mediahuis


NDC wil af van huis-aan-huis bladen

RTV Noord meldt dat  Uitgeversconcern NDC Mediagroep alle huis-aan-huis bladen in de etalge gaat zetten. In het kader van operatie 'Route 23' die van NDC weer een gezond bedrijf moet maken is besloten om niet verder gaan met het verspreiden van de gratis huis-aan-huis-bladen in de Noordelijke Provincies.


Samenwerking grote Belgische mediabedrijven start 1 april a.s. en heet: Ads & Data

De eerder aangekondigde nationale reclameregie van Telenet/SBS,  Mediahuis, Proximus Skynet en Pebble Media start op 1 april onder de naam Ads & Data.  Met zijn uitgebreide portfolio van grote lokale en internationale mediamerken en een kwalitatieve selectie van data zullen adverteerders hun bereik efficiënt kunnen verfijnen of voluit kunnen gaan voor slimme en datagedreven campagnes


Mediahuis Ventures investeert in startup BUNCH

Mediahuis Ventures, de venture capital poot van Europese mediagroep Mediahuis, investeert in de startup BUNCH. Samen met investeringspartners M13 en Atlantic Labs wordt 1 miljoen euro geïnjecteerd die de internationale groeiplannen van BUNCH’s nieuwe AI leadership coach moet ondersteunen. De AI leadership coach is een iPhone app voor een dagelijkse 2 minuten durende gepersonaliseerde coaching voor managers.


2020: kanteljaar in de digitale transformatie van Mediahuis

2020 was voor Mediahuis, in Nederland eigenaar van onder andere De Telegraaf, NRC en een verschillende regionale dagbladen, een bijzonder en uitdagend jaar, dat uiteindelijk resulteerde in een sterk resultaat. Waar de Covid-19-pandemie enerzijds een aanzienlijke impact op de advertentieomzet tot gevolg had, zette de groep anderzijds positieve resultaten neer voor de inkomsten van lezers.


Mediahuis gaat advertentiekoop centraal bundelen

Mediahuis lanceert Mediahuis Connect; een mediacombinatie van De Telegraaf en alle onder de Mediahuis Groep vallende Nederlandse regionale merken. Hiermee biedt Mediahuis adverteerders het gemak om in een keer, via één centraal loket, de verbinding te maken met heel Nederland.


Overname door Mediahuis luidt nieuwe fase in voor NDC mediagroep.

Mediahuis verkreeg maandag toestemming van de ACM voor de overname van NDC mediagroep. Inmiddels heeft ook de Ondernemingsraad van NDC een positief advies gegeven. Dit betekent dat aan alle voorwaarden van het overnameproces is voldaan. Koos Boot komt als nieuwe CEO aan het hoofd van NDC mediagroep te staan, samen met huidig algemeen hoofdredacteur Evert van Dijk.


Mediahuis mag dagbladen in Noord-Nederland overnemen

Mediahuis mag NDC mediagroep overnemen. Dat heeft de Autoriteit Consument & Markt (ACM) besloten. NDC is een relatief kleine speler op de dagbladenmarkt. De overname heeft geen gevolgen voor lezers en zal geen negatieve gevolgen hebben op de prijs, kwaliteit en innovatie in de sector. Er blijft voldoende concurrentie tussen de verschillende landelijke en regionale dagbladen over. Ook op de advertentiemarkt blijft er voldoende concurrentie. 


Digitaal renoveren: aanpassen op de nieuwe werkelijkheid

Xavier van Leeuwe (Director Consumers bij Mediahuis) en Matthijs van de Peppel (Director of Marketing and Data bij NRC Media) beseften dat disruptie in de krantenbusiness eerder is gekomen dan bij andere sectoren zoals banken en verzekeringsmaatschappijen. Hierdoor hebben ze ook eerder een oplossing gevonden. Die lag niet in data en technologie, maar in het werken met goede mensen.