DPG


Nieuw hoofdkantoor DPG Media wordt grootste houthybride kantoor in Europa

De bouw van het grootste houthybride kantoor van Europa, het nieuwe kantoor van DPG Media, is officieel gestart aan de Van der Madeweg in de gemeente Ouder-Amstel, dicht tegen Amsterdam aan. De oplevering van het duurzame en innovatieve kantoorgebouw, genaamd Mediavaert, staat gepland voor eind 2023.


Gerucht: DPG Media wellicht in de markt om RTL over te nemen

Volgens een DPG worden ze altijd genoemd als er mediapartijen in de etalage staan dus 'geen commentaar' maar het gerucht doet de ronde dat DPG Media interesse zou kunnen hebben in de Nederlandse, en wellicht ook Belgische, tak van RTL. Sinds deze week is bekend dat RTL wellicht overweegt afstand te doen van deze twee landen.


DPG Media maakt video over corona-jaar en nieuwsmedia

DPG Media heeft een video gemaakt waarin ze laten zien hoe hun merken omgaan met de coronacrisis, maar ook welke rol corona heeft (gehad) op het tot stand komen van nieuws. En welke voorbereidingen en maatregelen zijn getroffen voor het continueren van het uitbrengen van de edities en het vervullen van hun maatschappelijke rol.  'We laten je graag zien hoe dit jaar “op topsnelheid, op de toppen van ons kunnen” eruit zag voor onze merken'


DPG Media publiceert resultaten 2020: groei in omzet en winst

DPG Media publiceert haar jaarcijfers over 2020, met een omzetgroei en ook groei in winst. De crisis heeft een substantiële impact gehad op de advertentie-inkomsten tijdens de eerste jaarhelft maar de resultaten op de lezersmarkten en bij de online services compenseerden dat echter ruimschoots.


Willem-Albert Bol verlaat DPG Media en wordt CEO van Abovo Maxlead

Willem-Albert Bol gaat na 7 jaar DPG Media vanaf april starten als de nieuwe CEO van Abovo Maxlead. Abovo Maxlead, gevestigd in Hoorn en Oegstgeest, is het grootste onafhankelijke marketing en media adviesbureau van Nederland. Een organisatie met 230 medewerkers en bestedingen van €200 miljoen


DPG Media host Women's Visibilty Week

DPG Media is één van de partijen die de Women's Visiblity Week gaat ondersteunen. Eén van de dagelijkse online talks, met vrouwen uit de media, wordt door vrouwen werkzaam bij DPG Media ingevuld. De online talks worden elke dag gratis aangeboden, om inspiratie op het gebied van vrouwelijke zichtbaarheid voor iedereen toegankelijk te maken.


Kamilla Leupen nieuwe hoofdredacteur Het Parool

Kamilla Leupen is per 1 januari de nieuwe hoofdredacteur van Het Parool. Leupen was sinds 2015 adjunct-hoofdredacteur. Leupen is unaniem voorgedragen door een sollicitatiecommissie met vertegenwoordigers van DPG Media (het moederbedrijf van Het Parool), Stichting Het Nieuwe Parool en de redactieraad. De redactie heeft ook unaniem ingestemd met die voordracht.


DPG Media verkoopt Startpagina en SchoolBANK 

DPG Media verkoopt Startpagina, inclusief GoeieVraag, en SchoolBANK aan de nieuw opgerichte vennootschap Kompas Publishing B.V. van Aart Wallet en Steven Flipse en behoudt hiermee de focus op de digitale transitie van nieuwsmedia, magazines en online services. De advertentieverkoop van beide platformen blijft wel onderdeel van het DPG Media Advertising netwerk als publishing partner.