advertising


Dankzij Scoupy weet Sanoma alles over aankoopgedrag

Martijn Standaart, directeur van Scoupy en Sanoma FMCG vertelt op de website van Sanoma over de mogelijkheden die de combinatie van individuele aankoopdata met data over mediagedrag het bedrijf biedt. “Scoupy is sinds anderhalf jaar onderdeel van de FMCG-divisie van Sanoma en koppelt shopperdata aan het datalake van het mediahuis. Wij weten tot op huisnummerniveau wie jouw product koopt”, vertelt Martijn Standaart.


Papieren advertentie effectiever dan digitale

Papieren advertenties zetten consumenten meer aan tot kopen dan digitale advertenties. Dit blijkt uit neuro-onderzoek dat in opdracht van PostNL is uitgevoerd. Uit het onderzoek blijkt dat de koopintentie na het lezen van papieren advertenties 39,6 procent hoger is dan bij digitale advertenties.


Toestemming voor cookies mag niet standaard aan staan

Het Europese Hof van Justitie heeft nog eens duidelijk gemaakt dat toestemming geven voor het plaatsen van cookies een daad is die de websitebezoeker bewust en goed geïnformeerd moet doen. Alvast een vinkje in het vakje ‘Ik accepteer cookies’ zetten leidt er volgens het Hof toe dat ook mensen die dat eigenlijk niet willen toestemming geven.


Sanoma sluit beslist.nl aan als publishing partner

Vanaf 1 oktober 2019 wordt beslist.nl als publishing partner aangesloten op het netwerk van Sanoma. Dit houdt in dat Sanoma de volledige online advertentie operatie op zich neemt en de display sales voor beslist.nl doet. Beslist.nl is hiermee de 17e publishing partner die het Sanoma netwerk versterkt.


Adverteerders en mediabureaus onderschatten magazines en nieuwsmedia

Printreclame krijgt veel aandacht van consumenten en zorgt voor positieve emoties. Dagbladen en magazines vormen een veilige omgeving voor de reclameboodschappen en vergroten de voorkeur voor merken. Niettemin is er een sterke onderwaardering van magazines en dagbladen door adverteerders en mediabureaus. Dat blijkt uit resultaten van de Belgische editie van Re-evaluating Media, die te lezen is bij NDP Nieuwsmedia.