Lulu gaat de wetenschappelijke markt op
Lulu, een van de eerste self-publishing-platforms ter wereld, wil zich ook op de wetenschappelijke uitgeefmarkt richten. Daarvoor heeft het een apart merk opgericht: Glasstree.
Het wordt niet alleen een distributienetwerk voor publicaties, maar zal ook een schrijfplatform voor auteurs bevatten en een schrijverscommunity. De werken zullen zowel digitaal als via printing on demand beschikbaar gemaakt worden.
Lulu denkt de bestaande uitgevers vooral te kunnen verslaan op productiesnelheid en transparantie in de prijsstelling. Bovendien ontvangen de auteurs 70% van de winst die met hun werk behaald wordt. Het materiaal kan ook in een vorm van Open Access of onder Creative Commons-licentie verspreid worden.
Er worden allerlei lezerskenmerken bijgehouden, zodat auteurs meer inzicht krijgen in waar, wanneer en door wie hun werk gelezen wordt.
Voorlopig is de service alleen in de VS beschikbaar, maar aan plannen om de wereld te veroveren wordt gewerkt.
Het wordt niet alleen een distributienetwerk voor publicaties, maar zal ook een schrijfplatform voor auteurs bevatten en een schrijverscommunity. De werken zullen zowel digitaal als via printing on demand beschikbaar gemaakt worden.
Lulu denkt de bestaande uitgevers vooral te kunnen verslaan op productiesnelheid en transparantie in de prijsstelling. Bovendien ontvangen de auteurs 70% van de winst die met hun werk behaald wordt. Het materiaal kan ook in een vorm van Open Access of onder Creative Commons-licentie verspreid worden.
Er worden allerlei lezerskenmerken bijgehouden, zodat auteurs meer inzicht krijgen in waar, wanneer en door wie hun werk gelezen wordt.
Voorlopig is de service alleen in de VS beschikbaar, maar aan plannen om de wereld te veroveren wordt gewerkt.