marketing


De kunst van storytelling

Zo nu en dan zetten wij van inct een artikel uit onze kennisbank opnieuw in de schijnwerpers. Omdat we het nog steeds een interessant artikel vinden en omdat we graag de aandacht vestigen op de schat aan informatie die in onze kennisbank te vinden is. Vandaag gaat het over Storytelling. In marketing is storytelling een belangrijk thema. Organisaties moeten een verhaal vertellen in plaats van te roepen dat hun product of dienst geweldig en onmisbaar is. Wanneer werkt storytelling? Wat is het verschil tussen een boodschap en een verhaal?


Papieren tijdschriften verkopen dankzij digitale media

Talloze tijdschriftenmakers brengen prachtige publicaties uit, maar hebben moeite om die onder aandacht van de consument te krijgen. De schapruimte in de detailhandel is al beperkt en neemt eerder af dan toe. Daarom is het belangrijk om aanwezig te zijn op het internet, met name de sociale media. Daar kun je voor een relatief beperkte investering in de tijdlijn van een specifiek publiek efficiënt aandacht vragen voor je product.


Amsterdam University Press gaat internationale marketing doen voor Leiden University Press

Vanaf 1 juli 2022 gaat, Amsterdam University Press (AUP) de  internationale distributie en marketing doen voor de publicaties van Leiden University Press (LUP), zowel voor de print als digitale uitgaven.De overeenkomst versterkt de relatie tussen AUP en LUP. Het zorgt ervoor dat de publicasties van LUP-auteurs een wereldwijd publiek bereiken.


Mediafederatie Academy organiseert webinar ‘Digitale abonnementen – best practices & succesfactoren’

Op donderdag 9 december organiseert de Mediafederatie Academy het webinar ‘Digitale abonnementen – best practices & succesfactoren’. In deze online bijeenkomst delen Chris Roest, Marketing Manager bij Misset Uitgeverij, en Elles Leijzer, Director Digital bij New Skool Media, hun kennis over en ervaringen met digitale abonnementen vanuit verschillende perspectieven.


Advertentieplatform Media Futures Market wil de traditionele mediawereld opschudden

Met meer dan vijftig media-exploitanten en honderden geregistreerde adverteerders is het langverwachte advertentieplatform van Media Futures Market officieel live gegaan.Het advertentieplatform, dat functioneert als omgeving waar adverteerders en media-exploitanten direct met elkaar kunnen handelen, wil vertrouwen, transparantie, gemak en kosten-efficiëntie in het media-ecosysteem terugbrengen. Daarbij gaat het zowel om online als offline media binnen de kanalen video, audio, print, out of home, display en social media.


Brand extensions – panacee voor kwakkelende tijdschriften?

Zo nu en dan zetten wij van inct een artikel uit onze kennisbank opnieuw in de schijnwerpers. Omdat we het nog steeds een interessant artikel vinden en omdat we graag de aandacht vestigen op de schat aan informatie die in onze kennisbank te vinden is. Dit keer: brand extensions bij tijdschriftmerken. Wat zijn de do’s en don’ts van merkverbreding? Een opmerkelijk actueel artikel, gezien de tips die kenners voorstellen om de problemen bij publieksbladen op te lossen.


Ook aan een klantrelatie moet je blijven werken

Steeds meer organisaties, waaronder uitgeverijen, zijn bezig het klantcontact te optimaliseren. Een goed onderhouden klantrelatie gaat immers jaren, zo niet een leven lang, mee. Om als organisatie de klant op het juiste moment met de juiste informatie te kunnen benaderen – essentieel voor het onderhouden en uitbouwen van een relatie – is het belangrijk dat iedereen binnen die organisatie over de juiste, actuele klantgegevens kan beschikken en dat alles wat de klant in relatie tot de organisatie bestelt, mailt en doet meteen in dat centrale systeem worden opgenomen.