personalisatie


Media-initiatief Datakluis vraagt om subsidie

Bestuurders van de Datakluis vragen het Nationaal Groeifonds om ondersteuning. Het idee achter de Datakluis is dat consumenten hun voor adverteerders relevante gegevens centraal in een beveiligde omgeving opslaan.


Slechts twee op vijf organisaties baseren marketing op data en insights

  Hoewel de meeste Nederlandse organisaties (62%) aangeven de klant centraal te zetten en hiernaar te handelen, stuurt slechts 44% bij de optimalisatie van de klantervaring op KPI’s en slaagt een op vijf organisaties erin om de klantcommunicatie een-op-een over verschillende kanalen heen te personaliseren.


Cookievrij adverteren op Tweakers (DPG) bevalt voorlopig prima

“Sinds een maand is tech-site Tweakers ‘third-party trackingvrij’. Dit betekent dat adverteerders bezoekers niet meer kunnen volgen, advertenties niet meer vanaf servers van adverteerders en hun netwerken worden ingeladen en de site ook geen cookiewall meer heeft. Na de eerste maand kunnen voorzichtig de eerste resultaten opgemaakt worden, en die zijn positief. Want door volle focus op contextual advertising, ofwel advertenties aangepast aan het onderwerp van pagina’s, kan Tweakers toch uitstekende campagneresultaten boeken.” Dit meldt DPG Media op de site.  


De trage evolutie van gericht adverteren

Het einde van het (third party) cookie is al heel wat keren aangekondigd, ook hier. De opvolgers – methoden die het mogelijk zouden maken om bezoekers heel persoonlijk te benaderen, zonder hun privacy te schenden – zijn alom gepresenteerd, ook hier. Doordat er nog niets definitief is, lijkt er geen ontwikkeling in te zitten, maar er zit nog van alles in het vat. Het is alleen in de praktijk niet zo eenvoudig om privacy écht met personalisatie te combineren


VI: personalisatie op basis van clubliefde

Zoals alle tijdschriften ziet ook Voetbal International dat de papieren oplage daalt en het aantal digitale abonnementen toeneemt. Gelukkig overtreft de toename de afname. Dave van den Berg is manager klantrelaties bij Voetbal International, of zoals hij het zelf noemt: chef klantgeluk. Want alleen als de klanten gelukkig zijn met hun abonnement, blijven ze. Met gepersonaliseerde, digitale communicatie heeft hij nieuwe mogelijkheden om de klant gelukkig te houden en dus als abonnee te behouden.


Ook aan een klantrelatie moet je blijven werken

Steeds meer organisaties, waaronder uitgeverijen, zijn bezig het klantcontact te optimaliseren. Een goed onderhouden klantrelatie gaat immers jaren, zo niet een leven lang, mee. Om als organisatie de klant op het juiste moment met de juiste informatie te kunnen benaderen – essentieel voor het onderhouden en uitbouwen van een relatie – is het belangrijk dat iedereen binnen die organisatie over de juiste, actuele klantgegevens kan beschikken en dat alles wat de klant in relatie tot de organisatie bestelt, mailt en doet meteen in dat centrale systeem worden opgenomen.