mediahuis


Audiovisueel productiehuis Pro-Time los van Mediahuis Noord verder

De naamswijziging van NDC Mediagroep naar Mediahuis Noord is niet de enige verandering die het noordelijke mediabedrijf ondergaat. Per 1 januari 2022 wordt het audiovisueel productiebedrijf Pro-Time overgenomen door Jeffrey Wobbes, Remco Kikkert en Jody Brouwer, die al jaren voor het bedrijf werken. De reden van de verzelfverstandiging is dat de kernactiviteiten van het audiovisuele productiebedrijf niet meer voldoende aansluiten bij de strategie van Mediahuis Noord.


NDC mediagroep heet voortaan Mediahuis Noord

NDC mediagroep gaat verder onder de naam Mediahuis Noord. Daarmee wil de uitgever van titels als Dagblad van het Noorden, Friesch Dagblad en Leeuwarder Courant niet alleen uitstralen dat de focus op de noordelijkste provincies van Nederland ligt, het geeft ook aan dat dit onderdeel het noordelijkste deel van het conglomeraat is.


Mediahuis groep in gesprek over overname Aachener Verlagsgesellschaft

De Europese mediagroep Mediahuis en het Duitse Aachener Verlagsgesellschaft (AVG), oprichter en eigenaar van de Aachener Zeitung, voeren verregaande onderhandelingen over een mogelijke overname van AVG door Mediahuis. Dit hebben beide mediabedrijven in een gezamenlijke verklaring bevestigd.


Mediahuis Ventures investeert in MySkillCamp

Mediahuis Ventures, de venture capital poot van Mediahuis, investeert 3,54 miljoen euro in myskillcamp. De investering maakt deel uit van een grotere investeringsronde waarbij door verschillende partijen samen in totaal 12 miljoen euro wordt geïnjecteerd.


‘Verslaafd aan Drukinkt’ bewijs van het gebrek aan crossmediale kennis

Het boek ‘Verslaafd aan Drukinkt’ van de hand van Marianne Zwagerman zou aanvankelijk onder de titel ‘Gemold of Gered’ verschijnen. Drie jaar later vonden auteur en uitgever die titel kennelijk minder geschikt, met wellicht een iets te directe verwijzing naar de laatste fase van de overnamepoging door John de Mol om de Telegraaf Media Groep over te nemen.


Xavier van Leeuwe benoemd als CEO Digital Marketplaces van Mediahuis

Xavier van Leeuwe, nu nog werkzaam als Director Consumers bij Mediahuis Nederland neemt vanaf 1 september de rol op van CEO Digital Marketplaces bij Mediahuis groep. Van Leeuwe volgt hiermee Paul Verwilt op. Deze laatste zal zich binnen zijn bestaande functie als COO van Mediahuis groep en lid van het directiecomité, nog sterker toeleggen op de verdere uitbouw van nieuwe businessmodellen via Mediahuis Ventures, alsook toekomstige acquisities.


Mediahuis integreert NDC-titels in online advertentienetwerk

Het online advertentienetwerk van NDC mediagroep wordt samengevoegd met dat van Mediahuis. Het online bereik in de Noordelijke provincies (gerekend in aantal pageviews) wordt daarmee ruim 3x zo groot. Tegelijkertijd worden de tarieven verlaagd.