DPG


Kamilla Leupen nieuwe hoofdredacteur Het Parool

Kamilla Leupen is per 1 januari de nieuwe hoofdredacteur van Het Parool. Leupen was sinds 2015 adjunct-hoofdredacteur. Leupen is unaniem voorgedragen door een sollicitatiecommissie met vertegenwoordigers van DPG Media (het moederbedrijf van Het Parool), Stichting Het Nieuwe Parool en de redactieraad. De redactie heeft ook unaniem ingestemd met die voordracht.


DPG Media verkoopt Startpagina en SchoolBANK 

DPG Media verkoopt Startpagina, inclusief GoeieVraag, en SchoolBANK aan de nieuw opgerichte vennootschap Kompas Publishing B.V. van Aart Wallet en Steven Flipse en behoudt hiermee de focus op de digitale transitie van nieuwsmedia, magazines en online services. De advertentieverkoop van beide platformen blijft wel onderdeel van het DPG Media Advertising netwerk als publishing partner. 


AD lanceert podcast 'De Veertigers'

AD lanceert een nieuwe podcast: ‘De Veertigers’, over de dilemma’s van een veertiger. De podcast blijkt een behoefte te vervullen: zaterdag jl. gingen alle tien de afleveringen van het eerste seizoen online en bij elkaar werden die afleveringen meer dan 15.000 keer beluisterd. 


DPG Media ontwikkelt eigen reclamesysteem

Om te voorkomen dat alle reclamegelden bij partijen als Google en Facebook terecht komen, ontwikkelt DPG een eigen reclamesysteem. Stefan Havik, directeur Digital Business, heeft aan Emerce uitgebreid verteld waarom DPG nu een vuist wil en kan maken richting Google en Facebook (maar ook richting e-commercepartijn als Amazon en Bol.com).


DPG haalt expert uit UK om trading desk te optimaliseren

Simon Harris start als directeur trading desk en media performance voor de Nederlandse tak van DPG Media en draagt hiermee bij aan de digitale versnelling. In zijn nieuwe rol gaat Harris adverteerders en agencies helpen betere prestaties te halen uit de digitale merken van DPG Media. 


DPG verkoopt Scoupy weer aan oprichters

Een eerste stap in het re-organiseren van de activiteiten na de overname van Sanoma: DPG Media verkoopt Scoupy aan Effective Media & Marketing, eigendom van de oprichters van Scoupy. DPG Media houdt focus op de FMCG (fast moving consumer goods) -markt met o.a. Reclamefolder.nl en marktonderzoeksbureau Panel Inzicht.


DPG Media Nederland presenteert management-team

De overname van Sanoma Media Netherlands werd 20 april officieel aangekondigd. Na deze overname is de organisatie direct gestart met het opstellen van integratieplannen om de strategie van DPG Media te realiseren. Tevens is een nieuwe managementstructuur voor de Nederlandse organisatie tot stand gekomen en deze maakt DPG Media vandaag bekend.