Bibliotheek op school: structureel aandacht voor leesbevordering

Bibliotheek op school: structureel aandacht voor leesbevordering

Lezen moet voortdurend een punt van aandacht zijn op scholen. En het is belangrijk dat leraren aandacht hebben voor activiteiten die het lezen van leerlingen ondersteunen. Dat concluderen de onderzoekers van de Vrije Universiteit en de Erasmus Universiteit die de aanpak de Bibliotheek op school in het basisonderwijs en vmbo hebben geëvalueerd. In hun publicatie Lezen stimuleren via vrij lezen, boekgesprekken en appberichten beantwoorden ze de vraag of deelname aan de Bibliotheek op school verschil maakt.

Onze nieuwsartikelen zijn gratis, maar daarvoor moet u wel éénmalig een gratis account aanmaken: daarmee krijgt u toegang tot alle nieuwsberichten.

Wilt u ook al onze premium content lezen? Voor € 5,00 per maand bent u lid van inct!

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer uw invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Word lid