printmedia


Adverteerders en mediabureaus onderschatten magazines en nieuwsmedia

Printreclame krijgt veel aandacht van consumenten en zorgt voor positieve emoties. Dagbladen en magazines vormen een veilige omgeving voor de reclameboodschappen en vergroten de voorkeur voor merken. Niettemin is er een sterke onderwaardering van magazines en dagbladen door adverteerders en mediabureaus. Dat blijkt uit resultaten van de Belgische editie van Re-evaluating Media, die te lezen is bij NDP Nieuwsmedia.


Verhuizing en integratie Printforce in CB voltooid

Ruim een jaar geleden is CB begonnen met de verhuizing van Printforce naar Culemborg. Sindsdien is er hard gewerkt aan een naadloze aansluiting tussen print en logistiek. State of the art printers, bind- en lamineermachines hebben een vaste plek gekregen en zijn samengesmeed tot printstraten die volledig geïntegreerd zijn met de logistieke dienstverlening van CB.


Wedding Nederland: een modern bedrijf met een bijzondere filosofie

In 1844 begon Isaac Wedding een drukkerij in Harderwijk. Tegenwoordig lijkt Wedding Nederland in bijna niets meer op het bedrijf van de oude Isaac. Toch is alles gemoderniseerd: in de liefde voor vakmanschap verloochent het bedrijf zijn afkomst niet. Carin Wormsbecher en Ric Hofmans vertellen hoe zij de lijn van ambachtelijkheid en gemeenschapszin combineren met moderne technieken en een duurzame filosofie gebaseerd op samenwerking.


Printindustrie, printmedianieuws en blokboek.com samen verder

De online vaktitels titels voor de printindustrie, printmedianieuws en blokboek.com gaan vanaf 1 januari 2019 verder binnen één uitgever. De titels behouden hun zelfstandigheid. De nieuwe eigenaar wordt Peter Luit. Gezamenlijk bereiken de vaktitels jaarlijks via de twee websites zo een 40.000 bezoekers uit de printmedia in Nederlandstalig Benelux en met de twee wekelijkse nieuwsbrieven ca. 5.000 lezers.