distributie


Hoe Wedding Nederland met maatwerk de doelen van de klant helpt verwezenlijken

Dat het totale volume aan drukwerk de afgelopen jaren is afgenomen is geen nieuws. Dat veel grote en kleine drukkerijen de marktverandering niet hebben overleefd ook niet. Nu lijkt de markt zich te splitsen. Aan de ene kant de megadrukkerijen die zo goedkoop mogelijk produceren, maar daardoor weinig flexibel zijn, aan de andere kant bedrijven die zich er vooral op toeleggen dat de klant zijn doelen optimaal kan verwezenlijken. Wedding Nederland uit Harderwijk is zo’n bedrijf.


CB goes Green

Logistiek dienstverlener CB is onlangs met een belangrijk deel van zijn vrachtwagenpark overgestapt op een dieselbrandstof die voor 20% bestaat uit Hydrotreated Vegetable Oil. Met HVO realiseert CB een CO2-reductie van 17% en een fijnstofreductie van 32%.


CB past lager btw-tarief op e-books en audioboeken automatisch toe

Per 1 januari wordt het btw-tarief voor e-books en audioboeken verlaagd van 21% naar 9%. Dat zal weinigen in de sector zijn ontgaan. CB zal ervoor zorgen dat per 1 januari de tarieven in zijn systemen zijn aangepast. Dat scheelt u als uitgever aardig wat administratieve last. Als u (een deel van) het voordeel wil doorgeven aan de klant, moet u nog wel actie ondernemen.


The Learning Network verliest kort geding

The Learning Network (TLN), voorheen Van Dijk Educatie, heeft het kort geding over de aanbesteding van digitaal lesmateriaal verloren van Stichting Carmelcollege. Deze koepel van middelbare scholen, wil meer digitaal lesmateriaal gebruiken en minder papieren boeken. De opdracht voor het lesmateriaal heeft het Carmelcollege aanbesteed, TLN heeft dit bij de rechter aangevochten.