iab


In 2019 2,2 miljard euro aan digital advertising, in 2020 stuk een minder door corona

Conform de verwachting is in 2019 het marktaandeel van digital advertising nog verder gestegen. Inmiddels wordt jaarlijks door adverteerders 2,2 miljard euro van het marketingbudget aan digital advertising besteed. Voor 2020 zijn de verwachtingen echter een stuk minder positief. De onderzoekers verwachten voor 2020 een daling van de ad spend van gemiddeld 20 procent ten opzichte van 2019.


IAB Nederland heeft nieuwe voorzitter: Saskia Wagenmakers

IAB Nederland heeft Saskia Wagenmakers benoemd als de nieuwe voorzitter. Met ingang van 11 maart 2020 volgt zij Nathalie Peters op, die na een maximale bestuurstermijn van zes jaar afscheid neemt van het IAB Nederland-bestuur. 


IAB krijgt nieuwe directeur; Wendy Pouw

Wendy Pouw is de nieuwe directeur van IAB Nederland. Pouw neemt het stokje over van Yvonne de Jager, die deze functie de afgelopen twee jaar heeft bekleed. Met een geschiedenis bij onder meer Liberty Global en Mindshare heeft Pouw een brede digitale achtergrond.