branded content


MPG. wint pitch Rembrandt 350 jaar

De gezamenlijke musea het Mauritshuis, het Rijksmuseum, museum Het Rembrandthuis en museum De Lakenhal hebben na een pitch contentmarketingbureau MPG. de opdracht gegeven om ter ere van Rembrandt 350 jaar elke Nederlander in contact te brengen met het leven en het werk van Rembrandt. 


De nieuwe koers van Delicious

Een jaar geleden werd Maureen Belderink hoofdredacteur van het culinaire magazine Delicious. Hoewel Delicious al stevig in het zadel zat, was er op online gebied nog werk aan de winkel. Onder leiding van Belderink zette de redactie dan ook sterk in op de website en belangrijke online pijlers als de online receptenbank en video’s. Met succes. Het aantal bezoekers aan de website is in één jaar tijd bijna verdubbeld.


Contentmarketing en de rol van de uitgever

In marketingkringen is contentmarketing hot. Het betekent dat organisaties door middel van neutrale artikelen, berichten, nieuwtjes of video’s hun klanten ervan proberen te overtuigen dat ze vakkundige en betrouwbare leveranciers zijn. Voor uitgevers betekent het dat er nieuwe concurrenten zijn in de strijd om de aandacht van de lezer of kijker, maar ook dat er een nieuwe markt voor hun expertise is ontstaan.