npo


NPO neemt initiatief voor jongerenraad en start met MediaTalks op scholen

De NPO start met een Jongerenraad: een adviesraad bestaande uit jongeren uit heel Nederland, die als gesprekspartner meedenken bij verschillende vraagstukken rond de publieke omroep. Daarnaast gaat de publieke omroep via Media Talks met jongeren in gesprek op scholen.


Lucien Brouwer gaat bij NPO aan de slag met digitale transitie

Lucien Brouwer is door de Raad van Toezicht van de Nederlandse publieke omroep per 1 juli benoemd tot bestuurder van de NPO. Brouwer gaat zich bezghouden met de verdere verschuiving naar on demand en online mediagebruik en de uitbouw van de platforms NPO Start en NPO Luister.


Meer titels bij derde editie NPO Luister Podcast Event 

Het NPO Luister Podcast Event krijgt ook dit jaar een vervolg, met wederom meer titels en meer makers. De derde editie vindt plaats op zondag 14 mei in TivoliVredenburg in Utrecht. Publiek kan dit jaar verdeeld over zes zalen live aanwezig zijn bij het maken van 24 verschillende podcasts. 


NPO en VRT gaan intensief samenwerken

De Nederlandse en Vlaamse publieke omroep gaan intensief samenwerken. De samenwerking moet leiden tot het maken en uitwisselen van programma’s, het delen van technologie en innovaties, maar bijvoorbeeld ook tot het ontwikkelen van technieken om desinformatie te detecteren, de gezamenlijke productie van educatief materiaal en het delen van strategisch onderzoek. 


NPO Podcastevent sluit Week van de Podcast af in TivoliVredenburg

Ook dit jaar vormt het NPO Podcastevent in TivoliVredenburg in Utrecht de afsluiting van De Week van de Podcast van de publieke omroepen. Het NPO Podcastevent beleefde in 2021 zijn première en keert zondag 26 juni in een grootsere opzet terug, met meer podcasts in meer zalen. Bezoekers kunnen bijzondere liveopnames van bekende titels bijwonen en makers beantwoorden vragen van luisteraars én andere podcastmakers.


Commissariaat adviseert positief over NPO Luister–on demand

Het Commissariaat voor de Media adviseert positief over de aanvraag voor het nieuwe aanbodkanaal NPO Luister–on demand van de Nederlandse publieke omroep. NPO Luister–on demand richt zich op primair op luisteraars die hun luistergedrag veranderd hebben naar een mix van lineair en on demand luisteren of open staan voor verandering. Met het nieuwe aanbodkanaal wil de NPO een jonger publiek bereiken.