nrc


NRC lanceert naast nieuw logo ook audio-uitgeeftak: Audiohuis

Niet alleen een nieuw logo waaronder alle merken gaan vallen, maar ook een verder digitale transitie: dat is wat NRC deze week bekend maakte. NRC wil ook dé autoriteit in podcast zijn. Onder de noemer ‘Audiohuis’ lanceert NRC daarom een eigen productie-unit die ook gaat fungeren als uitgever van kwalitatief en inhoudelijk onderscheidende audioverhalen van derden. 


NRC stroomlijnt merk: alles onder één vlag

NRC Handelsblad herschikt het portfolio en zal vanaf maandag 29 maart alleen nog met merknaam 'NRC' naar buiten treden. Dat betekent dat een merk als NRC.Next gaat verdwijnen. Daarnaast verandert ook het logo, om deze eenheid te benadrukken, zo schrijft hoofdredacteur René Moerland in een advertentie in zijn eigen krant.


NRC lanceert audio-app met de beste podcasts uit binnen- en buitenland

NRC investeert flink in audiojournalistiek en lanceert op 26 oktober een audio-app. De nieuwe app is voor iedereen toegankelijk en bevat de mooiste, leukste en interessantste podcasts uit binnen- en buitenland. NRC komt tegelijk met een aantal nieuwe podcastseries, die exclusief in de app te beluisteren zijn. 


Digitaal renoveren: aanpassen op de nieuwe werkelijkheid

Xavier van Leeuwe (Director Consumers bij Mediahuis) en Matthijs van de Peppel (Director of Marketing and Data bij NRC Media) beseften dat disruptie in de krantenbusiness eerder is gekomen dan bij andere sectoren zoals banken en verzekeringsmaatschappijen. Hierdoor hebben ze ook eerder een oplossing gevonden. Die lag niet in data en technologie, maar in het werken met goede mensen. 


NRC benoemt Anne Moraal tot Chef Audio

Anne Moraal is benoemd als Chef Audio voor NRC. Zij gaat onder meer leiding geven aan een aantal succesvolle podcasts (NRC Vandaag, Haagse Zaken, Onbehaarde Apen) en meewerken aan het verder uitbouwen van de NRC audiostrategie. Moraal is een ervaren journalist en audiomaker. Hiervoor werkte ze bij de VPRO als eindredacteur van het radioprogramma Nooit Meer Slapen op NPO Radio 1. 


NRC realiseert toename digitaal en printbereik

NRC laat in het tweede kwartaal van dit jaar een stijging zien van zowel het digitaal bereik als het printbereik. De stijging was ook al in het eerste kwartaal te zien, dus de conclusie kan zijn dat het best goed gaat met NRC.


NRC heeft meer digitale lezers dan papier-lezers

Vorige week passeerde NRC een mijlpaal: de digitale oplage passeerde de papieren. Het aantal mensen dat gemiddeld per dag een betaald recht heeft op digitale toegang tot NRC-journalistiek overtrof het aantal mensen dat recht heeft op een papieren krant.