DPG


10 trainees ronden eerste ‘Traineeship journalistiek talent’ van DPG Media af

Tien deelnemers hebben het Traineeship voor journalistiek talent bij DPG Media afgerond. In vijf maanden zijn de trainees door ervaren mentoren begeleid en bij onder meer de titels de Volkskrant, AD, NU.nl en Margriet, opgeleid tot mediamaker. Zowel de trainees als DPG Media kijken terug op een waardevolle ervaring.


DPG Media lanceert nieuw dochterbedrijf: Aimwel

DPG Media heeft een nieuw dochterbedrijf gelanceerd: Aimwel, een zogenaamd ‘software-as-a-service’ (SaaS) platform. Aimwel introduceert advertentietechnologie waarmee internationale vacaturesites, uitgevers en adverteerders, sollicitanten op de juiste plekken aantrekken met aansprekende campagnes. De service is ontstaan vanuit DPG Media's expertise en ervaring om B2C-campagnes te creëren die goed integreren op nichesites, display en sociale media.


DPG Media daagt vindingrijke IT’ers uit offline het betaalde traineeship te vinden

Creatief IT-talent krijgt bij DPG Media de kans om een betaald traineeship van 9 maanden binnen te halen. Om hiertoe te komen worden kandidaten uitgedaagd met een originele hindernis: de vacature is enkel offline te vinden. Wie het aanbod opspoort en de selectie haalt, krijgt de kans om drie area’s van de IT-afdeling bij DPG Media van a tot z te leren kennen.


Van Thillo (DPG Media) onderschrijft EqualVoice ambitie

Vrouwen een nadrukkelijkere stem geven in media, dat is de ambitie van het Zwitserse EqualVoice initiatief. Een ambitie die DPG Media bij monde van Christian Van Thillo volledig onderschrijft: "Ik vind het noodzakelijk dat we hier verder op inzetten, voor al onze medewerkers en voor alle gebruikers van onze media."


DPG Media lanceert DAB+ radiozender 'Joe 70s & 80s'

DPG Media is een radiozender rijker: 'Joe 70s & 80s' is van start gegaan op een nieuw landelijk DAB+ kanaal. De naam zegt het al, Joe 70s & 80s draait herkenbare classics en hits uit de twee genoemde decennia van de vorige eeuw.


DPG Media rondt overname RTL Belgium af

DPG Media en Groupe Rossel zijn verheugd te melden dat de overname van RTL Belgium definitief afgerond is. Vanaf nu kan er samengewerkt worden aan een sterk toekomstverhaal waarin de verdere digitale transformatie van RTL Belgium centraal staat.


DPG Media heeft een goed jaar achter de rug

DPG Media heeft in 2021 een omzet gerealiseerd van 1,898 miljard euro (+7%). Deze omzet vertaalde zich in een EBITDA-groei van 22% naar 414 miljoen euro. De netto courante winst bedroeg 228 miljoen (+28%).


DPG biedt Moscow Times van Derk Sauer onderdak

De redactie van het onafhankelijke Russische nieuwsmedium The Moscow Times, het medium van Derk Sauer, zal voorlopig zijn intrek nemen op het hoofdkantoor van DPG Media in Amsterdam, waar ook de redacties van de Volkskrant, Trouw en Het Parool zitten.