contentmarketing


Pijper Media neemt WeBlog Media over

Pijper Media is niet alleen in het nieuws vanwege de onrust rondom Nieuwe Revu. Afgelopen maand heeft het bedrijf WeBlog Media overgenomen. WeBlog Media is een online bureau met onder meer titels als Dingen voor Vrouwen, Tips & Weetjes en Kookfans.


KPN begint YouTube serie en lanceert podcast

KPN is druk in de weer om zich als een echte content-provider op te stellen. In één week tijd lanceert het een satirische webserie, Rare Tijden, over video vergaderen en een podcast-serie over onbespreekbare onderwerpen, Taboe Talk.


Albert Heijn lanceert magazine over gezondheid

Albert Heijn lanceert een nieuw blad over gezondheid: Gezond Vooruit. Het blad wordt gratis huis-aan-huis bezorgd in Nederland en is ook mee te nemen in alle supermarkten van Albert Heijn.


Mixen maakt contentmarketing effectief

Het doel van contentmarketing is om klanten via informatie een goed gevoel bij je organisatie, dienst of product te geven, zodat ze als het even kan een aankoop doen. Het gevaar is dat contentmarketing als slinkse reclame wordt gezien, waardoor het vertrouwen in zowel de afzender als het publicerende medium een deuk oploopt. Nielsen deed onderzoek naar de geloofwaardigheid en dus de effectiviteit van contentmarketing.


MPG.group versterkt zich met Social.Inc

SOCIAL.INC is onderdeel geworden van de MPG.Group. De overname is de eerste stap naar een fullservice content & brand publishing MPG.-netwerk. SOCIAL.INC blijft opereren onder eigen naam en verhuist in het eerste kwartaal van 2020 naar MPG. in Amstelveen


Wayne Parker Kent restylt magazine KNRM

Wayne Parker Kent is verantwoordelijk voor De Reddingboot, het donateursmagazine van de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij (KNRM). Het content marketing bureau zet in op een combinatie van print en digitaal.


Onderzoek van Sanoma en SAMR maakt definitie en belang van context inzichtelijk

Het is een gevleugelde uitdrukking: ‘Content is King & Distribution is Queen’. Content en distributie zijn twee gevestigde begrippen in de mediawereld, maar red je het daarmee? Het besef groeit dat een boodschap pas betekenis krijgt en dus effectief is als die matcht met de juiste context. 


Hearst Create valt in prijzen tijdens Grand Prix Content Marketing 

Contentmarketingbureau Hearst Create, onderdeel van Hearst Magazines, heeft tijdens de Grand Prix Content Marketing 2019 de Bekroning Beste Cover ontvangen voor KLM’s in-flight magazine Holland Herald. De Grand Prix zijn dé prijzen voor contentmarketing in Nederland en België.