27
nov

inct.spiratie 2024

inct.spiratie 2024

Locatie

De Nieuwe Energie, 3e Binnenvestgracht 23, 2312 NR Leiden

Programma

Deze editie van inct.spiratie staat vooral in het teken van Trends in Media: de laatste trends en ontwikkelingen, verhalen uit de praktijk.

DEZE EDITIE IS UITVERKOCHT

Zoals altijd gaan we naar aanleiding van de verhalen van de sprekers samen aan ronde tafels in gesprek over hetgeen we gehoord hebben: kennis maken, kennis delen en kennis opdoen.

De sprekers

Op dit moment zijn we bezig de sprekers vast te leggen. De eerste namen zijn bekend:
Bij ieder thema zullen twee sprekers een keynote houden

Trend: AI


Richard Otto, oprichter XS2Content, over AI en audio:

XS2Content is een oplossing die hoe contentmakers hun inhoud hergebruiken zal veranderen. "Dankzij het AI-aangedreven platform maken we automatisch boeiende inhoud voor een overvloed aan media".

Sander Ruys, founder en uitgever Maven Publishing, over AI Books

AI-boeken. Boeken verrijkt mét een AI. Daardoor kun je als lezer rechtstreeks met het boek chatten: Het AI-boek geeft je op basis van de inhoud, kennis en tips van het boek, gelijk een persoonlijk relevant antwoord. 


Trend: Communities

Pauline de Bruijn, oprichter community Proudies, over het bouwen van een community voor 60+ ers

Proudies streeft ernaar het leven na zestig te vieren. "Wij geloven in de kracht van verhalen die generaties verbinden en menselijke ervaring belichten."

Nicolle Lamerichs: Fandom & Media Scholar, over fanculuur en wat uitgevers daar mee kunnen doen

"Hoe leven loyale fans, en waarom zijn ze zo betrokken bij verhalen, beroemdheden en merken? In mijn studies zoek ik naar de antwoorden op deze vragen."


Trend: Digitaal lezen

Marjolein van Doorn, Senior Publisher Manager at Rakuten Kobo Inc., over de toekomst van digitaal lezen (en ja, daar speelt AI ook een rol in)

Rakuten Kobo biedt eindeloos veel keus, en die wordt constant groter. "Je vindt er elk eBook dat je maar kan bedenken"

Niels Bakker, onderzoeksspecialist Stichting Lezen, over de conclusies van zijn proefschrift Digitaal lezen, anders lezen? 

"Op de e-reader lezen mensen niet oppervlakkig en snel, maar juist lineair. De leeservaring is nagenoeg even hoogwaardig als van papier."


Closing Keynotes:  (er zullen 2 closing keynotes zijn)

Moo Miero, Miero Advocatuur, over 'trial by media' en 'reputatieschade door media'

Miero Advocatuur is gespecialiseerd in Juridische dienstverlening voor ondernemers en creatieven in begrijpelijke taal. Kerngebieden: IE, Entertainment & Data

Juliette Goetzee, Managing Director at RELX for Nextens, over kansen, toepassingen en trends in AI voor uitgevers

"Innovatie zit ons in het DNA. Het heeft ons gedreven tot waar we nu staan. Juist als marktleider blijven wij onszelf continu verbeteren, onze proposities vernieuwen en de markt innoveren".

 

Aanmeldingen voor dit evenement:

  • Frank Bervoets, Transkript vzw
  • Annemiek Hooegnboom, Phase2.earth
  • Peter van Gorsel, Serendip
  • Hans Hoekstra, Marktwijs Consultancy
  • Gerhard Rijksen, Uitgeverij Gideon
  • Esther Scholten, KVB Boekwerk
  • Wencke Boerrigter, Polestar Publishing
  • Jeroen Kans, KANS&co
  • Frans lems, S.P. Abonneeservice B.V.
  • Theodoor Schipper, Schoolsupport Uitgeverij BV
  • Maud Bos, Schoolsupport Uitgeverij BV
  • Ilse Verdurmen, Schoolsupport Uitgeverij BV
  • Mia Engels, Transkript vzw
  • Jet van Schooten, MeulenhoffBoekerij
  • marjolein van der steen, probiblio
  • Gina Doedens, Parure medische media
  • marc Dierikx, S.P. Abonneeservice
  • Jurgen Willems, Crius Group
  • Petra Rijkelijkhuizen, KB, nationale bibliotheek
  • Lisanne van der Waal, Meulenhoff Boekerij
  • Tom van Eijk, Mooky - Multimediaal verrijkte e-books
  • Laurence Verwee, The Power of Books
  • Chris Herschdorfer, Bertram+de Leeuw Uitgevers
  • Marianne Hermans, Ministerie van OCW
  • Christiane Gronenberg, ZOUT magazine / Bodosz Uitgevers
  • Kim de Bakker - Teketay, Educatieve Uitgeversgroep BV
  • Suzet Leeuwestein, Educatieve Uitgeversgroep BV
  • Joy Merken, Meulenhoff Boekerij
  • Annemarie Cooper, Context Company
  • Julia ter Horst, Meulenhoff Boekerij
  • Fenna Farenhorst, Saga Egmont
  • Marielle van Tilburg, KB, nationale bibliotheek
  • Jerker Spits, Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
  • Ben Ramaaker, Ambrac
  • Tina Kos, Ambrac
  • Daan van Reenen, Darwin Media
  • Arjan Kalhouri, Recruit Forces BV
  • Thees Peereboom, A Second Opinion B.V.
  • Marc Barteling, Why I Love This Book