marketing


Hoe kunnen uitgevers op millennials focussen?

Zo nu en dan plaatsen we een artikel waarvan we vinden dat iedereen het gelezen moet hebben opnieuw bovenaan. Juist nu de leeshonger extra groot is.  De digitale uitgeverij Buzzfeed bereikt elke maand 83% van de millennials met leuke, boeiende content. Een aantrekkelijk voorbeeld voor uitgevers die hun klantenbestand zien vergrijzen. Maar hoe doen die hippe ‘millennial-uitgevers’ dat?


Sanoma zet AI in om de juiste foto’s te kiezen

Beeld vinden dat past bij de doelgroep en de gewenste merkpositionering is vaak een hele uitdaging. Sanoma laat AI een voorselectie maken, op basis van BSR-leefstijlsegmentatie.


Bedrijven beslissen vaker op basis van data

Steeds meer bedrijven geven aan dat zij hun beslissingen op basis van data nemen: van 48% in 2018 naar 60% in 2019. Toch is bij slechts 12% van de bedrijven de juiste data altijd op een makkelijke manier beschikbaar voor iedereen. Het realiseren van een datagedreven cultuur blijkt nog steeds een grote uitdaging. Daarbij vormt de privacywet AVG amper een belemmering.


Meeste Nederlanders op de hoogte van AVG

De AVG is de laatste tijd veel in het nieuws geweest. Dat is goed geweest voor de bekendheid: die is gestegen van 28% in 2018 naar 69% in 2019. Maar het vertrouwen dat bedrijven en organisaties netjes met data omgaan is nog dun en verschilt sterk per sector.


E-mail blijft een belangrijk en innovatief marketingkanaal

Hoewel e-mail een van de eerste functies op het internet was en dus een respectabele leeftijd heeft bereikt, zit de sleet er nog lang niet op. Er zijn steeds meer mogelijkheden om de berichten verleidelijker te maken voor de ontvanger en nieuwe manieren om de conversie te verhogen. Het slim gebruik van data speelt daarbij een belangrijke rol.


DDMA geeft uitleg bij Normuitleg voor de grondslag ‘gerechtvaardigd belang’

Op 1 november de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) haar ‘Normuitleg voor de grondslag gerechtvaardigd belang’ gepubliceerd. Daarin zet AP uiteen in welke gevallen het gebruik van gegevens van klanten andere groepen gerechtvaardigd is. Naar die uitleg werd uitgezien, omdat veel organisaties nog steeds niet precies weten hoe ze deze grondslag precies moeten toepassen.