online


Zo gaat Bazarow.com de online boekhandel opschudden

Boeken van papier koopt de mens traditiegetrouw bij de boekhandelaar met wie je, als het goed is, een prima band hebt opgebouwd, die je smaak kent en die je iets nieuws durft aan te raden. Nog altijd is de boekhandel dé plek waar de meeste boeken worden verkocht, maar de nieuwe werkelijkheid? Mensen kopen steeds vaker online. Maar op het gebied van boeken is daar één partij nogal dominant. Tijd voor een nieuwe online boekwinkel.


Nieuwe online boekhandel: Bazarow

Verkoopsite Boek-plus gaat na het samengaan met de Leesclub van alles verder onder een nieuwe naam: Bazarov. Dat heeft Roeland Dobbelaer, eigenaar van De Leesclub van Alles en Boek-plus, bekend gemaakt. ‘Voor boeken én schrijvers’ is de slogan.


Bieslog weer online

Wim de Bie schreef vanaf 2002 zes jaar lang op zijn weblog, Bieslog. De zesduizend berichten en originele audio- en video-items van het destijds grensverleggende internetproject zijn nu weer online beschikbaar.


Betalen per minuut

Adverteerders betalen uitgevers in de online advertentiewereld al jaren per klik (eigenlijk duizend kliks): de CPM. Het nadeel is dat ze niet zeker weten dat hun advertentie werkelijk door mensenogen bekeken is. Er zijn verschillende manieren waarop er ruis in de kijkcijfers kan komen. Daarom is er een andere meetmethode ontwikkeld: betalen per minuut, of zoals de Amerikanen – die altijd iets groter denken – zeggen: ‘cost per hour’. Voor welk probleem is dit een oplossing?  


NU.nl bundelt krachten met Moving Digital

NU.nl en Moving Digital, grootste online marketingpartner voor makelaars, zijn een samenwerking gestart om 80 procent van het totale woningaanbod in Nederland geautomatiseerd te promoten via de NU.nl propositie NUlokaal adverteren.


Trackingcookies bij advertenties leveren niet veel op

Advertenties die zijn gebaseerd op trackingcookies leveren ongeveer vier procent méér geld op dan advertenties die contextgerelateerd zijn. Dat is de conclusie van Amerikaanse wetenschappers die de relatie tussen gepersonaliseerde online advertenties en de inkomsten daarvan onderzochten.


VI Pro heeft 10.000 online abonnees

In roerige tijden waarin overname- en/of verkoopgeruchten rondzingen kan Voetbal International wel wat goed nieuws gebruiken. Zo meldt het blad trots dat het als eerste magazine grens van 10.000 betalende digitale abonnees doorbreekt.