digital publishing


Hearst is klaar voor 2020: meer digitale producten

Hearst heeft voor 2020 haar plannen al klaar. Voor 2020 zal de uitgever van glossy magazines nog zwaarder gaan inzetten op de ontwikkeling van digitale producten. De vraag hierom neemt toe onder de lezers en om aan deze vraag te voldoen is er een scala aan nieuwe diensten en producten op de roadmap voor 2020. 


Nieuwssites DPG vallen in prijzen bij 'Website van het Jaar'

Twee nieuwstitels van DPG Media zijn in de prijzen gevallen bij de verkiezing ‘Website van het Jaar’. De websites van Trouw en de Gelderlander zijn verkozen tot resp. beste en populairste ‘Website van het Jaar’ in de categorie ‘Nieuws’.


Newsroomie.com biedt contentmakers en merken hun eigen platform

Newsroomie.com is een nieuw contentplatform waarmee contentmakers en merken content kunnen creëren en in eigen hun stijl kunnen verspreiden via web, app, e-mail, pushberichten en sociale media. Ondertussen leren ze dankzij newsroomie.com de doelgroep beter kennen, waardoor ze die doelgroep steeds beter en persoonlijker kunnen bereiken. De eerste partijen maken inmiddels met succes gebruik van het platform.


Pearson stopt met papieren lesboek

Pearson, de grootste educatieve uitgeverij ter wereld, is van plan om al haar lesboeken ‘digital first’ te maken. Op termijn wil ze zelfs helemaal stoppen met papier. De eerste stappen worden nu in de VS gezet: studenten kunnen hun fysieke boeken huren, maar die worden wel minder dan eens per drie jaar vaak bijgewerkt.


FTM maakt bezwaar tegen wetsontwerp btw-tarief

Follow The Money (FTM) heeft het ministerie van Financiën in een brief laten weten welke bezwaren ze heeft tegen het wetsvoorstel ePublicaties. Daarin wordt geregeld welke digitale publicaties per 1 januari 2020 het lage btw-tarief mogen rekenen en welke niet. FTM vreest dat alleen digitale nevenproducten van papieren uitgaven in de lage categorie gaan vallen. Digital only zou onder het hoge tarief blijven vallen, waarmee het een innovatie belemmerende belasting wordt.