social media


Europese toezichthouders publiceren guideline voor social targeting

Wat zijn de regels als je adverteert op sociale media? Wat is toegestaan als je e-mailadressen gebruikt om een ‘custom audience’ aan te maken, of juist om bestaande klanten uit te sluiten van een campagne? In een recent gepubliceerde conceptguideline publiceert de EDPB (Europese koepel van privacytoezichthouders) haar visie op dit onderwerp. 


Social Media Week sluit zich aan bij Dutch Media Week

Social Media Week Holland (#SMWNL) ziet beperkingen als kansen en grijpt de gelegenheid aan om zich aan te sluiten bij Dutch Media Week. Het bundelt de krachten met een gelijkgestemde organisatie in hun opzet om dit jaar het evenement volledig online te houden.


Facebook crisis is kans voor uitgevers: laat zien wat je kunt!

Terwijl adverteerders Facebook de rug toekeren en daarmee ook social media onder vuur komen te liggen vanwege het gebrek aan redactionele begeleiding van de content, biedt deze ontwikkeling uitgevers de kans iets van hun verloren terrein terug te winnen: zij kunnen iets dat social media niet kan...


Facebook lanceert Community City Guide Rotterdam

Facebook introduceert de eerste Community City Guide in Nederland. Wereldwijd is dit de zestiende Community City Guide-editie en deze keer staat Rotterdam centraal. Nu men er weer wat meer op uit mag, biedt de gids de kans om de stad opnieuw te leren kennen aan de hand van tips van dertien Facebook-groepen uit Rotterdam. 


BvA wil gesprek aangaan met Facebook over nepnieuws en aanzet tot haat

Namens adverteerders spreekt bvA haar zorgen uit over de manier waarop op online platforms fake news wordt verspreid en aangezet wordt tot haat, discriminatie, geweld en racisme. Evenals de World Federation of Advertisers (WFA) roepen de BvA online platforms dan ook op veel meer te doen om te voorkomen dat deze schadelijke inhoud wordt verspreid en om snel actie te ondernemen als dit toch gebeurt.


Social Friendz lanceert webshop voor startende influencers

Social Friendz, een full-service influencer marketing agency, heeft een eigen webshop gelanceerd. In de online shop kunnen (startende) influencers producten en diensten vinden om hun eigen social media-accounts naar een hoger niveau te tillen. 


Linkedin gaat Platform voor Live Streaming Events lanceren

Linkedin gaat mee in de ontwikkelingen die door de huidige crisis in een stroomversnelling zijn gekomen en lanceerde deze week een platform voor het live streamen van events. Daarbij wordt een koppeling gemaakt tussen bestaande onderdelen zoals de bedrijfspagina, events en de live-modus.


Forse stijging vrouwen-, gezins- en special interest magazines op social media

De cijfers van Q1 2020 van de MMA Social Media Monitor laten een flinke toename zien bij vrouwen- en gezinsmagazines. Dit geldt ook voor special interest magazines op het gebied van buitenleven, body & mind, populaire wetenschap of die met een passie te maken hebben. Vooral bij de meer visueel ingestelde social kanalen zoals Instagram, Youtube en Pinterest stijgt het aantal volgers.