DPG


DPG Media Nederland presenteert management-team

De overname van Sanoma Media Netherlands werd 20 april officieel aangekondigd. Na deze overname is de organisatie direct gestart met het opstellen van integratieplannen om de strategie van DPG Media te realiseren. Tevens is een nieuwe managementstructuur voor de Nederlandse organisatie tot stand gekomen en deze maakt DPG Media vandaag bekend.


AD Fun: een beetje afleiding tussen het nieuws door

Een break tussen het nieuws lezen door? In de de app en website van het AD en de regionale titels spelen lezers nu hun favoriete puzzel, quiz of spelletje. Donderdag start de nieuwe campagne van DPG Media ter promotie van deze FUN sectie onder de noemer “Je leukste break tussen het nieuws.”


Sanoma in Q1: winst gedaald met 50%

De laatste keer dat Sanoma Nederland als beursgenoteerd bedrijf kwartaalcijfers moet publiceren heeft geen zonnig beeld opgeleverd. Waarschijnlijk mede door corona-crisis levert het eerste kwartaal van 2020 voor Sanoma geen prettige cijfers op.


DPG Media publiceert resultaten over 2019 en vooruitzichten

DPG Media maakt haar jaarcijfers bekend in een moment dat de samenleving ontwricht is door het coronavirus. Christian Van Thillo, uitvoerend voorzitter: “In deze verwarrende tijden is de nood aan kwalitatief betrouwbaar nieuws enorm en de behoefte aan entertainment groot, waardoor het bereik van onze nieuwsmedia en televisiezenders explosief gestegen is. De pijn zit hem echter in de advertentiemarkt die sinds medio maart een sterke daling laat zien."


Sanoma wordt DPG Media Magazines

Vanaf vandaag heet Sanoma Media Netherlands officieel DPG Media Magazines. Die naam komt ook op de gevel in Hoofddorp, zolang de magazine-tak daar gevestigd is. Vorige week werden meer concrete plannen voor de integratie gepresenteerd.


ACM akkoord met overname Sanoma Media Netherlands door DPG Media

De Autoriteit Consument en Markt (ACM) heeft vandaag aangegeven geen bezwaar te hebben tegen de overname van Sanoma Media Netherlands, al haar deelnemingen en Aldipress door DPG Media. De voorgenomen overname werd in december 2019 aangekondigd. ​​​​​​​


DPG Media intensiveert ontwikkeling digitale marketing en creatie

DPG Media gaat de samenwerking met Pink Marketing en Pünktlich op het gebied van digitale marketing en creatie intensiveren. Vanuit een gezamenlijk digitale strategie wil het bedrijf data, media en creatie nog dichter bij elkaar brengen om de merken van DPG Media digitaal te laten groeien.