jongeren


Voorlezen werkt echt

In gezinnen die meedoen aan de VoorleesExpress wordt de leesomgeving thuis en de taalontwikkeling verrijkt, zo blijkt uit het onderzoek Werkt de Voorleesexpress?, uitgevoerd door de Erasmus Universiteit Rotterdam in opdracht van Stichting Lezen. Ouders gaan naar eigen zeggen vaker voorlezen en de boekenkennis en het verhaalbegrip van kinderen groeien.


Hoe kunnen uitgevers op millennials focussen?

De digitale uitgeverij Buzzfeed bereikt elke maand 83% van de millennials met leuke, boeiende content. Een aantrekkelijk voorbeeld voor uitgevers die hun klantenbestand zien vergrijzen. Maar hoe doen die hippe ‘millennial-uitgevers’ dat?


‘Dat papieren ding heet een tijdschrift’

De Chantal, Linda en Wendy. ‘Voor me moeder!’ zal menig puber zeggen en verder swipen. ‘Maar nu heb je ook gewoon de Dylan,’ antwoordt YouTube-sensatie Dylan Haegens (26). Met twee miljoen volgers in zijn kielzog zag uitgeverij Hearst Magazines wel brood in een personality-tijdschrift over de YouTuber. ‘Kinderen willen ook wel eens wat anders dan internet.’