social media


Facebook crisis is kans voor uitgevers: laat zien wat je kunt!

Terwijl adverteerders Facebook de rug toekeren en daarmee ook social media onder vuur komen te liggen vanwege het gebrek aan redactionele begeleiding van de content, biedt deze ontwikkeling uitgevers de kans iets van hun verloren terrein terug te winnen: zij kunnen iets dat social media niet kan...


Facebook lanceert Community City Guide Rotterdam

Facebook introduceert de eerste Community City Guide in Nederland. Wereldwijd is dit de zestiende Community City Guide-editie en deze keer staat Rotterdam centraal. Nu men er weer wat meer op uit mag, biedt de gids de kans om de stad opnieuw te leren kennen aan de hand van tips van dertien Facebook-groepen uit Rotterdam. 


BvA wil gesprek aangaan met Facebook over nepnieuws en aanzet tot haat

Namens adverteerders spreekt bvA haar zorgen uit over de manier waarop op online platforms fake news wordt verspreid en aangezet wordt tot haat, discriminatie, geweld en racisme. Evenals de World Federation of Advertisers (WFA) roepen de BvA online platforms dan ook op veel meer te doen om te voorkomen dat deze schadelijke inhoud wordt verspreid en om snel actie te ondernemen als dit toch gebeurt.


Social Friendz lanceert webshop voor startende influencers

Social Friendz, een full-service influencer marketing agency, heeft een eigen webshop gelanceerd. In de online shop kunnen (startende) influencers producten en diensten vinden om hun eigen social media-accounts naar een hoger niveau te tillen. 


Linkedin gaat Platform voor Live Streaming Events lanceren

Linkedin gaat mee in de ontwikkelingen die door de huidige crisis in een stroomversnelling zijn gekomen en lanceerde deze week een platform voor het live streamen van events. Daarbij wordt een koppeling gemaakt tussen bestaande onderdelen zoals de bedrijfspagina, events en de live-modus.


Forse stijging vrouwen-, gezins- en special interest magazines op social media

De cijfers van Q1 2020 van de MMA Social Media Monitor laten een flinke toename zien bij vrouwen- en gezinsmagazines. Dit geldt ook voor special interest magazines op het gebied van buitenleven, body & mind, populaire wetenschap of die met een passie te maken hebben. Vooral bij de meer visueel ingestelde social kanalen zoals Instagram, Youtube en Pinterest stijgt het aantal volgers.


MPG.group versterkt zich met Social.Inc

SOCIAL.INC is onderdeel geworden van de MPG.Group. De overname is de eerste stap naar een fullservice content & brand publishing MPG.-netwerk. SOCIAL.INC blijft opereren onder eigen naam en verhuist in het eerste kwartaal van 2020 naar MPG. in Amstelveen


Senioren kiezen voor digitaal als het duidelijk beter is

Senioren zijn niet afkerig van digitale media, maar ze moeten er wel van overtuigd worden dat de digitale versie handiger, beter of makkelijker is dan de tradtionele, anders blijven ze bij het oude format: papier, cd of vhs. Dit blijkt uit onderzoek van seniorenorganisatie KBO-PCOB, dat is gehouden onder 1500 Nederlandse senioren die gebruik maken van het internet.