Zomerlezen van start met gratis boek van Suzanne Vermeer
De campagne Zomerlezen is gestart. De boekhandel geeft het Zomerlezengeschenk Flamingo Beach cadeau.
De campagne Zomerlezen is gestart. De boekhandel geeft het Zomerlezengeschenk Flamingo Beach cadeau.
GS1, het internationale bedrijf achter de streepjescode, heeft aangekondigd dat die codes vervangen worden door QR-codes.
Voor Valentijn pakken Bruna en ReadShop uit met een speciale, gezamenlijke campagne die in het teken van boekenliefde staat. Bij Bruna worden klanten zowel in de winkels als online uitgedaagd om op blind date te gaan met een boek, bij ReadShop ligt de focus op de winkels.
Kijkend naar de cijfers van GfK Markttrends Boekenmarkt Nederland die deze week gepubliceerd zijn, is er over 2023 een lichte stijging in de omzet te zien ten opzichte van 2022. De omzetcijfers zijn een niet-gewogen getal: winst, invloed van prijsstijgingen e.d.zijn er niet uit af te lezen.
Jan Peter Prenger, Hoofd Inkoper van inkooporganisatie Libris, kijkt ver vooruit. “Onze najaarsinkoop begint al in de zomer, we organiseren een inkoopbeurs en we houden continu in de gaten wat er speelt.”
Tim van de Utrechtse Boekenbar is een uitzondering op de tradities. “Ik kijk eigenlijk nooit in catalogi van uitgevers”
Kinderboekenmaker Harmen van Straaten heeft een Gouden Boek ontvangen voor 'Hé, wie ziet er op de wc'?.
Ruim een jaar na het einde van de coronapandemie is het lees-, leen- en koopgedrag van de Nederlandse consument enigszins terug naar het oude normaal.