ICT


Het kan (en moet) altijd sneller: IOWN

Eens in de zo veel tijd publiceren we op inct.nl over een onderwerp dat niet tot de dagelijkse besognes van de uitgeefprofessional behoort, maar dat volgens ons tóch interessant genoeg is. Want je weet maar nooit hoe het vak zich nog ontwikkelt. Dit keer IOWN, het Innovative Optical and Wireless Network. De belofte: nóg sneller internet, nóg snellere computers.


Teun van der Vorm nieuwe CIO de Persgroep

Teun van der Vorm is in dienst getreden als nieuwe CIO België en Nederland. In zijn rol zal hij leiding geven aan ICT organisatie in twee landen en daarmee ook de vele en ambitieuze ICT projecten van de Persgroep.


Zo doet een robot verslag van de verkiezingen

De NOS heeft gisteravond de uitslagen van de Provinciale Statenverkiezingen geautomatiseerd in taal laten omzetten. De uitslagen en ontwikkelingen in 355 Nederlandse gemeenten zijn weergegeven in stukjes tekst van enkele regels.


In een flits de juiste advertentie

Welke advertentie een sitebezoeker te zien krijgt, wordt vaak pas op het allerlaatste moment bepaald. Op ingenieuze marktplaatsen brengen adverteerders geautomatiseerd een bod uit op advertentieruimte als een pagina wordt geopend door iemand die – gezien de gegevens die over hem of haar beschikbaar zijn – bovengemiddeld geïnteresserd zou kunnen zijn in het aanbod. In vaktermen heet dat ‘programmatic buying’. Wat betekent dit voor uitgevers?


MRAID: standaarden voor mobiel adverteren

Om ervoor te zorgen dat advertenties op alle mobiele appraten goed getoond worden, heeft de adverteerdersbrancheorganisatie IAB standaarden ontwikkeld voor, onder andere, afmetingen en bestandsformaat van advertenties. Die voor mobile rich media advertenties zijn voor software-ontwikkelaars en creatieven samengevat in het MRAID-overzicht.