatie van TMG en Talpa zal resulteren in het ontstaan van een nieuw Nederlands onafhankelijk multimediabedrijf met sterke posities in print, radio, televisie en online content".
TMG reageert in een persstatement waarin het bod bevestigd wordt: "De Raad van Commissarissen (RvC) en de Raad van Bestuur (RvB) van TMG zullen het Talpa Voorstel overwegen en zullen dit samen met hun financiële- en juridische adviseurs zorgvuldig beoordelen. Het Talpa Voorstel zal worden vergeleken met de zelfstandige strategie van TMG en andere strategische alternatieven, waaronder het voorstel dat ontvangen is van het Mediahuis en het VP Exploitatie consortium waarover TMG momenteel met Mediahuis en het VP Exploitatie in gesprek is. Hierbij houden de RvC en RvB nadrukkelijk rekening met de belangen van alle stakeholders van TMG, met inbegrip van de aandeelhouders."