Microsoft investeert in OpenAI
Microsoft zal de komende jaren 10 miljard dollar investeren in OpenAI, het bedrijf achter onder meer het tekstprogramma ChatGPT en beeldgenerator Dall-E.
Microsoft zal de komende jaren 10 miljard dollar investeren in OpenAI, het bedrijf achter onder meer het tekstprogramma ChatGPT en beeldgenerator Dall-E.
Er wordt veel geïnvesteerd in het metaversum, er wordt veel over gepraat en er wordt zelfs al geld mee verdiend. Maar is het metaversum ook iets voor uitgevers?
Na een aanvankelijk stroeve start is er steeds meer te doen rond het metaverse. Maar wat is het eigenlijk?
De computer heeft de afgelopen tijd heel goed leren schrijven. Soms is het verschil met een menselijke auteur al niet meer waar te nemen. Kan de software al als auteur voor de uitgeefsector aan de slag?
Kunstmatige intelligentie (AI) is er regelmatig van beschuldigd dat het vrijwel automatisch vooroordelen ontwikkelt tegen alles wat niet man en blank is. Het goede nieuws is dat het ook mogelijk is om deze vooroordelen weer af te leren of niet aan te leren.
Bij veel tijdschriften is de online cover gelijk aan die van de gedrukte versie. Een foto, een logo, aankondigingen van de belangrijkste artikelen en vaak ook nog de consumentenprijs en de barcode. Er zijn ook magazines die de voor hun digitale uitgaven de hele papieren vormgeving hebben losgelaten en online een cover gebruiken die is toegespitst op de mogelijkheden die de digitale wereld biedt. En derde mogelijkheid is om digitale hulpmiddelen in te zetten bij het ontwerpen van een cover.
Hoewel computers steeds beter worden in het herkennen en genereren van taaluitingen, is het punt waarop je je kunt vergissen of een tekst door een computer is opgesteld of door een mens nog lang niet bereikt. Een beetje zoals pluchen beesten en echte dieren: zelfs als ze goed lijken, zie je het verschil meteen. Maar het verschil wordt – net als bij pluchen beesten – steeds kleiner. Waarom is het zo lastig en welke wegen worden nu bewandeld om mens en computer toch weer stukje dichter bij elkaar te brengen?
Met een nieuwe naam, huisstijl, website en positionering wil XS2Content met haar platform alle soorten bestaande content van organisaties kunnen omzetten naar andere contentvormen.