advertising


Wat is de waarde van podcastadvertising

MeMo², onderdeel van onderzoeksbureau Kantar, heeft in samenwerking met Tonny Media onderzoek gedaan naar de impact van adverteren in podcasts. De resultaten zijn nu beschikbaar in een praktische gids voor adverteerders & uitgevers.


bvA pleit voor behoud sterke publieke omroep

Naar aanleiding van het kabinetsbesluit over de vergunningsduur van de publieke omroep, heeft de bvA in een brief aan informateurs Elbert Dijkgraaf en Richard van Zwol zorgen geuit over mogelijke bezuinigingen op de publieke omroep. De bvA ziet een afzwakking van de NPO als een probleem, zowel voor de maatschappij als voor adverteerders en hun merken.


Nieuw neuro-onderzoek bewijst 'emotional transfer' tussen media en adverteerder

Het mediamerk speelt een belangrijke rol in reclame-effectiviteit, maar hoe advertenties in het brein 'verwerkt' worden in een bepaalde context was onbekend. Met neurowetenschappelijke methodieken  bewijzen Neurensics en DPG Media dat een ‘emotional transfer’ zorgt voor een blijvende verandering van kennis, houding en gedragsintentie.


BvA: vooruitzicht media-inflatie 2024

De WFA levert jaarlijks in samenwerking met de grote mediabureaugroepen forecasts ten aanzien van de ontwikkeling in mediatarieven. De BvA zet de bevindingen op een rij