mediahuis


Xavier van Leeuwe benoemd als CEO Digital Marketplaces van Mediahuis

Xavier van Leeuwe, nu nog werkzaam als Director Consumers bij Mediahuis Nederland neemt vanaf 1 september de rol op van CEO Digital Marketplaces bij Mediahuis groep. Van Leeuwe volgt hiermee Paul Verwilt op. Deze laatste zal zich binnen zijn bestaande functie als COO van Mediahuis groep en lid van het directiecomité, nog sterker toeleggen op de verdere uitbouw van nieuwe businessmodellen via Mediahuis Ventures, alsook toekomstige acquisities.


Mediahuis integreert NDC-titels in online advertentienetwerk

Het online advertentienetwerk van NDC mediagroep wordt samengevoegd met dat van Mediahuis. Het online bereik in de Noordelijke provincies (gerekend in aantal pageviews) wordt daarmee ruim 3x zo groot. Tegelijkertijd worden de tarieven verlaagd. 


Boaz Shkolnik wordt Director of Advertising bij Mediahuis Nederland

Boaz Shkolnik is per 1 mei de nieuwe Director of Advertising van Mediahuis Nederland. De huidige Manager Digital & Agencies volgt hiermee Slaven Mandic op.  Mandic kondigde eerder aan te vertrekken om toe te treden tot het management van Casa, een winkelketen in woninginrichting, waarin hij tevens heeft geïnvesteerd.


Slaven Mandic verlaat Mediahuis

Slaven Mandic treedt toe tot het management van Casa, een winkelketen in woninginrichting, waarin hij tevens heeft geïnvesteerd. Casa was tot kort eigendom van de Blokker-familie. Zijn laatste grote wapenfit voor Mediahuis was Mediahuis Connect, waarmee adverteerders via één centraal loket toegang hebben tot De Telegraaf en alle onder de Mediahuis Groep vallende Nederlandse regionale merken.


NDC wil af van huis-aan-huis bladen

RTV Noord meldt dat  Uitgeversconcern NDC Mediagroep alle huis-aan-huis bladen in de etalge gaat zetten. In het kader van operatie 'Route 23' die van NDC weer een gezond bedrijf moet maken is besloten om niet verder gaan met het verspreiden van de gratis huis-aan-huis-bladen in de Noordelijke Provincies.


Samenwerking grote Belgische mediabedrijven start 1 april a.s. en heet: Ads & Data

De eerder aangekondigde nationale reclameregie van Telenet/SBS,  Mediahuis, Proximus Skynet en Pebble Media start op 1 april onder de naam Ads & Data.  Met zijn uitgebreide portfolio van grote lokale en internationale mediamerken en een kwalitatieve selectie van data zullen adverteerders hun bereik efficiënt kunnen verfijnen of voluit kunnen gaan voor slimme en datagedreven campagnes


Mediahuis Ventures investeert in startup BUNCH

Mediahuis Ventures, de venture capital poot van Europese mediagroep Mediahuis, investeert in de startup BUNCH. Samen met investeringspartners M13 en Atlantic Labs wordt 1 miljoen euro geïnjecteerd die de internationale groeiplannen van BUNCH’s nieuwe AI leadership coach moet ondersteunen. De AI leadership coach is een iPhone app voor een dagelijkse 2 minuten durende gepersonaliseerde coaching voor managers.


2020: kanteljaar in de digitale transformatie van Mediahuis

2020 was voor Mediahuis, in Nederland eigenaar van onder andere De Telegraaf, NRC en een verschillende regionale dagbladen, een bijzonder en uitdagend jaar, dat uiteindelijk resulteerde in een sterk resultaat. Waar de Covid-19-pandemie enerzijds een aanzienlijke impact op de advertentieomzet tot gevolg had, zette de groep anderzijds positieve resultaten neer voor de inkomsten van lezers.