special interest


Amerikaanse vliegmaatschappijen stoppen met inflight-magazines

Na Delta Airlines en Southwest Airlines stopt nu ook American Airlines met haar in-flight-magazine: American Way. Het magazine heeft meer dan 50 jaar bestaan. Deze maand verschijnt de laatste editie: 'Standing Out'. De maatschappijen gaan nog meer inzetten op het digitale entertainment tijdens de vluchten.


Virtùmedia lanceert BIKE explorer, magazine voor de avontuurlijke fietser

Tijdschriften hebben het moeilijk, maar dit wil niet zeggen dat er geen nieuwe titels meer verschijnen: Virtùmedia, uitgever van special interest tijdschriften en websites, breidt haar outdoor-portfolio uit met een nieuwe titel: BIKE explorer, magazine voor de avontuurlijke fietser. 


Willem-Jan van der Wolf, gedreven door internationaal recht en onrecht

Willem-Jan van der Wolf is al zijn hele leven bezig met bladen en boeken maken. De focus van zijn uitgeverij is internationaal en divers: naast internationaal recht zijn er ook titels over nog altijd schrijnende gebeurtenissen als de genocide in Rwanda en de val van Srebrenica. Ook in hun vorm lopen de uitgaven sterk uiteen, van koffietafelboek tot dissertatie. Dat vraagt veel flexibiliteit, ook van partner NBD Biblion.


F&L Media versneld volledig eigenaar Autowereld.com

F&L Media bv heeft de tweede helft van de aandelen van de autowebsite Autowereld.com vervroegd overgenomen van voormalig mede-eigenaar Hans Winter. Een jaar geleden werd de Nijmeegse uitgever al eigenaar van de eerste helft van de aandelen. F&L Media zal de komende maanden werken aan een conversie van de website naar autoreview.nl om daarmee het merk verder te versterken.