DPG Media investeert in digitalisering media met steun van Europese Investeringsbank
DPG Media Group heeft een nieuwe leningsovereenkomst getekend met de Europese Investeringsbank (EIB).
DPG Media Group heeft een nieuwe leningsovereenkomst getekend met de Europese Investeringsbank (EIB).
Nederlanders van 13 jaar en ouder besteden dagelijks gemiddeld 1 uur en 28 minuten aan nieuws. Zij volgen het nieuws via gemiddeld vier nieuwskanalen, waarvan nieuwssites en -apps het meest gebruikt worden.
De KB zal toetreden tot de Digital Preservation Coalition (DPC). Per 1 oktober is de KB lid van deze non-profitorganisatie die zich wereldwijd inspant voor het behoud van digitale content.
Nadat begin juli de populairwetenschappelijke nieuwssite Scientias al werd overgenomen, heeft PXR (onder meer uitgever van Bright en Voetbal International) weer een titel aan het portfolio toegevoegd: Autoblog.nl, een nieuwssite op het gebied van auto’s.
De populairwetenschappelijke nieuwssite Scientias.nl wordt onderdeel van PXR. PXR is onder meer uitgever van Voetbal International en Bright.
Een onderzoek onder Britse consumenten, gehouden door Appinio, wijst uit dat een groot deel van de consumenten betaalmuren vervelend vindt en ook wegen zoekt om deze te omzeilen. Deze cijfers komen overeen met een recent onderzoek in de USA.
Het streven naar inclusie en het bereiken van een breed lezerspubliek vraagt om publicaties die voor iedereen toegankelijk zijn. Als het gaat om digitale publicaties, zoals e-books, dan heerst al snel de gedachte dat de verantwoordelijkheid voor toegankelijkheid voornamelijk bij de ontwikkelaars ligt. Is dat wel terecht? Bij wie ligt nu eigenlijk de verantwoordelijkheid voor digitaal toegankelijke publicaties?
Marketing is een vakgebied waarin veel (Engelstalige) vaktermen razendsnel opkomen en weer verdwijnen. We hebben er een paar op een rij gezet.