Magazine


Magazinereclame tijdens coronacrisis

In het kader van de coronacrisis heeft de MMA exclusief voor haar leden een rapportage opgesteld met de bruto advertentiebestedingen in magazines in het eerste halfjaar 2020. Geconcludeerd kan worden dat de totale bestedingen in magazines met 12% gedaald zijn ten opzichte van het eerste halfjaar 2019.


Linda.magazine en Bol.com maken samen modeblad: Mode.gids

Linda.magazine en Bol.com hebben samen een magazine gemaakt: Mode.gids. Het blad is onderdeel van een samenwerking tussen de twee platforms waarvoor de kanalen van LINDA. en Talpa Network worden ingezet om de mode die op bol.com te koop is een extra podium te geven. 


Uitreiking Mercurs gaat, in aangepaste vorm, door

De Magazine Media Associatie (MMA) maakt bekend dat de uitreiking van de Mercurs dit jaar weer in december zal plaatsvinden. De RIVM-richtlijnen maken het grote event, waarbij jaarlijks ruim 750 personen aanwezig zijn, helaas niet mogelijk. De uitreiking zal daarom kleinschaliger van opzet zijn. 


Facebook crisis is kans voor uitgevers: laat zien wat je kunt!

Terwijl adverteerders Facebook de rug toekeren en daarmee ook social media onder vuur komen te liggen vanwege het gebrek aan redactionele begeleiding van de content, biedt deze ontwikkeling uitgevers de kans iets van hun verloren terrein terug te winnen: zij kunnen iets dat social media niet kan...


Hearst USA geeft modemerken gratis advertentie-ruimte

Hearst USA geeft mode- en beautymerken gratis advertentieruimte in de zomeredities van onder meer Harper's Bazaar, Elle en Marie Claire. Voorwaarde is wel dat de advertenties gaan over een thema rondom de corona-crisis en qua inhoud het karakter van een 'stopper-advertentie' heeft.


Vogue en Tina lanceren beautylijn voor jonge meiden

Twee grote meidenmerken van Nederland slaan de handen ineen en lanceren een beautylijn gericht op jonge meiden. VOGUE Girl staat bekend om haar exclusieve geuren en hippe prints en mediamerk Tina maakt o.a. het populaire weekblad. De lijn is tot stand gekomen door co creatie met meer dan 50.000 volgers.


F&L Media Automotive neemt helft aandelen AutoWereld.com over

F&L Media heeft de helft van de aandelen van Autowereld.com BV overgenomen van website-eigenaar Hans Winter. De uitgever van onder meer Auto Review en Classic Cars zet hiermee een nieuwe stap naar uitbreiding van het automotive-platform.


Hoe New Skool Media meebeweegt met de crisis

Uitgeverij New Skool Media heeft 20.000 magazines aan Nederlandse zorginstellingen gedoneerd, om cliënten en personeel een hart onder de riem te steken. De uitgever werkte daarin samen met distributeur Nic. Oud, die zijn diensten ook vrijwillig aanbood. Daarnaast ontplooide de uitgeverij nog meer initiatieven: van patronen voor mondkapjes tot online kook-workshops.