Magazine


Filmster Drew Barrymore komt met eigen magazine

Filmster Drew Barrymore, onder meer bekend van ET, Scream en Donnie Darko, gaat deze zomer een eigen magazine lanceren: Drew. Volgens de filmster is dit als sinds haar kinderjaren een droom. Het magazine zal in eerste instantie 4 per jaar gaan verschijnen. Uitgever wordt de Bauer Media Group.


ADR Magazine wordt: Mezza

Het zaterdag-magazine van AD en de regionale titels van DPG Media krijgt een nieuwe naam en is verfrist. Mezza is de naam van het magazine dat vanaf aanstaande zaterdag bij meer dan een miljoen abonnees op de deurmat ligt. Het vervangt het huidige magazine.


FIPP publiceert 'Innovation in Media report 2021'

Federation of International Periodical Publishers (FIPP) heeft de 2021 editie van ‘Innovation in Media World Report’ gepubliceerd. 206 pagina's waarin de ontwikkelingen van het afgelopen jaar besproken worden. Download het Report hier.


Nieuw magazine met autosportverhalen: Volgas

Een magazine met de beste verhalen over autosport, van de beste auteurs. Dat is in het kort de ambitie van de makers van Volgas, een gloednieuw tijdschrift dat op 4 maart aanstaande voor het eerst verschijnt.


Paul van Riessen nieuwe hoofdredacteur Quote

Paul van Riessen wordt de nieuwe hoofdredacteur van Quote .Hij treedt daarmee in de voetsporen van 6 illustere voorgangers, en is dus zelf volgens het blad 'nummer 007'. Van Riesen werkt al ruim 16 jaar voor het magazine.


Miljuschka komt eenmalig met eigen magazine

Na haar eigen tv-programma’s voor zowel RTL als 24Kitchen, kookboeken, social media en een jaar geleden de website Miljuschka.nl, komt Miljuschka WItzenhausen met haar eigen Miljuschka Magazine, een éénmalig culinair magazine.


HP/De Tijd gaat zelfstandig verder

Uitgever VLB, voorheen Audax, gaat per 1 april stoppen met het opinieblad HP/De Tijd. Het plan is nu om als zelfstandige uitgave verder te gaan. Hoofdredacteur Tom Kellerhuis wil het blad onderbrengen bij de net opgerichte stichting Het Vrije Woord.


Anna Wintour wereldwijd contentbaas bij Condé Nast

De Amerikaanse magazine-uitgever Condé Nast gaat de content-strategie, management en structuur indelen in teams die wereldwijd de tijdschriften gaan aansturen. De fameuze Anna Wintour is daarbij aangesteld als 'Global Chief Content Officer'.