Deze editie van inct.spiratie staat vooral in het teken van Trends in Media: de laatste trends en ontwikkelingen, verhalen uit de praktijk.
DEZE EDITIE IS UITVERKOCHT
Zoals altijd gaan we naar aanleiding van de verhalen van de sprekers samen aan ronde tafels in gesprek over hetgeen we gehoord hebben: kennis maken, kennis delen en kennis opdoen.
Op dit moment zijn we bezig de sprekers vast te leggen. De eerste namen zijn bekend:
Bij ieder thema zullen twee sprekers een keynote houden
Trend: AI
Richard Otto, oprichter XS2Content, over AI en audio: XS2Content is een oplossing die hoe contentmakers hun inhoud hergebruiken zal veranderen. "Dankzij het AI-aangedreven platform maken we automatisch boeiende inhoud voor een overvloed aan media". |
|
Sander Ruys, founder en uitgever Maven Publishing, over AI Books AI-boeken. Boeken verrijkt mét een AI. Daardoor kun je als lezer rechtstreeks met het boek chatten: Het AI-boek geeft je op basis van de inhoud, kennis en tips van het boek, gelijk een persoonlijk relevant antwoord. |
Trend: Communities
Pauline de Bruijn, oprichter community Proudies, over het bouwen van een community voor 60+ ers: Proudies streeft ernaar het leven na zestig te vieren. "Wij geloven in de kracht van verhalen die generaties verbinden en menselijke ervaring belichten." |
|
Nicolle Lamerichs: Fandom & Media Scholar, over fanculuur en wat uitgevers daar mee kunnen doen "Hoe leven loyale fans, en waarom zijn ze zo betrokken bij verhalen, beroemdheden en merken? In mijn studies zoek ik naar de antwoorden op deze vragen." |
Trend: Digitaal lezen
Marjolein van Doorn, Senior Publisher Manager at Rakuten Kobo Inc., over de toekomst van digitaal lezen (en ja, daar speelt AI ook een rol in) Rakuten Kobo biedt eindeloos veel keus, en die wordt constant groter. "Je vindt er elk eBook dat je maar kan bedenken" |
|
Niels Bakker, onderzoeksspecialist Stichting Lezen, over de conclusies van zijn proefschrift Digitaal lezen, anders lezen? "Op de e-reader lezen mensen niet oppervlakkig en snel, maar juist lineair. De leeservaring is nagenoeg even hoogwaardig als van papier." |
Closing Keynotes: (er zullen 2 closing keynotes zijn)
Moo Miero, Miero Advocatuur, over 'trial by media' en 'reputatieschade door media' Miero Advocatuur is gespecialiseerd in Juridische dienstverlening voor ondernemers en creatieven in begrijpelijke taal. Kerngebieden: IE, Entertainment & Data |
|
Juliette Goetzee, Managing Director at RELX for Nextens, over kansen, toepassingen en trends in AI voor uitgevers "Innovatie zit ons in het DNA. Het heeft ons gedreven tot waar we nu staan. Juist als marktleider blijven wij onszelf continu verbeteren, onze proposities vernieuwen en de markt innoveren". |