Kek Mama magazine verhoogt verschijningsfrequentie 

Kek Mama magazine verhoogt verschijningsfrequentie 

Nadat Flow al eerder heeft aangekondigd de verschijningsfrequentie komend jaar te verhogen, volgt een andere Sanoma-titel dit voorbeeld: Vanaf 2020 gaat Kek Mama 16 keer per jaar verschijnen. Het magazine verschijnt nu nog 12 keer per jaar en krijgt dus 4 extra edities.

"In een tijd waarin veel andere tijdschriften hun frequenties verlagen, doen wij het tegenovergestelde: het gaat zo goed met Kek Mama dat we de verschijningsfrequentie juist verhogen", vertelt hoofdredacteur Helene van Santen.
 
Het merk Kek Mama zit enorm in de lift. Het merkbereik (een combinatie van print en online) is de afgelopen jaren met 30% gestegen: van 247.000 in 2017 (NOM Magazinemerken 2017-II) tot 320.000 in 2019 (NOM Magazinemerken 2019-II).

Van Santen: "Ook zien we een steeds grotere overlap van online lezers naar het magazine. We slagen er dus in om online een nieuwe doelgroep aan te trekken, die via Kekmama.nl kennismaken met het merk, geïnteresseerd raken en daardoor het magazine gaan kopen."
 
"Daarnaast wordt een papieren magazine steeds hoger gewaardeerd," aldus Van Santen. "In deze drukke tijden waarin we altijd bereikbaar en online zijn, is Kek Mama magazine een offline rustmoment voor drukke moeders."
 
De 16 edities bestaan uit 12 reguliere edities en 4 themanummers. Voor 2020 zijn die thema’s ‘ontaarde moeders’, zomer, liefde & sex, en winter.

"De themanummers zijn echte bewaarnummers, waarmee we extra uitpakken", licht Van Santen toe. "We beginnen in februari met het ‘ontaarde moeders’-thema, waarmee we de imperfectie van alle moeders toejuichen: het moederschap is niet makkelijk, we willen ernaast nog een heleboel andere dingen (carrière, sport en een sociaal leven), dus we maken er allemaal weleens een potje van. Dat maakt het juist zo leuk, want daar lachen we alleen maar om."