branded content


Modemerk JOSH V brengt luxueus koffietafelboek uit ter ere van jubileum

Wie denkt dat print uit de mode is en dat jongere generaties geen interesse hebben in boeken, komt van een koude kermis thuis. Het Nederlandse fashion- en lifestylemerk JOSH V bestaat dit jaar tien jaar en ter ere daarvan brengt het merk een een luxueus koffietafelboek uit. Het boek JOSH V campaigns MMXI - MMXXI geeft in 280 pagina’s een overzicht van alle gevoerde campagnes met bekende fashion influencers en modellen.


Uitgeverij Ten Brink bundelt krachten met 3 andere partijen in SIXD

The Post, FIZZ, Ten Brink Uitgevers en Digineers bundelen krachten in SIXD, een creatieve bundeling van zestig medewerkers en vier labels in branding, contentmarketing, web en publishing. Per 1 december openen zij de deuren op de 14e verdieping van de IJsseltoren in Zwolle.


Mira de Mönnink en Terri Bos versterken branded-contentteam Havas

Mira de Mönnink en Terri Bos hebben zich aangesloten als directors Branded Content & Partnerships bij Havas Media NL. De komst van de Effi-winnaressen is een creatieve versterking voor het mediabureau dat zich ‘positioneert op meaningful content.’


Hein van Iersel, NWST: ‘Het advertentiemodel is voor ons morsdood’

Het medialandschap is drastisch veranderd: print lijkt op zijn retour en online bestedingen zijn fors toegenomen. Hein van Iersel, hoofdredacteur bij NWST NeWSTories BV, uitgeverij van een zestal vakbladen voor de groene sector, heeft het traditionele verdienmodel van vakbladuitgevers op de schop genomen. En met succes.


Shoeby start contentplatform voor subculturen

Modeketen Shoeby lanceert samen met N=Content ‘Dare to be you’, een contentserie die mensen uitlicht die voor zichzelf een veilige plek hebben gecreëerd binnen een subcultuur. Gemene deler is hun eigenheid en uitgesproken kledingstijl. Met deze serie wil Shoeby mensen inspireren om hun eigen stijl te ontdekken waarbij niet de catwalk, maar de straat een bron van inspiratie is.


Dolly van den Akker (MMMatter): ‘Merken worden zelf uitgever’

Dolly van den Akker is geen onbekende op inct-events. Als uitgever Glossies bij Sanoma en daarna ook als CEO van MPG was zij al te gast bij de live interviews. Straks op 24 november is zij als CEO van MMMatter één van de conversation starters op inct.spiratie 2021. Dolly zal hierbij inzoomen op het feit dat merken nu zelf steeds vaker als uitgever denken en werken.


MPG.Group breidt uit in Benelux met overname Gicom

Met de overname van het Antwerpse Gicom maakt de MPG.Group haar groeiambities waar door merken ook internationaal te helpen bouwen aan lifetime connecties met hun klanten. In New York heeft MPG sinds 2015 een agency en nu bedient de groep vanuit Antwerpen ook de Benelux.


Amerikaanse vliegmaatschappijen stoppen met inflight-magazines

Na Delta Airlines en Southwest Airlines stopt nu ook American Airlines met haar in-flight-magazine: American Way. Het magazine heeft meer dan 50 jaar bestaan. Deze maand verschijnt de laatste editie: 'Standing Out'. De maatschappijen gaan nog meer inzetten op het digitale entertainment tijdens de vluchten.