Eric Razenberg en Annemiek Neefjes starten Taalklasse
Onderwijs- en taalexperts dagen met innovatieve leerlijn gevestigde uitgeverijen in basisonderwijs uit. Op de NOT heeft Taalklasse zich als nieuwe sociale onderneming gepresenteerd.
Onderwijs- en taalexperts dagen met innovatieve leerlijn gevestigde uitgeverijen in basisonderwijs uit. Op de NOT heeft Taalklasse zich als nieuwe sociale onderneming gepresenteerd.
Europese start-ups ontwikkelen innovatieve technologieën om organisaties te helpen bij het omgaan met juridische en regelgevende uitdagingen.
Sdu neemt Bluetick, een zoektechnologie die gebruik maakt van AI, over. De technologie van Bluetick zal worden toegepast in alle research oplossingen van Sdu en daarna ook in andere producten van Lefebvre Sarrut zichtbaar worden.
Startups audvice, Quan en TRADESNEST zijn de grote winnaars van het ‘HearstLab Europe 100k Pitch Day’-event - gericht op door vrouwen geleide startups - dat voor het eerst is georganiseerd in Europa, in Amsterdam. De 3 startups gaan ieder naar huis met de felbegeerde hoofdprijs van 100.000 euro aan groeikapitaal.
HearstLab Netherlands Pitch event: vrouwelijke ondernemers kunnen zich tot en met 5 oktober aanmelden
Murrow wil een platform bieden aan Nederlandse en Vlaamse journalisten voor alle journalistieke genres: verhalende journalistiek, onderzoeksjournalistiek, reportages en het journalistieke memoir. De naam van de uitgeverij is ontleend aan de legendarische Amerikaanse journalist Edward R. Murrow, die met zijn krachtige reportages onvermoeibaar de verschrikkingen van de Tweede Wereldoorlog op de kaart zette bij het grote Amerikaanse publiek.
Het Duitse Tomorrow’s Education kondigt een financieringsronde aan van 3,4 miljoen euro. De ronde wordt geleid door Mediahuis Ventures, de venture capital tak van Europese mediagroep Mediahuis. Andere investeerders zijn het toonaangevende Britse onderwijsfonds Emerge Education en angel investors zoals Verena Pausder, Celine Flores Willers en Kai Roemmelt.
Mediahuis Ventures, de venture capital poot van Europese mediagroep Mediahuis, investeert in de startup BUNCH. Samen met investeringspartners M13 en Atlantic Labs wordt 1 miljoen euro geïnjecteerd die de internationale groeiplannen van BUNCH’s nieuwe AI leadership coach moet ondersteunen. De AI leadership coach is een iPhone app voor een dagelijkse 2 minuten durende gepersonaliseerde coaching voor managers.