personalisatie


VI: personalisatie op basis van clubliefde

Zoals alle tijdschriften ziet ook Voetbal International dat de papieren oplage daalt en het aantal digitale abonnementen toeneemt. Gelukkig overtreft de toename de afname. Dave van den Berg is manager klantrelaties bij Voetbal International, of zoals hij het zelf noemt: chef klantgeluk. Want alleen als de klanten gelukkig zijn met hun abonnement, blijven ze. Met gepersonaliseerde, digitale communicatie heeft hij nieuwe mogelijkheden om de klant gelukkig te houden en dus als abonnee te behouden.


Ook aan een klantrelatie moet je blijven werken

Steeds meer organisaties, waaronder uitgeverijen, zijn bezig het klantcontact te optimaliseren. Een goed onderhouden klantrelatie gaat immers jaren, zo niet een leven lang, mee. Om als organisatie de klant op het juiste moment met de juiste informatie te kunnen benaderen – essentieel voor het onderhouden en uitbouwen van een relatie – is het belangrijk dat iedereen binnen die organisatie over de juiste, actuele klantgegevens kan beschikken en dat alles wat de klant in relatie tot de organisatie bestelt, mailt en doet meteen in dat centrale systeem worden opgenomen.


Advertentiecookies blijken nutteloos

Er is geen bewijs dat cookies advertentiecampagnes effectiever maken. Dat blijkt uit een langlopend onderzoek dat de STER heeft laten uitvoeren. Daarbij zijn de effecten en resultaten van campagnes van grote adverteerders onderzocht. De conclusie is dat gepersonaliseerde reclames op internet geen enkele toegevoegde waarde hebben.


Tracking cookies gaan in de ban. Is dat erg?

Het tracking cookie, ook wel third party cookie genoemd, gaat verdwijnen. Verschillende overheden, maar ook browser-producenten, dreigen (of beloven) het cookie waarmee het gedrag niet slechts op één site, maar over veel verschillende sites te volgen is, in de ban te doen. Is dat erg? Zijn er alternatieven? Wat merken uitgevers ervan?


Hearst gaat advertenties in printmedia personaliseren

Advertenties in print, gepersonaliseerd op basis van online gedrag: Hearst gaat proberen om ook offline advertenties ‘relevanter’ te maken. Daarvoor worden de gegevens die de lezers achterlaten als ze ingelogd zijn gecombineerd met surfgedrag elders. Die gegevens betrekt Hearst van derde partijen.


Gepersonaliseerde marketing een kwestie van data én visie

Iedere klant is uniek en iedere klant wil het liefst als individu benaderd worden, niet als nummer. Maar als een bedrijf heel veel klanten heeft, is het praktisch onmogelijk om iedere klant net zo individueel te behandelen als de lokale groetenboer doet. Gelukkig maken data en techologie het mogelijk om dit met grote aantallen klanten toch te bewerkstelligen. Door verschillende databronnen te koppelen wordt van elke klant een integraal beeld opgebouwd, dat als basis dient voor een gerichte en persoonlijke benadering.


Fox Sports eerste tv kanaal met gepersonaliseerde advertenties

Fox Sports is het eerste tv-kanaal in Nederland dat door middel van Dynamic Ad Insertion (DAI) de kijker advertenties op maat gaat aanbieden. Aangetekend dient te worden dat het hierbij vooralsnog gaat om kijkers via de app of de website


De Kampioen verschijnt met twaalf verschillende covers

Deze zomer verschijnt de Kampioen met twaalf verschillende covers, één per provincie. De foto’s zijn gemaakt door lezers die hebben meegedaan aan een wedstrijd om het meest fotogenieke plekje van hun provincie te fotograferen.