advertising


Huis-aan-huis-uitgeverijen starten gezamenlijk platform

AdLocal is de naam van een nieuw gezamenlijk platform van uitgeverijen van huis-aan-huiskranten. In totaal vertegenwoordigt AdLocal 37 huis-aan-huis-uitgevers die samen wekelijks ruim 200 kranten in Nederland uitbrengen. Het platform kent een oplage van meer dan 6 miljoen exemplaren en een gezamenlijke sales-aanpak van ruim 400 media-adviseurs, waarbij DPG Media de nationale adverteerders bedient.


De Speld voortaan ook op straat

De satireschrijvers van De Speld, bekend van hun site, sociale media en plekje in de de Volkskrant zullen ook op straat te zien zijn. De artikelen van De Speld worden komende tijd ook op digitale displays van JCDecaux getoond. Eerst in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Haarlem, binnenkort ook in Almere.


Grote mediapartijen in Vlaanderen gaan commercieel samenwerken

Vier grote spelers in Vlaanderen, Telenet/SBS, Mediahuis, Proximus/Skynet en Pebble Media, slaan de handen ineen. Het unieke partnership van lokale mediaspelers wil adverteerders de meest creatieve en efficiënte oplossingen bieden om hun klanten te bereiken, over mediatypes en platformen heen. Een sterk uitgebouwde datapoot zal garant staan voor relevantie en doeltreffendheid.


FTC en Amerikaanse staten willen Facebook laten opknippen

De Amerikaanse toezichthouder Federal Trade Commission (FTC) en de openbaar ministeries van 46 Amerikaanse staten hebben Facebook formeel aangeklaagd vanwege monopolistisch gedrag op de markt voor sociale media. Zij willen dat de rechter Facebook dwingt om dochterbedrijven Instagram en WhatsApp af te stoten.


Value Zipper exploiteert advertentieruimte Audax-titels

Value Zipper verzorgt voortaan de advertentie-exploitatie en de daaraan gekoppelde commerciële proposities van het portfolio van Audax. Value Zipper neemt de verkoopactiviteiten op zich voor de titels Vriendin, Santé, Mijn Geheim, Glossy, Royalty, Weekend en Party.


DPG Media ondersteunt directe aankopen vanuit reclamevideo's

DPG Media faciliteert het tonen van shoppable video’s op alle digitale media binnen het DPG Media netwerk. In een shoppable video zijn de producten uit de video via een QR-code gekoppeld aan een landingspagina met informatie over het betreffende product, bijvoorbeeld de details en prijzen. Daar kan de bezoeker het geadverteerde product dan zonder verder zoeken aanschaffen.


Google als eerste volledig digitale platform lid van EASA

Google sluit zich als eerste digitale platform aan bij de European Advertising Standards Alliance EASA. Deze organisatie verenigt de verschillende betrokken partijen binnen het marketing ecosysteem: adverteerders, reclamebureaus en de media. De Alliance legt zich toe op het waarborgen en bevorderen van verantwoorde reclame


DeLokalePlanner.nl is nieuw adverteerdersplatform voor lokaal adverteren

De bedrijven New Sales Company en ToLocal.nl hebben een nieuw, onafhankelijk en transparant adverteerdersplatform gelanceerd. Bij DeLokalePlanner.nl kunnen mediabureaus en adverteerders binnen vijf simpele stappen print- en online-advertenties zoeken, boeken en aanleveren, in ruim 600 huis-aan-huiskranten en 1.200 lokale websites.  Advertenties kunnen op titel worden geselecteerd en/of getarget op bereik, plaats, postcode of gemeente.