advertising


Nieuw platform voor inkoop en verkoop van advertenties

Start-up Media Futures Market heeft een nieuw platform voor de inkoop en verkoop van advertenties opgezet. Volgens de makers is dit het eerste platform dat volledig transparant is. Adverteerders en media-exploitanten kunnen er direct met elkaar handelen, zonder de tussenkomst van intermediairs.


VIA brengt digital-audiohandboek uit 

De Taskforce Digital Audio van brancheplatform VIA publiceert vandaag het eerste digital-audiohandboek op de Nederlandse markt. Het handboek biedt een helder overzicht van alle (nieuwe) technische, operationele en commerciële aspecten van de digital-audio-industrie. Naast basisinformatie over de verschillende advertentieformaten behandelt het handboek onderwerpen als KPI’s, targeting en inkoop- en verkoopmethoden.


Google: advertenties voor crypto-valutahandel alleen voor geregistreerde aanbieders

Beleggen in cryptovaluta als de Bitcoin en Ethereum wordt wel de nieuwe goudkoorts genoemd. De koersen zijn extreem grillig en er worden grote winsten en verliezen gemaakt. Dat mensen op deze koersschommelingen speculeren is op zich hun eigen vrijheid en risico. Maar er komen steeds meer handelsplatforms die aanbieden het aan- en verkopen van cryptovaluta makkelijk te maken, terwijl ze er met het ingelegde geld vandoor gaan. Google wil het kaf van het koren kunnen scheiden en advertenties van de oplichters kunnen weren.


Mediahuis integreert NDC-titels in online advertentienetwerk

Het online advertentienetwerk van NDC mediagroep wordt samengevoegd met dat van Mediahuis. Het online bereik in de Noordelijke provincies (gerekend in aantal pageviews) wordt daarmee ruim 3x zo groot. Tegelijkertijd worden de tarieven verlaagd. 


Radioreclamebestedingen stijgen in eerste kwartaal 2021

De totale netto radioreclamebestedingen in het eerste kwartaal van 2021 stijgen met 2,3% tot 36 miljoen euro. Voor het eerst geeft RAB inzicht in de digitale radioreclamebestedingen, 1,5 miljoen euro in het eerste kwartaal. Niet zo vreemd wellicht: luisteren (radio & podcasts) zit in de lift.


Facebook sluit zich aan bij de Stichting Reclame Code 

Facebook en Stichting Reclame Code hebben bekend gemaakt dat Facebook de principes en doelstellingen van de Stichting Reclame Code (SRC) officieel gaat onderschrijven. Met de deze maand gesloten overeenkomst bevestigt Facebook het belang van zelfregulering en het werk van de SRC. 


Boaz Shkolnik wordt Director of Advertising bij Mediahuis Nederland

Boaz Shkolnik is per 1 mei de nieuwe Director of Advertising van Mediahuis Nederland. De huidige Manager Digital & Agencies volgt hiermee Slaven Mandic op.  Mandic kondigde eerder aan te vertrekken om toe te treden tot het management van Casa, een winkelketen in woninginrichting, waarin hij tevens heeft geïnvesteerd.