contentmarketing


Onderzoek van Sanoma en SAMR maakt definitie en belang van context inzichtelijk

Het is een gevleugelde uitdrukking: ‘Content is King & Distribution is Queen’. Content en distributie zijn twee gevestigde begrippen in de mediawereld, maar red je het daarmee? Het besef groeit dat een boodschap pas betekenis krijgt en dus effectief is als die matcht met de juiste context. 


Hearst Create valt in prijzen tijdens Grand Prix Content Marketing 

Contentmarketingbureau Hearst Create, onderdeel van Hearst Magazines, heeft tijdens de Grand Prix Content Marketing 2019 de Bekroning Beste Cover ontvangen voor KLM’s in-flight magazine Holland Herald. De Grand Prix zijn dé prijzen voor contentmarketing in Nederland en België. 


Management en investeerder nemen MPG. over

Investeerder Globitas neemt samen met het management van contentmarketingbureau MPG., Dolly van den Akker en Marc Pijsel, het bureau over. MPG. is met meer dan 90 werknemers en kantoren in Nederland en New York, het grootste Nederlandse contentmarketingbureau voor A-merken.


Hearst Create en Quest maken inflight kindermagazine voor KLM

Ter ere van haar 100-jarig jubileum presenteert KLM, samen met Hearst Create en het populair-wetenschappelijke tijdschrift Quest, het kindermagazine Holland Herald Junior. Het inflight kinderblad wordt vanaf de herfstvakantie aan alle kids tussen de 8 en 14 jaar aan boord van KLM-vluchten uitgedeeld. 


MPG. wint pitch Rembrandt 350 jaar

De gezamenlijke musea het Mauritshuis, het Rijksmuseum, museum Het Rembrandthuis en museum De Lakenhal hebben na een pitch contentmarketingbureau MPG. de opdracht gegeven om ter ere van Rembrandt 350 jaar elke Nederlander in contact te brengen met het leven en het werk van Rembrandt. 


Persgroep en E-Drivers gaan content delen

Het partnerschap bestaat uit het delen van kennis en content. AutoTrack, het advertentieplatform voor nieuwe en tweedehands auto’s, levert dagelijks het verse aanbod te koop staande elektrische auto’s aan e-Drivers.com. AD Auto krijgt de beschikking over content van e-Drivers.com, zowel nieuwsberichten, video’s als de bekende e-Colleges.


Lieneke van den Heuvel wordt director van Hearst Create

Lieneke van den Heuvel (43) wordt per 1 mei 2019 verantwoordelijk voor Hearst Create, het contentmarketingbureau van Hearst Netherlands. Van den Heuvel werkte onder andere voor Sanoma en TMG in diverse commerciële en strategische rollen.