MVO


Sdu sluit zich als partner aan bij MVO Nederland

Sdu heeft zich aan gesloten bij MVO Nederland. MVO Nederland gelooft dat maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) niet alleen goed is voor de samenleving, maar ook voor bedrijven.


Bol.com kijkt terug op duurzame en maatschappelijke projecten

“Als retailplatform staan we midden in de samenleving en hebben we de kans impact te maken op onze omgeving. Dit doen we onder meer door  onze uitstoot terug te dringen, het duurzame assortiment uit te breiden en verschillende maatschappelijke initiatieven te ontwikkelen en te steunen.” 


Bol.com vergroent bezorging door samenwerking met fietskoeriers Cycloon

Met de groei van de e-commerce en aanverwante logistieke sector nemen de uitdagingen toe op het gebied van bezorgcapaciteit en impact op milieu en infrastructuur. Door de samenwerking met bol.com kan Cycloon haar missie om groen en sociaal te bezorgen substantieel versnellen en ontstaat er een toekomstbestendige positie met sterke groeimogelijkheden in een competitieve markt. Voor bol.com zorgt de samenwerking ervoor dat een groter deel van de pakketten per fiets bezorgd kan worden en dat het online retail platform klanten de beste service in bezorging kan bieden.


Mediahuis stelt zich wetenschappelijk onderbouwde klimaatdoelen

Mediahuis committeert zich tot het stellen van wetenschappelijk onderbouwde klimaatdoelen, de zogenaamde Science Based Targets. De groep sluit hiermee aan bij het Science Based Targets initiatief (SBTi). SBTi verenigt wereldwijd organisaties die hun ambities ten aanzien van het klimaat willen vertalen naar wetenschappelijk onderbouwde en meetbare doelstellingen die op hun beurt nodig zijn om de afspraken van het Parijse klimaatakkoord na te komen.


Harper Collins UK wil eind 2021 volledig klimaatneutraal zijn

Harper Collins UK heeft aangegeven eind 2021 volledig klimaatneutraal te willen zijn als het gaat om de directe uitstoot. Dat wil zeggen de uitstoot die het bedrijf zelf veroorzaakt. Ook voor de indirecte uitstoot, bij bedrijven die voor hen diensten verlenen, wordt gekeken naar het klimaatneutrale aspect. Het bureau Brite Green is daarvoor ingehuurd.


Netwerk Mediawijsheid publiceert website over nepnieuws

Netwerk Mediawijsheid publiceert isdatechtzo.nl om de kennis over nepnieuws te vergroten. 69 procent van de Nederlanders maakt zich zorgen over de invloed van nepnieuws, dat blijkt uit onderzoek van NoTies in opdracht van Netwerk Mediawijsheid. Op de website vinden bezoekers handige tips om onjuiste informatie te herkennen en leren zij meer over de werking van nepnieuws.