Hearst


3 winnaars Hearstlab Pitch Event

Startups audvice, Quan en TRADESNEST zijn de grote winnaars van het ‘HearstLab Europe 100k Pitch Day’-event - gericht op door vrouwen geleide startups - dat voor het eerst is georganiseerd in Europa, in Amsterdam. De 3 startups gaan ieder naar huis met de felbegeerde hoofdprijs van 100.000 euro aan groeikapitaal.


Een goed gesprek met: Marscha Krouwel, Country Manager Hearst Netherlands

Er zijn niet veel mensen die kunnen zeggen dat ze al meer dan 20 jaar bij hetzelfde bedrijf werken, maar Marscha Krouwel wel: ze is eind 2000 begonnen bij Hearst als marketing manager voor Elle en sinds januari 2020 is ze de Country Manager van Hearst Netherlands. Dat het bedrijf een turbulente tijd achter de rug heeft, is alom bekend, maar Krouwel kijkt vooral vooruit, met veel vertrouwen en ambities. Tijd dus voor een goed gesprek.


Hearst lanceert Harper's Bazaar Business Club

Uitgever Hearst Netherlands lanceert Harper’s Bazaar Business Club. Doel is om vrouwen te helpen het beste uit zichzelf en hun carrière te halen en te leren van inspirerende talks, cursussen en artikelen. Daarnaast biedt de club contact met like-minded vrouwen uit andere branches.


Re-organisatie Hearst Netherlands zorgt voor reshuffle

Hearst Netherlands heeft Anke de Jong benoemd tot nieuwe hoofdredacteur van ELLE. Zij volgt Edine Russel op, die binnen het uitgeversconcern aantreedt als Content Coordination Director. Beiden starten op 1 september in hun nieuwe functie.


Ondernemingsraad Hearst stemt in met reorganisatie

De ondernemingsraad van Hearst Netherlands heeft een positief advies uitgebracht over de voorgenomen reorganisatie van het bedrijf. Dit betekent dat een flink aantal tijdschrifttitels in de verkoop gaat. Esquire en Hearst Create (het interne contentmarketing bureau) verdwijnen helemaal.