uitgever


Willemijn Peene wordt nieuwe uitgever Lebowski

Overamstel Uitgevers heeft Willemijn Peene (35) benoemd tot nieuwe uitgever van Lebowski. Ze begint op 1 januari 2022. Martijn Griffioen, directeur van Overamstel: ‘We hebben met Willemijn een competente en enthousiaste uitgever gevonden. Uitgesproken, en bovendien onderdeel van een nieuwe generatie. Ik ben blij met haar komst en kijk ernaar uit om de komende jaren samen verder te bouwen aan Lebowski Publishers.’


Brand extensions – panacee voor kwakkelende tijdschriften?

Zo nu en dan zetten wij van inct een artikel uit onze kennisbank opnieuw in de schijnwerpers. Omdat we het nog steeds een interessant artikel vinden en omdat we graag de aandacht vestigen op de schat aan informatie die in onze kennisbank te vinden is. Dit keer: brand extensions bij tijdschriftmerken. Wat zijn de do’s en don’ts van merkverbreding? Een opmerkelijk actueel artikel, gezien de tips die kenners voorstellen om de problemen bij publieksbladen op te lossen.


Daphne de Heer nieuwe uitgever Lebowski Publishers

Vanaf 14 december treedt Daphne de Heer in dienst bij Overamstel Uitgevers als uitgever van Lebowski Publishers. Zij volgt daarmee oprichter en uitgever Oscar van Gelderen op die onlangs zeer onverwacht en gezwind de deur achter zich dicht heeft getrokken bij Lebowski Publishers


Oscar van Gelderen met onmiddellijke ingang weg bij Lebowski

Opmerkelijk nieuws: met ingang van maandag 23 november verlaat Lebowski-uitgever Oscar van Gelderen Overamstel Uitgevers. Hij gaf van 2007 tot 2020 leiding aan het imprint Lebowski Publishers. Hieronder het persbericht, over achtergronden bij dit verrassende bericht is nog niet veel bekend


De prijs van een (e)boek bepalen

Wat mag een boek kosten? Wordt de prijs van het e-book apart bepaald of is dat altijd een afgeleide van de papieren versie? Voor welke boeken geldt de wettelijke de vaste boekenprijs eigenlijk?


Nieuws vaker op mobiel minder op laptop en tablet

Twee derde van de bezoekers aan de grote vier nieuwsmerken (Nu.nl, NOS, Ad en Telegraaf) doet dat met de mobiele telefoon. Dat gaat ten koste van het bezoek per laptop of tablet. Dat blijkt uit cijfers van Nobo.