advertising


DPG Media lanceert Ad Manager: een self-service advertentieplatform

DPG Media introduceert advertentieplatform Ad Manager. Dit nieuwe platform stelt adverteerders in staat om op een snelle en effectieve wijze zelf digitale advertentiecampagnes op te zetten, te beheren en te optimaliseren op het Trusted Web*. Dat maakte het mediabedrijf  bekend tijdens hun jaarlijkse evenement Grow Live. 


Betalen per minuut

Zo nu en dan zetten wij een artikel uit onze kennisbank opnieuw in de schijnwerpers. Omdat we denken dat het onderwerp er nog steeds toe doet én om de aandacht te vestigen op de vele artikelen in die kennisbank. Vandaag gaat het over advertentieruimte afrekenen per tijdseenheid.


Talpa Media Solutions introduceert Dynamic Audio Ads

Talpa Media Solutions, onderdeel van Talpa Network, biedt klanten een nieuwe adverteermogelijkheid in de vorm van Dynamic Audio Advertenties. Met ‘text to speech’ wordt tekst via kunstmatige intelligentie omgezet naar spraak. Op die manier kunnen consumenten persoonlijker worden aangesproken en wordt de boodschap nog relevanter.


Bestedingen digital advertising stijgen met 13%

De digital-advertisingbestedingen zijn in 2022 met 13 procent gegroeid. In totaal besteedden adverteerders ruim 3,5 miljard euro aan digitale advertenties. Dit blijkt uit de Digital Ad Spend Study 2022 die Deloitte in opdracht van VIA uitvoerde.


STER heeft goed jaar, maar luidt toch de noodklok

Ster heeft in 2022 49 miljoen euro meer afgedragen aan behaalde omzet dan het ministerie had opgenomen in haar mediabegroting. Ondanks dit resultaat zijn er voor het behoud van deze substantiële bijdrage in de toekomst veranderingen nodig. (lees/download hier het jaarverslag 2022)