digital publishing


Kompas Publishing sluit zich aan bij VINEX

Kompas Publishing is per 1 maart toegetreden tot VINEX waardoor de merken van dit groeiende mediabedrijf zullen worden opgenomen in het bereiksonderzoek van NMO.


Geworteld in de traditie kiest Otheo voor de toekomst

De Vlaamse uitgeverij Otheo is gespecialiseerd in uitgaven die te maken hebben met de katholieke kerk. Ze is geworteld in een lange traditie en heeft nu gekozen voor een grote moderniseringsslag.


Nederlander besteedt dagelijks anderhalf uur aan nieuws

Nederlanders van 13 jaar en ouder besteden dagelijks gemiddeld 1 uur en 28 minuten aan nieuws. Zij volgen het nieuws via gemiddeld vier nieuwskanalen, waarvan nieuwssites en -apps het meest gebruikt worden.


KB wordt lid van de Digital Preservation Coalition

De KB zal toetreden tot de Digital Preservation Coalition (DPC). Per 1 oktober is de KB lid van deze non-profitorganisatie die zich wereldwijd inspant voor het behoud van digitale content. 


PXR blijft op overnamepad: Autoblog.nl toegevoegd aan portfolio

Nadat begin juli de populairwetenschappelijke nieuwssite Scientias al werd overgenomen, heeft PXR (onder meer uitgever van Bright en Voetbal International) weer een titel aan het portfolio toegevoegd: Autoblog.nl, een nieuwssite op het gebied van auto’s.


PXR breidt portfolio uit met Scientias

De populairwetenschappelijke nieuwssite Scientias.nl wordt onderdeel van PXR. PXR is onder meer uitgever van Voetbal International en Bright.


Onderzoek: consumenten zijn geen fans van betaalmuren

Een onderzoek onder Britse consumenten, gehouden door Appinio, wijst uit dat een groot deel van de consumenten betaalmuren vervelend vindt en ook wegen zoekt om deze te omzeilen. Deze cijfers komen overeen met een recent onderzoek in de USA.