MVO


Squla behaalt certificaat voor duurzaam ondernemen

Futurewhiz, het moederbedrijf van Squla, mag zichzelf een ‘B Corporation’ noemen. Daarmee mogen ze het keurmerk dragen voor organisaties die naast groei ook mens, milieu en maatschappij als uitgangspunt nemen. Met deze certificering behoort Squla tot een wereldwijd netwerk van 3.585 organisaties in 74 landen die bijdragen aan een duurzame en verantwoorde samenleving.   


Michiel Kolman over de duurzaamheidsdoelen VN: “We moeten nu in actie komen”

De IPA (International Publishers Association) wil samen met de Verenigde Naties uitgeverijen overhalen zich te committeren aan de zeventien internationale duurzaamheidsdoelen (Sustainable Development Goals, SDG’s). De Nederlander Michiel Kolman van Elsevier, voormalig voorzitter van de IPA, is als Presidential Envoy Diversity & Inclusion de aanjager van het project. ‘Je hebt een morele verplichting om je voor deze doelen in te zetten.’


Zowel reclame als nieuwsmedia nog lang geen afspiegeling van bevolking

Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat advertenties en commercials al honderd jaar geen realistische afspiegeling vormen van de maatschappij en soms ronduit discriminerend en racistisch zijn. Dat blijkt uit onderzoek dat werd uitgevoerd in opdracht van bvA. Onlangs is een onderzoek gepubliceerd waaruit blijkt dat ook in de nieuwsvoorzieningen vrouwen en minderheden zwaar ondervertegenwoordigd zijn.


Atlas Contact start boekencampagne tegen racisme

Atlas Contact begint een boekencampagne tegen racisme met de hashtag #educateyourself. Deze campagne bestaat uit advertenties in kranten en tijdschriften, posters en boekenleggers voor in de boekhandel, aandacht in de Club van echte lezers en een online campagne via sociale media. Ook is er een leeslijst samengesteld voor scholen en bibliotheken met boeken die stof tot nadenken geven.


CB goes Green

Logistiek dienstverlener CB is onlangs met een belangrijk deel van zijn vrachtwagenpark overgestapt op een dieselbrandstof die voor 20% bestaat uit Hydrotreated Vegetable Oil. Met HVO realiseert CB een CO2-reductie van 17% en een fijnstofreductie van 32%.