De online uitdaging van Audax

De online uitdaging van Audax

Anderhalf jaar geleden sprak ik Femmetje de Wind voor inct over haar overgang naar Wayne Parker Kent, nu is er een nieuwe aanleiding om bij te praten: sinds 1 juni is ze Chief Digital Publishing bij Audax Publishing. Op de redactie in Amsterdam vertelt ze meer over deze overstap.

Audax Publishing is uitgever van bekende tijdschriftmerken als Vriendin, Weekend, Party, Santé en Royalty. En sinds kort de nieuwe eigenaar van de meidenbladen CosmoGIRL en GIRLZ. Temidden van deze bladen zitten we aan de koffie.

Op mijn vraag waarom ze weg is gegaan bij WPK, is Femmetje duidelijk: "Op een bepaald moment was ik daar gewoon klaar. Mijn taak was om de afzonderlijke redacties wat meer te stroomlijnen en beter bestuurbaar te maken. WPK is eigenlijk meer een tech-bedrijf dan een uitgever en dat zie je in de wijze waarop het georganiseerd is. Mijn taak was om met mijn kennis van redactionele organisaties ervoor te zorgen dat we beter wisten wat de content deed, wat de redactionele inspanning opleverde, zodat we die konden optimaliseren. Dat is gelukt: de pageviews gingen omhoog en de data-analyses werden gebruikt om de content verder te optimaliseren. Op een gegeven moment stonden er zelfsturende teams en was mijn aanwezigheid niet meer urgent."