advertising


WordPress wil Googles reclamesysteem blokkeren

Google’s alternatief voor het third party cookie, het anoniem indelen van (browsers van) bezoekers in bepaalde cohorten, ligt al langer onder vuur. Het zou Google een te grote voorsprong geven op andere partijen die gericht adverteren zonder cookies mogelijk willen maken. Nu heeft een van de sterkste tegenstanders duidelijk van zich laten horen. Wordpress wil de onderliggende techniek blokkeren. Wereldwijd draait ongeveer 41% van de webpagina’s op een Wordpress-cms


Online Ad Spend Study 2020: Digital advertising groeit verder door in 2020

In tegenstelling tot de negatieve groeiverwachtingen van een jaar geleden is het marktaandeel van digital advertising in 2020 opnieuw gegroeid. Dit ging ten koste van het budget van andere ‘traditionele’ mediatypen als radio, tv en print, die allemaal een aanzienlijke daling lieten zien. Dit en meer blijkt uit de cijfers in de Online Ad Spend Study 2020, die Deloitte in opdracht van brancheplatform VIA heeft uitgevoerd.


Samenwerking grote Belgische mediabedrijven start 1 april a.s. en heet: Ads & Data

De eerder aangekondigde nationale reclameregie van Telenet/SBS,  Mediahuis, Proximus Skynet en Pebble Media start op 1 april onder de naam Ads & Data.  Met zijn uitgebreide portfolio van grote lokale en internationale mediamerken en een kwalitatieve selectie van data zullen adverteerders hun bereik efficiënt kunnen verfijnen of voluit kunnen gaan voor slimme en datagedreven campagnes


Inschrijving Cross Media Awards 2021 van start

John Olivieira is juryvoorzitter van de Cross Media Awards 2021. Hij is de opvolger van Guido van Nispen, die juryvoorzitter was in 2019 en 2020. John Olivieira is werkzaam als strategic business consultant. Hij heeft een lange staat van dienst in de media en de marketingcommunicatie.


Willem-Albert Bol verlaat DPG Media en wordt CEO van Abovo Maxlead

Willem-Albert Bol gaat na 7 jaar DPG Media vanaf april starten als de nieuwe CEO van Abovo Maxlead. Abovo Maxlead, gevestigd in Hoorn en Oegstgeest, is het grootste onafhankelijke marketing en media adviesbureau van Nederland. Een organisatie met 230 medewerkers en bestedingen van €200 miljoen


Waarom in Australië het nieuws van Facebook is verdwenen

Het nieuws is op zichzelf nieuws geworden: in Australië plaatst Facebook niet langer nieuwsberichten van nieuwsmedia in de tijdlijn van zijn gebruikers. De reden: geld. Dit is ook voor Nederland belangrijk, omdat ook hier veel nieuws onbetaald wordt hergebruikt en vergelijkbare regels per 7 juni aanstaande ook in Nederland van kracht worden.


Mediahuis gaat advertentiekoop centraal bundelen

Mediahuis lanceert Mediahuis Connect; een mediacombinatie van De Telegraaf en alle onder de Mediahuis Groep vallende Nederlandse regionale merken. Hiermee biedt Mediahuis adverteerders het gemak om in een keer, via één centraal loket, de verbinding te maken met heel Nederland.


DDMA onderzoekt cookie-loos adverteren

Steeds meer browsers blokkeren het gebruik van third-party cookies, met grote gevolgen voor de marketingsector. In hoeverre zijn organisaties voorbereid op deze cookieless world? Welke stappen nemen organisaties om door te kunnen gaan met bijvoorbeeld advertising, CRO of simpelweg het doormeten van resultaten? De DDMA Commissie Digital Marketing Transformation zoekt het uit.