publieke omroep


Publieke omroep lanceert eerste gezamenlijke campagne

“De plek van ons allemaal”: is de eerste gezamenlijke campagne van alle omroepen. De campagne, bestaand uit ruim 100 herkenbare en bepalende fragmenten, is vanaf vandaag volop te zien en te horen op de publieke televisie- en radiozenders


Beeld & Geluid neemt papieren archief VARA op in collectie

Beeld & Geluid en BNNVARA hebben een intentieovereenkomst getekend met betrekking tot het papieren archief van de VARA. In het komende jaar gaat Beeld & Geluid samen met de omroep aan de slag om het volledige archief op te nemen in de collectie.


Lucien Brouwer gaat bij NPO aan de slag met digitale transitie

Lucien Brouwer is door de Raad van Toezicht van de Nederlandse publieke omroep per 1 juli benoemd tot bestuurder van de NPO. Brouwer gaat zich bezghouden met de verdere verschuiving naar on demand en online mediagebruik en de uitbouw van de platforms NPO Start en NPO Luister.


bvA pleit voor behoud sterke publieke omroep

Naar aanleiding van het kabinetsbesluit over de vergunningsduur van de publieke omroep, heeft de bvA in een brief aan informateurs Elbert Dijkgraaf en Richard van Zwol zorgen geuit over mogelijke bezuinigingen op de publieke omroep. De bvA ziet een afzwakking van de NPO als een probleem, zowel voor de maatschappij als voor adverteerders en hun merken.


NPO Audio blikt terug op een succesvol jaar

Het gezamenlijke luistertijdaandeel van de publieke radiozenders is in 2023 uitgekomen op 34,9 procent. Daarmee groeit NPO Audio voor het zevende jaar op rij. In het luisteronderzoek van 2022 was het aandeel nog 32,3 procent. Wekelijks bereikten de NPO-radiozenders gemiddeld meer dan 6,2 miljoen Nederlanders.