digital publishing


Onderzoek: consumenten zijn geen fans van betaalmuren

Een onderzoek onder Britse consumenten, gehouden door Appinio, wijst uit dat een groot deel van de consumenten betaalmuren vervelend vindt en ook wegen zoekt om deze te omzeilen. Deze cijfers komen overeen met een recent onderzoek in de USA.


Mythbuster 5: ‘Toegankelijkheid van e-books moet je overlaten aan ontwikkelaars’

Het streven naar inclusie en het bereiken van een breed lezerspubliek vraagt om publicaties die voor iedereen toegankelijk zijn. Als het gaat om digitale publicaties, zoals e-books, dan heerst al snel de gedachte dat de verantwoordelijkheid voor toegankelijkheid voornamelijk bij de ontwikkelaars ligt. Is dat wel terecht? Bij wie ligt nu eigenlijk de verantwoordelijkheid voor digitaal toegankelijke publicaties?


NSMBL versterkt zich met Beautify

Lifestylewebsite NSMBL versterkt zich met Beautify vanaf 1 juli 2024. De digitale titel van Mediahuis Nederland focust zich momenteel vooral op het lifestyle-aspect, maar zal zich met deze uitbreiding nog meer verdiepen in beautynieuws en zelfontwikkeling.


KB publiceert jaarverslag over 2023

Vorig jaar bereikte de KB met haar digitale diensten 1 op de 3 Nederlanders. Dat blijkt uit het jaarverslag dat de nationale bibliotheek vandaag publiceert.


Zelfscan voor digitale toegankelijkheid verbeterd

Om ondernemers, waaronder uitgevers, te ondersteunen bij het toegankelijk maken van hun online aanwezigheid hebben VNO-NCW en MKB-Nederland, Accessibility en Thuiswinkel.org een zelfscan ontwikkeld waarmee zij kunnen testen hoe toegankelijk hun website is.


SmartReading by PubConnect: elke uitgever een eigen leesplatform

Wat als… studeren veel slimmer kan, en dus sneller. Wat als ineens al je boeken digitaal beschikbaar zijn. Wat als je met één zoekopdracht tientallen of zelfs honderden boeken kunt doorzoeken. En wat als jij daarin als uitgever het verschil kunt maken?