digital publishing


FTM maakt bezwaar tegen wetsontwerp btw-tarief

Follow The Money (FTM) heeft het ministerie van Financiën in een brief laten weten welke bezwaren ze heeft tegen het wetsvoorstel ePublicaties. Daarin wordt geregeld welke digitale publicaties per 1 januari 2020 het lage btw-tarief mogen rekenen en welke niet. FTM vreest dat alleen digitale nevenproducten van papieren uitgaven in de lage categorie gaan vallen. Digital only zou onder het hoge tarief blijven vallen, waarmee het een innovatie belemmerende belasting wordt.


Persgroep breidt experiment verrijkte nieuws-app uit

Volkskrant Editie is een mengvorm tussen digitale krant en website. Het experiment is nu bijna een jaar oud. Binnenkort krijgen ook zusterkranten Trouw en De Morgen (uit Vlaanderen) hun eigen Editie. Maar dat betekent niet dat het experimenteren nu voorbij is. Dat zegt chef digitaal van de Volkskrant Kustaw Bessems tegen SvdJ.


Saga maakt eigentijdse geschiedenis

Afgelopen januari won uitgeverij Blink de innovatie award tijdens de NOT voor de lesmodules van Saga. Met deze NOT-award haalde Saga haar tweede onderscheiding binnen op het gebied van innovatieve educatie. Wat maken de geschiedenislessen van Saga innovatief in het huidige onderwijsaanbod en kunnen we nog meer leerjaren verwachten? Daarover sprak ik met Firien Dubben, uitgever van Saga.


Thijs Boon verlaat Vice

Thijs Boon, de man die Vice naar Nederland haalde en als president digital verantwoordelijk was voor onder meer de digital sales, redactie, marketing, productie, video en b2b communicatie, gaat het bedrijf na 13 jaar verlaten.