advertising


DPG haalt expert uit UK om trading desk te optimaliseren

Simon Harris start als directeur trading desk en media performance voor de Nederlandse tak van DPG Media en draagt hiermee bij aan de digitale versnelling. In zijn nieuwe rol gaat Harris adverteerders en agencies helpen betere prestaties te halen uit de digitale merken van DPG Media. 


Sanoma, DPG en TMG stoppen met datadienst NLProfiel

Drie grote Nederlandse uitgevers hebben de afgelopen tijd een proef uitgevoerd met het gezamenlijk opbouwen van klantprofielen via NLProfiel. Als de proef is afgelopen, komt er geen vervolg. Dit komt door een beleidswijziging van de browserleveranciers die tevens advertentiemakelaar zijn: Google, Microsoft en Apple. Dit heeft projectleider Wouter Verhulst van NLProfiel bevestigd aan Adformatie.


Magazinereclame tijdens coronacrisis

In het kader van de coronacrisis heeft de MMA exclusief voor haar leden een rapportage opgesteld met de bruto advertentiebestedingen in magazines in het eerste halfjaar 2020. Geconcludeerd kan worden dat de totale bestedingen in magazines met 12% gedaald zijn ten opzichte van het eerste halfjaar 2019.


Talpa Network lanceert creatieve hub ‘het Bureau’

Talpa Network heeft z’n interne creatieve afdelingen, onder andere LINDA.hetbureau en het vorig jaar aangetrokken Brand New Telly, samengevoegd tot ‘het Bureau’. Het nieuwe creatieve powerhuis gaat, onder de vleugels van Talpa Media Solutions, zowel mediabureaus en adverteerders als de eigen mediamerken bedienen. 


Magazines meest context-sensitieve medium, ook online

De consument ervaart een goede fit tussen magazines en de reclames daarin. Advertenties sluiten aan bij hun persoonlijke interesses. Magazines zijn daarmee het meest context sensitieve medium als het op reclames aankomt. Dit geldt niet alleen voor de printversies, maar ook voor de websites en apps van magazines. Dat blijkt uit onderzoek dat de MMA heeft laten verrichten.


Vice Media Group biedt kleine , lokale, bedrijven gratis advertentieruimte

VICE Media Group lanceert een initiatief dat lokale, kleine bedrijven gratis advertentieruimte biedt op al haar eigen platformen: Locals Only. Het initiatief is in het leven geroepen om het midden- en klein bedrijf te steunen tijdens (en na) de coronacrisis door gratis advertentieruimte aan te bieden op de websites van VICE. 


Spotify sluit deal voor 20 miljoen aan podcast-advertenties

Mediabureau Omnicom gaat 20 miljoen dollar aan advertentieruimte inkopen bij podcasts op Spotify. Omnicom, dat onder meer McDonald en PepsiCo tot zijn klanteen mag rekenen, gaat ook samen met Spotify onderzoek doen naar het optimaliseren van advertenties in podcasts.


Value Zipper verzorgt voortaan advertentieverkoop HP/De Tijd

Met ingang van 1 juli heeft Value Zipper de verkoopactiviteiten van HP/De Tijd overgenomen. Per direct is Value Zipper verantwoordelijk voor de advertentie-exploitatie van HP/De Tijd en de daaraan gekoppelde commerciële proposities. Met de toevoeging van HP/De Tijd versterkt Value Zipper haar positie in het opiniesegment.