publieke omroep


NDP Nieuwsmedia wil gezamenlijk platform voor publieke en private podcasts

Private nieuwsuitgevers willen een verkenning van een gezamenlijk Nederlands podcastplatform, samen met de Nederlandse Publieke Omroep (NPO). Dat moet leiden tot een samenwerking tussen private en publieke partijen die de pluriformiteit en toegankelijkheid van Nederlandse (journalistieke) podcasts garandeert.


NPO organiseert tweede editie Innovatiefestival

De nieuwste technologische ontwikkelingen, creatieve innovaties én het verbindend vermogen van de publieke omroep staan op 2 juni aanstaande centraal tijdens de tweede editie van het NPO Innovatie Festival in Hilversum. Tevens wordt die dag de winnaar van de NPO Innovatieprijs 2022 bekendgemaakt.


VPRO faciliteert meet-ups in bibliotheken rondom Tegenlicht

Deze week is door VPRO en SPN gezamenlijk de website www.meetup-bibliotheek.nl gelanceerd. De website bevat een duidelijk stappenplan, een draaiboek en handige marketingmiddelen. Hiermee kunnen bibliotheken in Nederland eenvoudig aan de slag met het organiseren van VPRO Tegenlicht Meet Ups.


Het NOS Jeugdjournaal zit nu ook op TikTok

Het nieuws van het NOS Jeugdjournaal is nu ook volgen via TikTok. Op het kanaal komt bijna iedere doordeweekse dag een video over het laatste nieuws. Daarnaast kunnen de volgers een kijkje achter de schermen nemen bij het Jeugdjournaal.


NOS en regionale omroepen gaan nauwer samenwerken

De NOS en de regionale omroepen zetten opnieuw een grote stap naar nauwere journalistieke samenwerking. De organisaties sluiten een alliantie met als doel: een betere en toekomstbestendige nieuwsvoorziening voor alle inwoners van Nederland. Online en op radio en televisie. Door niet alleen nog nauwer samen te werken bij het journalistieke handwerk, maar ook op het gebied van opleidingen en techniek.


Beeld & Geluid presenteert nieuwe huisstijl

Voortbouwend op de ambitie om dé onafhankelijke autoriteit op het gebied van media met het modernste media-archief ter wereld te zijn, presenteert Beeld & Geluid een nieuw logo en een nieuwe huisstijl. Deze vernieuwde merkidentiteit draagt bij aan de zichtbaarheid en herkenbaarheid van Beeld & Geluid als inspirerende, creatieve en toegankelijke ontmoetingsplek, waar media centraal staan en waar continu wordt gewerkt aan een mediageheugen, waarin iedereen zich herkent.  


Publieke en commerciële radiozenders samen in actie voor Oekraïne met Radio555

Het conflict in Oekraïne dreigt voor 44 miljoen Oekraïners uit te lopen op een humanitaire ramp. Hulp is voor ieder van hen van levensbelang. Daarom bundelen de landelijke radiozenders 100% NL, NPO Radio 2, NPO 3FM, NPO Radio 5, Qmusic, Radio 538, Radio 10, Radio Veronica, SLAM! en Sublime hun krachten om geld op te halen voor Giro555.