digital publishing


Faqta: de digitale transformatie in het basisonderwijs

Ooit begonnen als luis in de pels van de traditionele educatieve uitgevers om de digitale transitie in het basisonderwijs te versnellen, is Faqta inmiddels uitgegroeid tot een serieuze speler. Inct kletste uitgebreid bij met Anouk Binkhuysen, de drijvende kracht achter Faqta.


Time gaat paywall verwijderen

Time gaat met ingang van 1 juni a.s. de digitale paywall schrappen en zo alle inhoud, inclusief 100 jaar archiefmateriaal, gratis toegankelijk maken. Dat kondigde CEO Jessica Sibley aan tijdens het 17e jaarlijkse Time100 Gala.


Laag btw-tarief ook doeltreffend voor digitale nieuwsmedia

Uit onderzoek van Dialogic en Significant Public blijkt dat het verlaagde btw-tarief voor elektronische nieuwspublicaties doeltreffend is. Staatssecretaris Van Rij (Fiscaliteit & Belastingdienst) heeft dit aan de Tweede Kamer laten weten.


Mediahuis breidt team online platforms uit

Mediahuis groeit door. Na verschillende reorganisaties werkt Mediahuis nu aan het versterken van de positie. Zo ook met de online platforms, waaronder o.a. de merken Metro, NSMBL, Autovisie, Culy, Manners en J/M Ouders vallen.


Uitgeverijen Gottmer en AMN koploper in toegankelijk publiceren

Gottmer Uitgevers Groep en AMN hebben als eerste Nederlandse uitgeverijen het internationale ABC Handvest ondertekend. Hiermee zijn ze in Nederland koploper op het gebied van toegankelijkheid en hebben ze een eervolle plek op de wereldlijst van Accessible Books Consortium (ABC) verworven.