branded content


KPN begint YouTube serie en lanceert podcast

KPN is druk in de weer om zich als een echte content-provider op te stellen. In één week tijd lanceert het een satirische webserie, Rare Tijden, over video vergaderen en een podcast-serie over onbespreekbare onderwerpen, Taboe Talk.


Mixen maakt contentmarketing effectief

Het doel van contentmarketing is om klanten via informatie een goed gevoel bij je organisatie, dienst of product te geven, zodat ze als het even kan een aankoop doen. Het gevaar is dat contentmarketing als slinkse reclame wordt gezien, waardoor het vertrouwen in zowel de afzender als het publicerende medium een deuk oploopt. Nielsen deed onderzoek naar de geloofwaardigheid en dus de effectiviteit van contentmarketing.


NRC versterkt groeiend branded content label NRC XTR

NRC maakt met zijn commerciële content label NRC XTR een sterke groei door en presenteert drie versterkingen op de commerciële afdeling: Branded Content Director Wilfred Mons, Content Manager Kitty Lakeman en Account Director Jan Willem Verzeilberg.


Onderzoek van Sanoma en SAMR maakt definitie en belang van context inzichtelijk

Het is een gevleugelde uitdrukking: ‘Content is King & Distribution is Queen’. Content en distributie zijn twee gevestigde begrippen in de mediawereld, maar red je het daarmee? Het besef groeit dat een boodschap pas betekenis krijgt en dus effectief is als die matcht met de juiste context. 


Management en investeerder nemen MPG. over

Investeerder Globitas neemt samen met het management van contentmarketingbureau MPG., Dolly van den Akker en Marc Pijsel, het bureau over. MPG. is met meer dan 90 werknemers en kantoren in Nederland en New York, het grootste Nederlandse contentmarketingbureau voor A-merken.


Linda en We Fashion maken samen serie

LINDA begint met de online serie Citroenstraat 10. De serie is een samenwerking met kledingketen WE Fashion. De serie zal ook op televisie bij Net5 te zien zal zijn.


MPG. wint pitch Rembrandt 350 jaar

De gezamenlijke musea het Mauritshuis, het Rijksmuseum, museum Het Rembrandthuis en museum De Lakenhal hebben na een pitch contentmarketingbureau MPG. de opdracht gegeven om ter ere van Rembrandt 350 jaar elke Nederlander in contact te brengen met het leven en het werk van Rembrandt.