crossmedia


NMO start tender voor NMO Cross Media

Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) bevindt zich in de opbouwfase. In eerste instantie worden alle afzonderlijke bereiksonderzoeken vernieuwd en verbeterd. Daarna is het doel om de diverse onderdelen bij elkaar te brengen, zodat er één cross-mediale dataset ontstaat waarmee de markt op strategisch niveau kan plannen. Voor het integreren van alle relevante datasets is een “Request for Proposal” (RfP) geschreven -getiteld “NMO Cross Media”. Aan bureaus met ervaring op dit terrein wordt gevraagd om zich voor 25 juli te melden als geïnteresseerde en uiterlijk 1 november een voorstel uit te brengen.


Donald Duck is Crossmedia merk van het Jaar

Op woensdag 8 juni zijn in Amsterdam de Cross Media Awards uitgereikt.  Merk van het jaar werd Donald Duck. Daarnaast kon uitgever DPG Media ook een award voor Exploitant van het jaar en samen met Rabobank een award voor Beste case in ontvangst nemen .Donald Duck kreeg de award Merk van het jaar toegekend omdat het weekblad na 70 jaar nog steeds alive and kicking is.


Uitgeverij Signatuur lanceert transmediaal project Astronaut

Uitgeverij Signature lanceert het transmediale project Astronaut: de roman, de eerste twee afleveringen van de podcast én de eerste single van het bijbehorende album zijn inmiddels verschenen. Astronaut is een baanbrekend project waarin een roman, een podcast en een muziekalbum samenkomen.


New Narrative wil eerste transmediaal podcastbedrijf in Nederland worden

De meest pakkende verhalen zijn medium-overstijgend en fans denken niet meer in één mediatype zoals een boek, podcast of een film. New Narrative gaat zich als eerste Nederlandse podcastproducent richten op het maken van verhalende podcasts die passen in een transmediale wereld.


NPO komt met transmediaal project: Het Verhaal van Nederland

Het Verhaal van Nederland vertelt het verhaal van het land waarin we wonen, vanaf het moment dat de eerste bewoners zich er vestigden tot nu. In een 10-delige televisieserie, neemt acteur en verteller Daan Schuurmans de kijker mee langs de hoogte- en dieptepunten van onze geschiedenis. Het Verhaal van Nederland is een transmediaal project met naast de serie ook een kinderserie voor Zapp.nl, een podcast met Diederik van Vleuten en een podwalk; een app met ‘gps-gestuurde audio tours’ met wandelingen op verschillende locaties in Nederland.


Nieuw crossmediaal kids-concept G.R.O.E.N!

Producent BazarMedia en muziekproducer Tjeerd P. Oosterhuis lanceren een nieuw crossmediaal concept G.R.O.E.N. 4 nieuwe helden, Amazone, Peer, Tijger en Storm die kinderen op een muzikale en stoere manier meenemen in hun idealen. G.R.O.E.N. is combinatie van muziek en social media.