crossmedia


Genomineerden Crossmedia Man/Vrouw bekend gemaakt

De Cross Media Awards Jury 2021 onder leiding van John Oliveira heeft zich gebogen over een record aantal voordrachten voor Cross Media Man/Vrouw van het Jaar 2021 en is gekomen tot vijf nominaties. De bekendmaking van de winnaar is tijdens de Cross Media Awards op 14 september a.s.


National Geographic lanceert crossmediaal platform Planet Possible

Het wereldwijde evenement Earth Day verbindt elk jaar meer dan 1 miljard mensen. Dit jaar lanceert National Geographic Planet Possible, een nieuw meerjarig initiatief verspreid over meerdere platforms, dat erop gericht is consumenten te helpen voort te bouwen op de wetenschappelijke en ecologische winsten uit het afgelopen jaar om hen de kracht te geven om op een lichtere manier op de planeet te leven.


Nationaal Media Onderzoek gaat van start

Na een intensief tenderproces zijn Kantar en Ipsos door SKO, NLO, NOM en VINEX geselecteerd om het nieuwe geïntegreerde bereiksonderzoek op te zetten. Onder de nieuwe naam Nationaal Media Onderzoek (NMO) zal het bereik van televisie, radio, print en online worden gemeten en gaat het op termijn de huidige standaarden vervangen. De crossmediale opzet van het nieuwe onderzoek is een wereldprimeur. Nog niet eerder worden genoemde mediakanalen op deze manier gezamenlijk gemeten en gerapporteerd.


Samenwerking grote Belgische mediabedrijven start 1 april a.s. en heet: Ads & Data

De eerder aangekondigde nationale reclameregie van Telenet/SBS,  Mediahuis, Proximus Skynet en Pebble Media start op 1 april onder de naam Ads & Data.  Met zijn uitgebreide portfolio van grote lokale en internationale mediamerken en een kwalitatieve selectie van data zullen adverteerders hun bereik efficiënt kunnen verfijnen of voluit kunnen gaan voor slimme en datagedreven campagnes


Inschrijving Cross Media Awards 2021 van start

John Olivieira is juryvoorzitter van de Cross Media Awards 2021. Hij is de opvolger van Guido van Nispen, die juryvoorzitter was in 2019 en 2020. John Olivieira is werkzaam als strategic business consultant. Hij heeft een lange staat van dienst in de media en de marketingcommunicatie.


'Ik ga op reis, Pieter!' brengt de oorlog tot leven en zet kinderen aan tot lezen

Door de lockdown is de eerste serie voorstellingen afgelast, maar dit voorjaar moet het toch echt gaan gebeuren. Kinderen in de regio Rotterdam-Gouda kunnen naar een van 35 theatervoorstellingen, kinderen in de rest van het land naar een van de 156 filmvoorstellingen in de klas. Bovendien krijgen zij allemaal een boek dat naadloos aansluit op de voorstellingen. 


KRO-NCRV lanceren een nieuw, crossmediaal, journalistiek platform: Pointer

De onderzoeksjournalistieke titels De Monitor, Pointer en Reporter Radio van KRO-NCRV gaan vanaf 9 januari 2021 samen verder onder één naam: Pointer. Vanuit één centraal online platform bundelen de drie redacties hun krachten. Crowdsourcing, diepgaande dossierkennis en onthullende datajournalistiek, allemaal op één plek.


Jumbo gaat zelf adverteerders ondersteunen bij media-uitingen

Jumbo Supermarkten gaat met Jumbo Media & Partnerships adverteerders – zowel leveranciers van Jumbo als andere partijen – mediaoplossingen voor hun vraagstukken bieden. Op die manier wil Jumbo Media & Partnerships adverteerders helpen om hun klanten succesvol te bereiken en te raken.