promotie


Eveline Aendekerk: ‘In deze tijd is niets perfect’

Het was Boekenweek zonder dat het Boekenweek was. Niet alle activiteiten konden worden uitgesteld nadat begin februari werd besloten de Boekenweek naar de zomer te verplaatsen. ‘We moeten op zo’n moment onze meningsverschillen terzijde schuiven, hoe hoog de emoties ook oplopen’, zegt directeur Eveline Aendekerk van de Stichting CPNB. ‘In je eentje red je het namelijk niet.’


Bekende ambassadeurs én Sinterklaas zeggen: Geef meer met een boek!

Uit consumentenonderzoek* blijkt dat boeken nog steeds behoren tot de allerhoogst gewaardeerde cadeaus. Dat boeken deze feestdagen niet mogen ontbreken, wordt kracht bijgezet door de cadeaucampagne Geef meer met een boek die het CPNB weer organiseert. Deze heeft dit jaar voor het eerst ook een speciale sinterklaas-editie.


Week van het Engelse Boek in meer boekhandels

Een groeiend aantal boekhandels doet mee aan de Week van het Engelse Boek die Van Ditmar dit jaar van 26 oktober tot en met 3 november organiseert. De ketens Bruna en The Read Shop voegen zich bij AKO en een grote hoeveelheid onafhankelijke boekhandels. Ook online boekwinkel Bookspot neemt deel aan de editie van 2020.


Broese en VBK continueren interactief boekenevent: BroeseBruistBoekenLive

Op dinsdag 20 oktober om 19.30 volgt de tweede editie van BroeseBruistBoekenLive. De initiatiefnemers hebben besloten de formule BroesebruistBoekenLive dit jaar verder uit te rollen tot een maandelijkse digitale bijeenkomst. Verder is het de bedoeling om meer uitgeverijen erbij te betrekken en het idee verder uit breiden naar andere Nederlandse boekhandels.


De Schrijverscentrale beleeft succesvolle Kinderboekenweek

De 66ste Kinderboekenweek was een groot succes. De Schrijverscentrale regelde de coronaproof tournees van Arend van Dam en Mylo Freeman, de auteurs van de Kinderboekenweekgeschenken. Arend toerde langs 14 bibliotheken, boekhandels en scholen. Zijn bezoek aan Scheltema werd live gestreamd. Mylo Freeman sprak in Boekhandel Broese in Utrecht en reisde het hele land door, van Uithoorn tot Middelburg.


Elk tijdschrift zijn evenement

De huidige mediaconsument verwacht meer dan alleen een papieren blad. Tijdschriften profileren zich steeds meer als merk en multimediaplatform. Een evenement biedt bovendien de mogelijkheid om de lezers te ontmoeten, het merk te versterken en adverteerders te koppelen aan de doelgroep. We lichten er vier uit.


CPNB gebruikt moeder- en vaderdag om boek als cadeau te promoten

Om consumenten extra te wijzen op de meerwaarde van boeken als cadeau, organiseert de CPNB sinds 2019 de bewustwordingscampagne ‘Geef meer met een boek’ rondom alle cadeaumomenten in het jaar. Na succesvolle edities rond de feestdagen en Valentijnsdag staat deze actie nu in het teken van Moeder- en Vaderdag en haakt aan bij het populaire #ikleesthuis, want juist nu is een boek het ideale cadeau.


Boekenbon hoofdsponsor Literatuur prijs 2020

De Jaarlijkse Literatuurprijs voor Fictie en Non-fictie, tot voorkort bekend onder de naam AKO literatuurprijs, heet voortaan Boekenbon Literatuur Prijs. Dat hebben Anne Schroën (directeur/bestuurder Nederlandse Boekenbon B.V.) en Winnie Sorgdrager (voorzitter Stichting Jaarlijkse Literatuurprijs voor Fictie en Non-fictie) bekend gemaakt.