Sanoma


NU maakt nieuws toegankelijk voor kinderen en jongeren

Kinderen zitten net als bijna iedereen de halve dag op internet en komen daar overal nieuws tegen, meestal in vormen die niet bij hun leeftijd passen. Daarom introduceert NU.nl NUjunior, een site speciaal voor basisschoolkinderen, met nieuws dat speciaal voor hen wordt gemaakt. Voor jongeren op de middelbare school komt er checkNU, een apart kanaal op Instagram dat het nieuws voor hen relevant, toegankelijk en begrijpelijk gaat maken.


Martijn Standaart nieuwe directeur van Scoupy

Martijn Standaart wordt per 1 oktober directeur van Scoupy, de kortingensite die onderdeel is van Sanoma Media Netherlands. Hij vervangt daarmee Maurits Priem die per 1 oktober afscheid neemt. De verdere integratie van Scoupy en Sanoma ligt niet in Maurits’ ambitie.


NU.nl bundelt krachten met Moving Digital

NU.nl en Moving Digital, grootste online marketingpartner voor makelaars, zijn een samenwerking gestart om 80 procent van het totale woningaanbod in Nederland geautomatiseerd te promoten via de NU.nl propositie NUlokaal adverteren.


Sanoma biedt online video met outstream proposities

Video advertising is één van de snelst groeiende mogelijkheden binnen online advertising. Voor adverteerders is het aanbod echter beperkt en versterkt de context waarin video’s worden getoond niet altijd de commerciële boodschap. Daarom zet Sanoma in op outstream video proposities: video’s die profiteren van de kracht van vertrouwde en sterke redactionele context en die kunnen worden getarget op schaarse segmenten.


Donald Duck komt vanaf nu uit Polen

Vandaag maakt Sanoma bekend dat het drukken van Donald Duck, Libelle en Veronica Magazine is ondergebracht bij twee andere drukkerijen. Libelle en Veronica Magazine worden gedrukt door Senefelder Misset in Doetinchem. Donald Duck wordt onder gebracht bij Walstead Polen.