social media


Reclamecode vraagt influencers om meer transparantie

De Stichting Reclame Code (SRC) doet een oproep aan influencers op de sociale media om duidelijker aan te geven wanneer een bericht gesponsord is. Er is weliswaar sinds 2014 een Reclamecode Social Media van kracht, maar nog steeds is er te veel onduidelijkheid, volgens de SRC. Daarom start ze de campagne '#Ad Herken de reclame op internet'.


Nieuwe slag in de strijd rond nepvideo

Een paar weken nadat hij weigerde om een gemanipuleerde video van voorzitter van het Huis van Afgevaardigden, de Democraat Nancy Pelosi, van Facebook te verwijderen, is Marc Zuckerberg nu zelf het slachtoffer geworden van een fake video. De video is gemaakt door een aantal video-artiesten en een reclamebureau.


vtwonen en Pinterest gaan intensief samenwerken

Vtwonen en Pinterest gaan samenwerken op het gebied van video-content, afbeeldingverrijking en campagnemarketing, gefocust op interieurinspiratie. Het is de eerste keer dat Pinterest in deze omvang met een Nederlands merk samenwerkt. Er gingen vijf maanden voorbereiding aan de eerste campagne vooraf.