Trouw lanceert nieuwe merkcampagne
In deze nieuwe campagne geeft Trouw echte mensen een stem, die elk staan voor een overtuiging die hen drijft.
In deze nieuwe campagne geeft Trouw echte mensen een stem, die elk staan voor een overtuiging die hen drijft.
LinkedIn heeft voor in totaal € 310 miljoen boete opgelegd gekregen voor het op onjuiste gronden verzamelen van persoonsgegevens van haar leden voor gedragsanalyse en persoonlijke advertenties.
Advertenties in de apps van o.a. NU.nl, AD, de Volkskrant, Libelle en Margriet zijn voortaan alleen nog in te kopen via directe inkoop, private deals of via DPG Media’s eigen advertentieplatform Ad Manager.
DPG Media gaat de internationale markt voor programmatic advertenties bedienen met een gecombineerd Nederlands, Belgisch en Deens aanbod.
De digitale kopie van de krant wordt steeds populairder en biedt ook adverteerders mogelijkheden. Dat blijkt uit onderzoek van Ipsos in opdracht van NDP Nieuwsmedia.
Ruim een kwart van de reclamebestedingen aan online display-reclame ging in 2023 naar nieuws- en opinieplatforms.
Om transparantie binnen influencermarketing te vergroten, en problemen zoals sluikreclame tegen te gaan, komen brancheverenigingen DDMA, bvA en de Stichting Reclame Code met een certificaat en openbaar register genaamd; ‘Certified by Influencerregels.com’.
Met een stijging van 5% ten opzichte van 2022 zijn de bestedingen aan digitale advertenties in 2023 blijven groeien. De Online Ad Spend Study 2023 (hier te downloaden) die Deloitte in opdracht van VIA uitvoerde,maakt dit jaar ook veel andere opvallende ontwikkelingen zichtbaar.