TikTok trekt omstreden beloningsprogramma terug in de EU
Begin augustus heeft TikTok toegezegd het TikTok Lite Rewards-programma permanent terug te trekken uit de Europese Unie.
Begin augustus heeft TikTok toegezegd het TikTok Lite Rewards-programma permanent terug te trekken uit de Europese Unie.
TikTok gaat automatisch AI gegenereerde content labelen, wanneer deze wordt geüpload van andere platforms. Tik Tok gaat daarvoor samenwerken met de Coalition for Content Provenance and Authenticity (C2PA) en is het eerste videoplatform die van deze technologie gebruik maakt.
#BookTok heeft gezorgd voor een ware reading renaissance. In Nederland zijn er dan ook 68,4K TikTok-video’s gemaakt rondom de Nederlandse versie: BoekTok. In het licht van boekenweek, delen we vanuit TikTok Nederland de leading #booktok trends en boeken tips op het platform.
Het Commissariaat voor de Media gaat onderzoek doen naar hoe jongeren zich informeren over belangrijke gebeurtenissen in de wereld’
Het Nationale Social Media onderzoek 2024 van Newcom is gepubliceerd. Het social media landschap in 2024 in zes highlights.
Sinds de introductie van het sociale mediaplatform Threads per 14 december hebben reeds 829.000 personen de app en/of website bezocht. Threads bezoekers hebben een ander profiel dan concurrent X(Twitter): vrouwelijker én jonger dan concurrent X.
DDMA en de DDMA Commissie Social Media hebben de DDMA Social Advertising Benchmark 2023 gepubliceerd. Dit is de eerste Nederlandse benchmark op het gebied van social advertising, met 154.000 geanalyseerde social campagnes met een totale waarde van 140 miljoen euro, uit de periode 1 januari 2021 tot 1 juli 2023.
Het wordt ook voor gebruikers in Europa mogelijk om een maandelijks abonnement te nemen op Facebook en Instagram zonder advertenties. Hiermee speelt Meta in op de gewijzigde Europese regelgeving.
Deze website maakt gebruik van cookies om de best mogelijke ervaring te bieden. Lees meer