advertising


Hein van Iersel, NWST: ‘Het advertentiemodel is voor ons morsdood’

Het medialandschap is drastisch veranderd: print lijkt op zijn retour en online bestedingen zijn fors toegenomen. Hein van Iersel, hoofdredacteur bij NWST NeWSTories BV, uitgeverij van een zestal vakbladen voor de groene sector, heeft het traditionele verdienmodel van vakbladuitgevers op de schop genomen. En met succes.


Bond van Adverteerders ondertekent Charter Diversiteit

bvA, Bond van Adverteerders, of zoals ze zch tegenwoordig noemen 'netwerk van merkleiders',  blijft zich inzetten voor meer diversiteit en inclusie in marketing. Dat werd nogmaals bevestigd met het ondertekenen van het Sociaal Economische Raad (SER) Charter Diversiteit door alle bvA-bestuursleden. bvA volgt andere media-bedrijven als RTL, DPG Media, Athenaeum Boekhandel, BNN/VARA, Linda, KRO-NCRV, NPO en VPRO.


Adverteerders ontdekken de podcast

Geld verdienen met een podcast? Nog amper drie jaar geleden werd daar nogal schamper over gedaan: ‘Hobbyisten’, ‘speelgoedradio’. Inmiddels omarmen adverteerders de podcast en zien zij de vele pluspunten.. De advertentieomzet op digitale audio steeg vorig jaar met 50 procent. Bij podcastnetwerk Dag en Nacht Media is de advertentieomzet afgelopen jaar ruimschoots verdubbeld. En het effect is groot. De boodschap blijft hangen. 61 procent van de luisteraars heeft wel eens een product gekocht.


Facebook beperkt de mogelijkheid om advertenties te targeten op persoonskenmerken

Meta, zoals het moederbedrijf van onder meer Facebook, Messenger en Instagram nu heet, gaat de mogelijkheden voor adverteerders om hun publiek te selecteren op basis van gezondheid, ras en etniciteit, politieke voorkeur, religie, seksuele geaardheid en duizenden andere onderwerpen beperken. In plaats daarvan kunnen ze selecteren op grond van de activiteiten die iemand op de platforms ontplooit: wat iemand liket, wie iemand volgt en welke berichten iemand plaatst.


bvA: stevigere wetgeving voor online adverteren nodig, boycot is geen oplossing

Veel grote Nederlandse en internationale adverteerders ontvingen vorige maand een oproep van een groep EU-parlementariërs om te stoppen met gepersonaliseerde advertenties op internet. bvA is voorstander van stevigere wetgeving voor online adverteren, maar ziet een boycot niet als de juiste oplossing. Lees hieronder het statement van de bvA.


Advertentieplatform Media Futures Market wil de traditionele mediawereld opschudden

Met meer dan vijftig media-exploitanten en honderden geregistreerde adverteerders is het langverwachte advertentieplatform van Media Futures Market officieel live gegaan.Het advertentieplatform, dat functioneert als omgeving waar adverteerders en media-exploitanten direct met elkaar kunnen handelen, wil vertrouwen, transparantie, gemak en kosten-efficiëntie in het media-ecosysteem terugbrengen. Daarbij gaat het zowel om online als offline media binnen de kanalen video, audio, print, out of home, display en social media.


Trust in Media: Reclame in vertrouwde media effectiever en lucratiever

Vertrouwde media als magazine- en nieuwsmedia zorgen bij alle typen reclamecampagnes voor betere resultaten. De adverterende merken krijgen meer bekendheid, een beter imago en meer conversie. Dat blijkt uit een nieuwe bronnenstudie van Trust in Media. De bevindingen zijn in een whitepaper gepubliceerd.


Onderzoek wijst uit: adverteren in podcasts loont

42% van de pocastluisteraars hebben een aankoop gedaan in reactie op een advertentie die zij hoorden in hun podcast. Dat blijkt uit onderzoek van NCSolutions. Van de respondenten die bekend staan als veelluisteraar gaf maar liefst 68% aan een aankoop te hebben gedaan.