profileren


Tweakers stopt met third party cookies

Over enkele weken stapt tech-site Tweakers over op een nieuw advertentiesysteem dat (bijna) geen third party cookies meer plaatst. Voor een paar partijen, zoals YouTube, blijft het mogelijk om een cookie te plaatsen, maar daarover beslist de gebruikers zelf. Hiermee is Tweakers een voorloper in het DPG-concern.


DDMA onderzoekt cookie-loos adverteren

Steeds meer browsers blokkeren het gebruik van third-party cookies, met grote gevolgen voor de marketingsector. In hoeverre zijn organisaties voorbereid op deze cookieless world? Welke stappen nemen organisaties om door te kunnen gaan met bijvoorbeeld advertising, CRO of simpelweg het doormeten van resultaten? De DDMA Commissie Digital Marketing Transformation zoekt het uit.


Is programmatic advertising een economische bubbel?

Programmatic advertising en behavioral targeting hebben een grote schare fans achter zich, maar ook een flink leger aan tegenstanders tegenover zich. Beide partijen gaan ervan uit dat de techniek in staat is om mensen heel goed te leren kennen en vervolgens te beïnvloeden. Volgens Tim Hwang is dat niet het geval, en is juist dát het grootste risico. Hij voorspelt een enorme economische crisis als iedereen ziet dat keizer Programmatic geen kleren draagt. Heeft hij een punt?