mediahuis


Overname door Mediahuis luidt nieuwe fase in voor NDC mediagroep.

Mediahuis verkreeg maandag toestemming van de ACM voor de overname van NDC mediagroep. Inmiddels heeft ook de Ondernemingsraad van NDC een positief advies gegeven. Dit betekent dat aan alle voorwaarden van het overnameproces is voldaan. Koos Boot komt als nieuwe CEO aan het hoofd van NDC mediagroep te staan, samen met huidig algemeen hoofdredacteur Evert van Dijk.


Mediahuis mag dagbladen in Noord-Nederland overnemen

Mediahuis mag NDC mediagroep overnemen. Dat heeft de Autoriteit Consument & Markt (ACM) besloten. NDC is een relatief kleine speler op de dagbladenmarkt. De overname heeft geen gevolgen voor lezers en zal geen negatieve gevolgen hebben op de prijs, kwaliteit en innovatie in de sector. Er blijft voldoende concurrentie tussen de verschillende landelijke en regionale dagbladen over. Ook op de advertentiemarkt blijft er voldoende concurrentie. 


Digitaal renoveren: aanpassen op de nieuwe werkelijkheid

Xavier van Leeuwe (Director Consumers bij Mediahuis) en Matthijs van de Peppel (Director of Marketing and Data bij NRC Media) beseften dat disruptie in de krantenbusiness eerder is gekomen dan bij andere sectoren zoals banken en verzekeringsmaatschappijen. Hierdoor hebben ze ook eerder een oplossing gevonden. Die lag niet in data en technologie, maar in het werken met goede mensen. 


Aandeelhouders NDC mediagroep akkoord met Mediahuis over overname

De aandeelhouders van NDC mediagroep, FB Oranjewoud en JM Fonds, hebben samen met Mediahuis Groep een principeakkoord bereikt over de overname van NDC door Mediahuis. Beide bedrijven zullen elkaar door deze overname versterken. De transactie is onderhevig aan goedkeuring door de mededingingsautoriteit ACM. 


Mediahuis investeert 5 miljoen in Nederlandse scale-up Lepaya.

Mediagroep Mediahuis investeert 5 miljoen in Lepaya, een Nederlandse scale-up gespecialiseerd in het aanbieden van blended soft skill trainingen. De kapitaalinjectie zal Lepaya in staat stellen om de voorziene groeiplannen versneld door te zetten. Mediahuis zet met deze investering een nieuwe stap in haar diversificatiestrategie.


Mediahuis Nederland zet mes in advertentie-afdeling

Mediahuis Nederland gaat de sales-afldeing flink inkrimpen. Gedwongen door de afnemende advertentieomzet gaan er 70 van de 160 arbeidsplaatsen verloren. Reden van de dalende omzet is de corona crisis en de economische crisis die hieruit voortvloeit.


Mediahuis koopt Luxemburgse mediagroep Saint-Paul Luxembourg

Mediahuis NV, actief in België, Nederland en Ierland, heeft alle aandelen verworven van mediagroep Saint-Paul Luxembourg SA. De overname door Mediahuis zal Luxemburgs grootste mediagroep in staat stellen om de digitale transformatie van haar merken en organisatie te versnellen.


Mediahuis NL verkoopt gebouw Basisweg

Mediahuis Nederland heeft de kantoorgebouwen aan de Basisweg 30 in Amsterdam verkocht. Mediahuis Nederland, dat onder andere De Telegraaf uitgeeft, blijft ook na de verkoop langjarig kantoor houden aan de Basisweg. Een gedeelte van het complex is tijdelijk verhuurd aan APG pensioenfonds.