distributie


Audax Groep en Homerr bundelen krachten 

Audax Groep en sociaal logistiek netwerk Homerr zijn een samenwerking gestart voor het duurzaam bezorgen en retourneren van pakketten. In deze samenwerking bundelen Audax en Homerr de krachten op het gebied van e-commerce, netwerk en logistiek. 


Vogue Nederland is vanaf nu te bestellen bij Uber Eats

Vogue opent vandaag exclusief haar deuren op Uber Eats. Vanaf nu is het mogelijk om Vogue Nederland en Vogue Living binnen slechts een half uur thuis te laten bezorgen door Uber Eats (alleen in Amsterdam). Bovendien kun je, net als bij de honderden restaurants op het platform, je bestelde Vogue ook gemakkelijk 'afhalen'.


CPNB gaat distributie doen via CB

Het bestellen van artikelen van de Stichting CPNB gaat vanaf 14 april via CB online. De overstap van bestellen middels CB online zal het gebruiksgemak en de efficiency ten goede komen. Daarnaast zal het CPNB aanbod van losse campagnematerialen voortaan eenvoudig worden gebundeld in drie standaardpakketten met de best lopende producten van de voorbije jaren, waardoor deze campagnematerialen voor nog scherpere prijzen kunnen worden aangeboden.


CB gaat elektrisch rijden in Amsterdam

Het CB breidt zijn duurzame wagenpark verder uit met een elektrische bus (Renault Master ZE). De bus wordt vooral ingezet voor leveringen in Amsterdam. Doel 2020 van CB is 40% CO2-reductie en 80% fijnstofreductie.


CB geeft internationale ambities vorm met distributie Springer Nature

Wetenschappelijke uitgeverij Springer Nature selecteert CB als distributiepartner voor Europa. Vanaf 2021 houdt CB voorraden aan voor Springer Nature en verzorgt de logistieke dienstverlener de levering aan Europese klanten, waaronder groothandelaren, boekverkopers en consumenten.


Hoe Wedding Nederland met maatwerk de doelen van de klant helpt verwezenlijken

Dat het totale volume aan drukwerk de afgelopen jaren is afgenomen is geen nieuws. Dat veel grote en kleine drukkerijen de marktverandering niet hebben overleefd ook niet. Nu lijkt de markt zich te splitsen. Aan de ene kant de megadrukkerijen die zo goedkoop mogelijk produceren, maar daardoor weinig flexibel zijn, aan de andere kant bedrijven die zich er vooral op toeleggen dat de klant zijn doelen optimaal kan verwezenlijken. Wedding Nederland uit Harderwijk is zo’n bedrijf.


CB goes Green

Logistiek dienstverlener CB is onlangs met een belangrijk deel van zijn vrachtwagenpark overgestapt op een dieselbrandstof die voor 20% bestaat uit Hydrotreated Vegetable Oil. Met HVO realiseert CB een CO2-reductie van 17% en een fijnstofreductie van 32%.


CB past lager btw-tarief op e-books en audioboeken automatisch toe

Per 1 januari wordt het btw-tarief voor e-books en audioboeken verlaagd van 21% naar 9%. Dat zal weinigen in de sector zijn ontgaan. CB zal ervoor zorgen dat per 1 januari de tarieven in zijn systemen zijn aangepast. Dat scheelt u als uitgever aardig wat administratieve last. Als u (een deel van) het voordeel wil doorgeven aan de klant, moet u nog wel actie ondernemen.